Aanvallen maagdarmklachten: herkenbaar?
Moderator: Moderators
Pfff... dit weekend buikgriep gekregen. Is dat bij jullie ook zo extreem? Als ik dat krijg kan ik gelijk via de spoed het ziekenhuis binnen. Kan mijn pijnmedicatie niet nemen dan, geen spierontspanners nemen,...
Resultaat is dan dat ik enorme krampen in m'n speiren krijg (bij griep heb ja spierkrampen), me ellendig voel door de buikgriep natuurlijk en vooral al m'n kracht verlies. Kan dan amper nog stappen, moet ondersteund worden. Kon zelfs niet meer uit bed voor een echo. Had op dat moment een hartmonitor aan en zag dat die steeds in het rood ging. Zelfs me herleggen in bed was voldoende om een pols van 160 en hoger te krijgen. Zojuist thuisgekomen, voel me zeer moe nu. Pijn gelukkig bijna weer onder controle.
Zal wel nog eens terugmoeten, heb galstenen en eentje zit in de leider. Als die geblokkeerd geraakt zou ik kans hebben op ontsteking en dan moet een operatie snel gebeuren. Vrees dat ze de gal gaan willen wegnemen... Ben niet echt zot van volledige narcoses, duurt zolang om achteraf terug te rcupereren. En zo is't altijd wat nieuws he. Dat valt wellicht onder noemer 40+ geworden:)
Resultaat is dan dat ik enorme krampen in m'n speiren krijg (bij griep heb ja spierkrampen), me ellendig voel door de buikgriep natuurlijk en vooral al m'n kracht verlies. Kan dan amper nog stappen, moet ondersteund worden. Kon zelfs niet meer uit bed voor een echo. Had op dat moment een hartmonitor aan en zag dat die steeds in het rood ging. Zelfs me herleggen in bed was voldoende om een pols van 160 en hoger te krijgen. Zojuist thuisgekomen, voel me zeer moe nu. Pijn gelukkig bijna weer onder controle.
Zal wel nog eens terugmoeten, heb galstenen en eentje zit in de leider. Als die geblokkeerd geraakt zou ik kans hebben op ontsteking en dan moet een operatie snel gebeuren. Vrees dat ze de gal gaan willen wegnemen... Ben niet echt zot van volledige narcoses, duurt zolang om achteraf terug te rcupereren. En zo is't altijd wat nieuws he. Dat valt wellicht onder noemer 40+ geworden:)
vic
heb je al eens gelezen over gal- en leverreinigingen? Bij mij kwamen er de eerste keer 150 steentjes uit. Geen operatie nodig meer
heb je al eens gelezen over gal- en leverreinigingen? Bij mij kwamen er de eerste keer 150 steentjes uit. Geen operatie nodig meer

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Nee Marlene, maar hoe kunnen die er dan uit? Sommigen zijn groter dan de doorgang... Ivm nierstenen weet ik dat die vergruizeld worden, maar bij galstenen dacht ik dat dit onmogelijk was.
Tja Asje, ik den dat ik zo verzwakt ben dat de minste infectie me zodanig verzwakt. Er was een dokter die ons nochtans goed kent, maar is al tijdje geleden dat we elkaar ontmoetten.
Is dat uwe vent zei hij tegen mijn vrouw (vent wordt hier dikwijls gebruikt voor je nieuwe man, als je je oude verliet..).
Nee, zei m'n vrouw, das mijne man, Vic. Ooooh is dat Vic zei hij.... Moet niet vragen hoe fantastisch ik eruit zag hahaha...
Rare is dat ik weer bijna niets meer weet van de afgelopen 48 h. Wist zelfs niet meer dat ik hier gisteren hier reeds geschreven had..
Tja Asje, ik den dat ik zo verzwakt ben dat de minste infectie me zodanig verzwakt. Er was een dokter die ons nochtans goed kent, maar is al tijdje geleden dat we elkaar ontmoetten.
Is dat uwe vent zei hij tegen mijn vrouw (vent wordt hier dikwijls gebruikt voor je nieuwe man, als je je oude verliet..).
Nee, zei m'n vrouw, das mijne man, Vic. Ooooh is dat Vic zei hij.... Moet niet vragen hoe fantastisch ik eruit zag hahaha...
Rare is dat ik weer bijna niets meer weet van de afgelopen 48 h. Wist zelfs niet meer dat ik hier gisteren hier reeds geschreven had..
goeiemorgen,
hoi Vic
wauw wat heftig zeg,zulke erge aanvallen.
ik ben vorig jaar geopereerd ,galblaas
met 3 grote stenen weggehaald,via kijk operatie,
is onder narcose met 4 kleine sneetjes op je buik.
de ene dag in het ziekenhuis en de anderedag weer naar huis,
galstenen vergruizen doen ze niet meer ,
omdat ze dan toch steeds terug in de blaas kunnen komen.
het is best een behoorlijke ingreep hoor,
ik ben er een maand of 5 ,erg moe van geweest.
maar nu is het fijn dat hij er uit is,
en ben ik blij dat ik het heb laten doen.
