Amantadine
Moderator: Moderators
Amantadine
Iemand bekend met dit medicijn? Mijn zoon ziet dat wel zitten....
Het zou voor Parkinson patienten worden gebruikt en MS patienten helpt het de vermoeidheid meer aan te kunnen. Werkt depressie in de hand en geeft nogal urineretentie.
(Heb het niet in het behandelingslijstje kunnen vinden, Marlous!)
Het zou voor Parkinson patienten worden gebruikt en MS patienten helpt het de vermoeidheid meer aan te kunnen. Werkt depressie in de hand en geeft nogal urineretentie.
(Heb het niet in het behandelingslijstje kunnen vinden, Marlous!)
RE: Amantadine
Mijn naam schrijf je als Marloes, maar ik denk dat jij Marjolijn bedoelt, onze admin
.
Het staat er inderdaad niet tussen dus ik hoop voor je dat iemand anders er iets van weet.
Maar als je zegt, het werkt depressie in de hand, dan lijkt me het nog niet echt geschikt?

Het staat er inderdaad niet tussen dus ik hoop voor je dat iemand anders er iets van weet.
Maar als je zegt, het werkt depressie in de hand, dan lijkt me het nog niet echt geschikt?
Keep on rockin'
- Guido_den_Broeder
- Gevorderd lid
Bedankt allemaal.
Ja, er is nog weinig onderzocht i.v.m. ME en dit middel. We vragen er wel op die speciale poli naar, waar mijn zoon nog enige mee-denk-gesprekken zal hebben met een psychiater, gelinkt aan een internist, die bekend is met ME.
Deze laatste vertelde ons ook, dat hij zo'n 5 CVS-patienten per week op de poli zag.....
Ja, er is nog weinig onderzocht i.v.m. ME en dit middel. We vragen er wel op die speciale poli naar, waar mijn zoon nog enige mee-denk-gesprekken zal hebben met een psychiater, gelinkt aan een internist, die bekend is met ME.
Deze laatste vertelde ons ook, dat hij zo'n 5 CVS-patienten per week op de poli zag.....
Ik las er op google even over (http://www.hepatitis-c.com/amantadine.htm maar het lijkt me best een heftig medicijn waar ik niet snel aan zou beginnen. Al staat er daar wel dat de bijwerkingen vaak mild zijn, maar mocht hij pech hebben dan zit hij straks met allerlei psygische klachten wat me niet echt lekker lijkt naast zijn lichamelijke klachten (sowieso niet maar dan dubbel). Mocht het nou echt bekend staan als goed werkend middel bij ME dan kan hij het risico willen nemen om het te proberen maar ik zou het in dit geval niet doen.
Trouwens over wat je me zei dat dit niet bij de behandelingen staat, ik ken het niet als middel dat bij ME wordt gebruikt en heb er ook nog niets over toegestuurd gekregen qua ervaringen dus zet het er ook niet bij vooralsnog.
Trouwens over wat je me zei dat dit niet bij de behandelingen staat, ik ken het niet als middel dat bij ME wordt gebruikt en heb er ook nog niets over toegestuurd gekregen qua ervaringen dus zet het er ook niet bij vooralsnog.
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Amantadine staat ook bekend bescherming te bieden tegen Influenza A.
Verder:
Amantadine
Amantadine bestaat enerzijds in pilletjes en anderzijds intraveneus.
Ervaring van iemand die al langere tijd intraveneus amantan (R) krijgt: de algemene toestand is iets beter.
Een belangrijk neveneffect KAN slapeloosheid zijn (extreem vroeg wakker bv, nefast als je ziek lichaam veel slaap nodig heeft)(zie ook studie).
Verder:
Amantadine
- Antiviraal effect door het virus te verhinderen in de gastcel binnen te dringen + dopaminerge activiteit
- Al jarenlang gebruikt om vermoeidheid te verminderen bij MS
- Vermindert vermoeidheid bij CVS-patiënten
- Vergelijkende studie tussen L-carnitine en amantadine: er kong geen significant weldoend effect bij amantadine waargenomen worden, 50% had nevenwerkingen : klik hier voor deze studie
Amantadine bestaat enerzijds in pilletjes en anderzijds intraveneus.
