LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

@she: dat mis ik af en toe ook wel, een lekker jointje ;) zeker tijdens de 6-7 nachten pr week dat ik niet in slaap kan vallen.

Het is jarenlang mijn (voorschriftvrij) slaapmiddel geweest ;)
(al werd ik er ook niet echt wakker van wakker :lol: )
Ik weet weinig.
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

@diederik
Waarom gebruik je het niet meer ?

is het wegens het roken / tabbak ?
eigenlijk maak ik geen jointjes maar gebruik ik een stomer/inhaleer apparaat
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Ik ben een dikke 2 jaar geleden uit Amsterdam verhuisd naar Noorwegen om gezonder te gaan worden, omdat ik toen nog geloofde dat dat mn problemen/ziekte ging verhelpen :P
En omdat ik op den duur +- elke dag blowde.

Dus vond het een goed moment om te stoppen (ook met roken zelf).

Af en toe verlang ik er dus nog eens naar, maar idd het roken zelf staat me tegen (probeer toch zo gezond mogelijk te doen ook al gaat dat mn ziekte niet verhelpen), en ook het verlies aan geestelijke helderheid ;)
Ben nu langzaamaan van mn brainfog e.d. aan het afraken, en ben ondertussen ook vrij anti geestesverruimende middelen, omdat ik de laatste jaren pas echt heb geleerd hoe belangrijk geestelijke helderheid kan zijn.

Wat niet wil zeggen dat ik er met oude kameraden nooit meer eentje zal opsteken, maar dat moet iets zeldzaams blijven.
Ik weet weinig.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Sporadisch zal dat zeker geen kwaad kunnen maar als je het artikel in de Humo hebt gelezen of reportage op Canvas hebt gezien...pfffffffffff dan hoop ik toch dat mijn zoon er nooit mee begint !

http://www.humo.be/tws/deze-week/23434/ ... chose.html
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Tjonge, het is hier stil....
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Was vandaag bij de neuroloog. Hij kende LDN want dat schreef hij voor aan MS patiënten. Voor ME vond hij het een beetje overdreven zwaar middel :shock:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik herinner me mijn ex-baas met MS nog. We zijn zowat gelijktijdig uitgevallen op het werk. Die sukkelde langzaam maar zeker de rolstoel in. Na ruim een jaar belt hij me thuis op. Ik had mijn bed die 12 maanden nog niet verlaten en was doodziek. Het was 18u 's avonds en hij vroeg me wat ik aan het doen was. Niets dus, kon me amper zelfstandig omdraaien in mijn bed.

Hij kon zich daar niets bij voorstellen. Hij vond thuis zitten best wel ok, nu had hij eindelijk tijd om voor de kinderen te zorgen, eten te maken. Het was wel lastig om de trap op te moeten, dat ging maar één keer per dag.

Wie is er hier nu het meeste ziek dacht ik bij mezelf?

Niet dat ik wil ruilen met MS maar ik denk dat veel artsen ernstige ME toch zwaar onderschatten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
ridder
Actief lid

Bericht door ridder »

JannekeB schreef:Was vandaag bij de neuroloog. Hij kende LDN want dat schreef hij voor aan MS patiënten. Voor ME vond hij het een beetje overdreven zwaar middel :shock:
Welke neuroloog was dat? Treurig, een arts die kennelijk ME wel erkent, maar geen idee heeft van de ernst van de ziekte :(
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik was in Ede..... krijg gelukkig wel 3 belangrijke onderzoeken in verband met mijn migraine. Maar ik moet geduld hebben voordat de uitslag er is.

Het was een raar gesprek, ik zat nog en hij stond op een gegeven moment bij de deur. Niet van "heeft u nog vragen" of een onderzoek, welnee, na exact 5 minuten stond ik weer buiten!!! :roll: :arrow:

Hoe werkt LDN?
ridder
Actief lid

Bericht door ridder »

JannekeB schreef:Ik was in Ede..... krijg gelukkig wel 3 belangrijke onderzoeken in verband met mijn migraine. Maar ik moet geduld hebben voordat de uitslag er is.

Het was een raar gesprek, ik zat nog en hij stond op een gegeven moment bij de deur. Niet van "heeft u nog vragen" of een onderzoek, welnee, na exact 5 minuten stond ik weer buiten!!! :roll: :arrow:
Ik ben ook in Ede geweest. Ik had niet de indruk dat men daar kaas had gegeten van ME :roll: De naam "ME-poli" dient volgens mij slechts een commercieel doel :wink:
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik was niet eens op de ME poli maar gewoon op de poli neurologie.

Hoe werkt LDN?
ridder
Actief lid

Bericht door ridder »

JannekeB schreef:Ik was niet eens op de ME poli maar gewoon op de poli neurologie.
Ik ook. De ME-poli is deel van de afdeling neurologie. Ik durf te wedden dat je bij meneer Jansen was :wink:
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Dr zijn daar meerdere drs die Jansen heten:
http://www.zgv.nl/79/artsen-en-zorgverleners-neurologie
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

Ik was in Ede..... krijg gelukkig wel 3 belangrijke onderzoeken in verband met mijn migraine. Maar ik moet geduld hebben voordat de uitslag er is.
wat voor onderzoeken zijn dat janneke als ik vragen mag?
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik was bij C. :wink:

Er komt een bloeddoorstromingsonderzoek, hersenactiviteit meting (ceeg) en een slaapregistratie. Nou ja voor zover ik slaap dan :roll:

Hoe werkt LDN?
Plaats reactie