niet misselijk meer en geen gal /erge pijn aanvallen meer.
en ik kan alles weer eten waar wat vet inzit b.v Mayo,
en Chocolade.
het is te doen, soms kom je niet onder zulke tegenslagen uit uit,maar het is een hele klus
veel kracht ,en moed.
ik leef met je mee.
lieve groetjes
petraroos
hoi Vic
wauw wat heftig zeg,zulke erge aanvallen.
ik ben vorig jaar geopereerd ,galblaas
met 3 grote stenen weggehaald,via kijk operatie,
is onder narcose met 4 kleine sneetjes op je buik.
de ene dag in het ziekenhuis en de anderedag weer naar huis,
galstenen vergruizen doen ze niet meer ,
omdat ze dan toch steeds terug in de blaas kunnen komen.
het is best een behoorlijke ingreep hoor,
ik ben er een maand of 5 ,erg moe van geweest.
maar nu is het fijn dat hij er uit is,
en ben ik blij dat ik het heb laten doen.
niet misselijk meer en geen gal /erge pijn aanvallen meer.
en ik kan alles weer eten waar wat vet inzit b.v Mayo,
en Chocolade.
het is te doen, soms kom je niet onder zulke tegenslagen uit uit,maar het is een hele klus
veel kracht ,en moed.

ik leef met je mee.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Ik heb jarenlang gedacht dat ik pijn had in mijn lever. Ze zagen bij de laatste echo (voor deze uiteraard) een vrij grote vlek. Ik had alle moeite om die arts ervan te overtuigen dat ik geen alcohol drink. Zoals ik al zei, ik kan er zelfs niet aan ruiken bij wijze van spreken.
Viel me ook op dat ik heel ziek ben na het eten van frieten uit de frituuur, zware gerechten, melk. Ook een ijsje een paar uren voor het slapengaan kon niet meer.
Had altijd (en nog) een 'steek'pijn bovenaan rechts van mijn buik... En ik maar denken dat m'n lever aftakelde. Nu was er zelfs niets van vlek te zien (de lever herstelt zichzelf geloof ik). Is zelfs zo dat ik steeds op m'n rechterkant in bed lig, half op m'n buik, zodat er druk is ter hoogte van die plaats. Dat helpt.
Wellicht zijn het dus die galstenen die me parten spelen.
Maar heb echt schrik voor operatie. Ben zo zwak en recupereer erg traag. Zou zelf mij heup moeten laten opereren. Maar zolang ik er niet van ga manken stel ik het uit. (Da's fierheid he:))
Heb necrose op de heupbal en in feite zou er nieuwe heup in moeten. Maar vermits m'n lichaam in slechte staat is voldoet die heup nog voor me. Ik kan er een afstand mee stappen en de vermoeidheid en pijn in de heup komen quasi gelijk. Da' geluk hebben he hahaha. Een heup aangepast aan m'n uithouding..
Nee, dat zal mettertijd ook nog op het programma staan.
Ben kleinzerig geworden zeker? Nu zo schrik hebben voor operaties... Vroeger was ik meer mans. Ben echt bang om nog meer pijn te hebben. Omdat mijn huidige pijn onbehandelbaar geworden is met Tramadol (net onder morfine). Hierdoor denk ik dat ik zo'n gewenning aan pijnmedicatie heb dat ze de pijn na een operatie ook niet kunnen behandelen....
Donderdag naar de pijnkliniek. Ik stel daar veel hoop in. Alhoewel ik de beperkingen van pijnbestrijding jammer genoeg ken.
Zijn twee mogelijkheden denk ik:
-Ofwel moet ik afbouwen en daarna weer beetje omhoog met de medicatie zodat ik weer onder 'normale' hoeveelheden behandeld kan worden.
-ofwel gaan ze naar morfinepleisters en da's dan weer uitstel van nieuwe gewenning.
Als laatste denk ik aan spierontspannende middelen, maar daar heb je ook weer die gewenningsproblemen.... En toch hoop ik. Ik ga ervan uit dat die profs heel wat slimmer zijn dan ik:):)
Maar alles begint zich teveel op te stapelen voor 1 man. Begin nu ook te denken dat ik niet erg lang zal leven. Als ik zie wat een simpel griepje met mijn gezond uitziende lijf doet. Vraag me af wat er van me overblijft wanneer ik 10 jaar ouder ben. De ziekte zal zich wellicht verder doorgezet hebben. En mocht ik intussen iets ernstigers dan een buikgriepje krijgen. Een zwaardere besmetting, een ziekte,....
Pff, heb vrouw en kinderen om nog proberen voor te zorgen he. Ach, ben aan't zagen
Viel me ook op dat ik heel ziek ben na het eten van frieten uit de frituuur, zware gerechten, melk. Ook een ijsje een paar uren voor het slapengaan kon niet meer.
Had altijd (en nog) een 'steek'pijn bovenaan rechts van mijn buik... En ik maar denken dat m'n lever aftakelde. Nu was er zelfs niets van vlek te zien (de lever herstelt zichzelf geloof ik). Is zelfs zo dat ik steeds op m'n rechterkant in bed lig, half op m'n buik, zodat er druk is ter hoogte van die plaats. Dat helpt.