Ervaring van iemand die al langere tijd intraveneus amantan (R) krijgt: de algemene toestand is iets beter.
Een belangrijk neveneffect KAN slapeloosheid zijn (extreem vroeg wakker bv, nefast als je ziek lichaam veel slaap nodig heeft)(zie ook studie).
Hoop doet leven!
Amantadine
samengevoegd.
Hallo iederen,
Iemand ervaring met amantadine? DML schijnt het wel eens voor te schrijven. en op prohealt en pheonix rising staan er een paar artikelen over. (krijg het volgende week binnen en wil er toch een gokje op wagen
) vooral voor spierpijnen en add klachten
wat info
Amantadine, meest gebruikt voor parkinson parkinsonisme, maar ook als anti viral tegen influenza type A
off label word het in lage dossis voor Add voorgeschreven.
Groetjes
Hallo iederen,
Iemand ervaring met amantadine? DML schijnt het wel eens voor te schrijven. en op prohealt en pheonix rising staan er een paar artikelen over. (krijg het volgende week binnen en wil er toch een gokje op wagen

wat info
Amantadine, meest gebruikt voor parkinson parkinsonisme, maar ook als anti viral tegen influenza type A
off label word het in lage dossis voor Add voorgeschreven.
Groetjes
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Mag ik ff vragen van waar je die informatie hebt? Ik heb nl. ook al het een en ander opgezocht online en de bijsluiter ken ik ondertussen uit m'n hoofd... toch staat er niets vermeld over verslaving en dergelijke.Guido_den_Broeder schreef:Amantadine is niet zonder risico. Het is verslavend, je kunt er duizelig van worden en er zelfmoordneigingen van krijgen. Van een overdosis ga je dood. Uiteraard ontbreekt veel van deze informatie in Nederland.
En ondertussen is het onbekend wat het precies doet.
Ik neem nu al 10 dagen amantadine, het resultaat is enorm maar het speelt wel wat met m'n hoofd zeg maar... Ik weet soms écht niet waar ik het heb!
@Nabo, ben jij ondertussen gestopt met Amantadine ? Ik zou het ook moeten opstarten om mijn HHV6 infectie. Hoe weet je dan dat je resultaten beter zijn wat de HHV6 betreft? Heb echt geen zin om alweer een maagonderzoek en biopt te laten doen, heb al zoveel aan mijn hoofd. Had jij er ook zware neveneffecten van ?
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
@Nabo, welke bijwerkingen dan ?
Wat neem je dan nu in ? heb jij al Gcmaf geprobeerd, gestart, voorgelegd gekregen, had jij hoge waarden HHV6 ?
Is er dan iemand die toch + resultaten heeft van Amantadine en geen last heeft van bijwerkingen.
Wat neem je dan nu in ? heb jij al Gcmaf geprobeerd, gestart, voorgelegd gekregen, had jij hoge waarden HHV6 ?
Is er dan iemand die toch + resultaten heeft van Amantadine en geen last heeft van bijwerkingen.
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Ik heb een half jaar lang gc maf gespoten maar werd daar alleen maar slechter van.
Zoveel bijwerkingen, ik kon niet meer!
Heb laatst ook ergens gelezen dat hhv6 en gc maf niet samen kunnen en dat zegt malu ook op t gv maf topic.
ik heb geprobeerd: valaciclovir, aciclovir en amantadine.
T ene nog slechter dan t andere.. verschrikkelijk.
Heel veel bijwerkingen van amantadine, zoals een naar gevoel, geirriteerd, boosheid.. lastig te omschrijven maar heel naar.
Zoveel bijwerkingen, ik kon niet meer!
Heb laatst ook ergens gelezen dat hhv6 en gc maf niet samen kunnen en dat zegt malu ook op t gv maf topic.
ik heb geprobeerd: valaciclovir, aciclovir en amantadine.
T ene nog slechter dan t andere.. verschrikkelijk.
Heel veel bijwerkingen van amantadine, zoals een naar gevoel, geirriteerd, boosheid.. lastig te omschrijven maar heel naar.