Wellicht zijn het dus die galstenen die me parten spelen.
Maar heb echt schrik voor operatie. Ben zo zwak en recupereer erg traag. Zou zelf mij heup moeten laten opereren. Maar zolang ik er niet van ga manken stel ik het uit. (Da's fierheid he:))
Heb necrose op de heupbal en in feite zou er nieuwe heup in moeten. Maar vermits m'n lichaam in slechte staat is voldoet die heup nog voor me. Ik kan er een afstand mee stappen en de vermoeidheid en pijn in de heup komen quasi gelijk. Da' geluk hebben he hahaha. Een heup aangepast aan m'n uithouding..
Nee, dat zal mettertijd ook nog op het programma staan.
Ben kleinzerig geworden zeker? Nu zo schrik hebben voor operaties... Vroeger was ik meer mans. Ben echt bang om nog meer pijn te hebben. Omdat mijn huidige pijn onbehandelbaar geworden is met Tramadol (net onder morfine). Hierdoor denk ik dat ik zo'n gewenning aan pijnmedicatie heb dat ze de pijn na een operatie ook niet kunnen behandelen....
Donderdag naar de pijnkliniek. Ik stel daar veel hoop in. Alhoewel ik de beperkingen van pijnbestrijding jammer genoeg ken.
Zijn twee mogelijkheden denk ik:
-Ofwel moet ik afbouwen en daarna weer beetje omhoog met de medicatie zodat ik weer onder 'normale' hoeveelheden behandeld kan worden.
-ofwel gaan ze naar morfinepleisters en da's dan weer uitstel van nieuwe gewenning.
Als laatste denk ik aan spierontspannende middelen, maar daar heb je ook weer die gewenningsproblemen.... En toch hoop ik. Ik ga ervan uit dat die profs heel wat slimmer zijn dan ik:):)
Maar alles begint zich teveel op te stapelen voor 1 man. Begin nu ook te denken dat ik niet erg lang zal leven. Als ik zie wat een simpel griepje met mijn gezond uitziende lijf doet. Vraag me af wat er van me overblijft wanneer ik 10 jaar ouder ben. De ziekte zal zich wellicht verder doorgezet hebben. En mocht ik intussen iets ernstigers dan een buikgriepje krijgen. Een zwaardere besmetting, een ziekte,....
Pff, heb vrouw en kinderen om nog proberen voor te zorgen he. Ach, ben aan't zagen

hoi Vic,
ik begrijp dat jer er bang voor bent,
had /heb ik ook hoor.
we zijn al zo uitgeput he?.
ik zal je hier uitleggen hoe het bij mij gegaan is.
je krijgt voor de operatie 2 paracetamollen,
dan bij de narcose nog pijnstillng,maar ik weet niet meer wat,
bij mij geen Morfine, want daar ben ik alergies voor,
na de operatie heb ik het met alleen paracetamollen
gered ,omdat ik erg allergies ben voor medicatie ,maar ik wel tegen paracetemollen kan.
je kunt met de Anesthesist goed uitzoeken
waar je allemaal last van hebt.
maar het blijft moeilijk he?besslisingen nemen,als je zo uitgeput bent.
en zagen mag best , ik vind het geen zagen,
daar zijn we hier toch ook voor
onder elkaar,toch
veel sterkte
lieve groetjes
petraroos
ik begrijp dat jer er bang voor bent,
had /heb ik ook hoor.
we zijn al zo uitgeput he?.
ik zal je hier uitleggen hoe het bij mij gegaan is.
je krijgt voor de operatie 2 paracetamollen,
dan bij de narcose nog pijnstillng,maar ik weet niet meer wat,
bij mij geen Morfine, want daar ben ik alergies voor,
na de operatie heb ik het met alleen paracetamollen
gered ,omdat ik erg allergies ben voor medicatie ,maar ik wel tegen paracetemollen kan.
je kunt met de Anesthesist goed uitzoeken
waar je allemaal last van hebt.
maar het blijft moeilijk he?besslisingen nemen,als je zo uitgeput bent.
en zagen mag best , ik vind het geen zagen,
daar zijn we hier toch ook voor
onder elkaar,toch
veel sterkte
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
Er zijn twee redenen waarom je pijn onbehandelbaar is geworden:Omdat mijn huidige pijn onbehandelbaar geworden is met Tramadol (net onder morfine). Hierdoor denk ik dat ik zo'n gewenning aan pijnmedicatie heb dat ze de pijn na een operatie ook niet kunnen behandelen....
- Neuropatische pijn is ongevoelig voor morfine en derivaten
- Morfine breekt endorfinereceptoren af waardoor je nog meer pijn bent gaat lijden (en bovendien je immuunsysteem kapot gaat)
De grootste stenen waren zo groot als een knikker in mijn geval. Als je interesse hebt, hier heb ik het ooit eens allemaal neergeschreven:Nee Marlene, maar hoe kunnen die er dan uit? Sommigen zijn groter dan de doorgang.
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... iging.html