ongecontroleerd trillen van spieren / spontaan samentrekken

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

nel
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nel »

Ik heb ook enorm last van trillingen. Bij opheffen, bij het eten ( soep eten met een lepel zonder morsen is een hele prestatie), tijdens rusten en vooral tijdens slapen. Kan niet meer zonder mijn trazolan slapen. Ik wordt gewoon constant wakker van ongecontroleerde spiercontracties en rillen alsof het barkoud is). Neem magnesium en vit b maar helpt niet echt. Dit moet volgens mij een neurologische reactie zijn. Feit is wel dat de graad van vermoeidheid het erger of minder erg maakt. Maar met ME ben je nu eenmaal altijd vermoeid. Veel slapen maakt geen verschil bij mij. Ik slaap al 16u per dag en de rest rust ik .
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ah geheugen is terug: spasmofilie!

Dat is iets anders dan ME maar je kan de klachten écht wel minderen mits rust, vit B12 en magnesium. Mij hebben ze daar ooit voor getest en volgens de heer professor leed ik toen aan het "bulldozer syndroom" want hij had nog nooit zo'n hoge piekwaarden gezien tijdens de test. Hij verwarde wellicht het feit dat hij nog nooit iemand zo iemand op zijn tandvlees had zien zitten ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

sinds ik het medicijn propranolol tegen migraine slik zijn mijn trillende handen weer stil geworden,kan nu ook niet meer stoppen met dat medicijn omdat ik dan geen koffie meer kan inschenken
het trillen wat je door hypoglycamie hebt is volgens mij weer een ander soort trillen.
vroeger had ik ook dat trillen en schokken net alsof je het heel koud had,dat is bij mij weer helemaal overgegaan.
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

josje schreef:sinds ik het medicijn propranolol tegen migraine slik zijn mijn trillende handen weer stil geworden,kan nu ook niet meer stoppen met dat medicijn omdat ik dan geen koffie meer kan inschenken
het trillen wat je door hypoglycamie hebt is volgens mij weer een ander soort trillen.
vroeger had ik ook dat trillen en schokken net alsof je het heel koud had,dat is bij mij weer helemaal overgegaan.
Wikipedia hypoglykemie:
"Veel symptomen van hypoglykemie worden veroorzaakt door hormonen die het lichaam aanmaakt om de bloedglucosespiegel te laten stijgen, voornamelijk adrenaline en cortisol. Een snelle en krachtige hartslag, trillen, transpireren en een slap gevoel zijn tekenen dat het lichaam probeert de bloedglucosespiegel te verhogen"

Volgens mij is het wel hetzelfde soort trillen. Verhoging van adrenaline veroorzaakt trillen via de beta-receptors. Je ziet het trillen ook bij andere beta-receptors agonisten (cafeïne, efedrine en bij sterke emoties).
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

@vic Ja, ik heb een verlengde GTT gehad en daar bleek volgens het lab en de arts duidelijke hypoglycaemie uit. Maar je kunt er ook zelf achter komen door steeds ongeveer eenzelfde, niet te grote, portie koolhydraten te eten om de paar uur (en zeker als je trek voelt) en helemaal geen suiker. Binnen twee weken voelde ik me heel anders en een stuk beter, zowel lichamelijk als psychisch.
Life smells...
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Zou daardoor ook de bloedruk in de hoogte kunnen? Zoek reden waarom ik zo'n hoge bloeddruk heb de laatste tijd.
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Ha ja, wat at je dan als portie koolhydraten? At je ook 's morgens? Ik durf 's morgens niet meer te eten omdat ik dan direct weer helemaal vermoeid ben. Drink cola. 's Middags een koekje en 's avonds avondmaal.
Hoorde dat granen en og iets niet goed zijn. Die nog iets ben ik vergeten:(
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik geloof niet dat de bloeddruk er mee te maken heeft. Wb granen, dan gaat het meestal over gluten, bepaalde granen dus zoals oa tarwe. Bij DMl blijken veel mensen daar intolerant voor te zijn. Maar dat is een andere kwestie. Als je hypoglycaemie hebt, wat heel veel ME-ers hebben, ben je heel verkeerd aan het eten/drinken. Ja, ik at gewoon, dat moet juist hierbij en gewone koolhydraten: brood, crackers etc en 'savonds rijst, aardappelen of pasta. Ik kreeg al gauw meer eetlust toen ik dit 'dieet' ging doen. Als je het gaat proberen zal je er even doorheen moeten dat eten overdag niet goed valt, als je idd last van hypogl. hebt zal dat gauw weer beter gaan.

Edit: uiteraard koolhydraten met eiwit/groente etc gecombineerd, normaal eten dus.
Life smells...
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Zou eventueel wel nog eens naar een dieetist willen stappen. Niet alleen uit oogpunt van m'n ziekte. Heb een zo verkeerde manier van eten aangeleerd de laatste jaren dat ik niet echt meer weet hoe het echt moet.
Wat moet je 's morgens? Yochourt, boterhammen, vanillepudding,.. ik zeg maar iets. Heb er totaal geen idee meer van.
Maar zal inderdaad weer een gewoon worden zijn. En ik kan goed geloven dat ik die spiegel constanter zou moeten houden waardoor ik dan niet meer van trillen in dip zou vervallen (hoop ik toch)
Schijnt dat koffie en zo ook niet mee mogen. Maar botermelk en zo..? Moeilijk he, een man die jarenlang verkeerd at:)
Als ik ging werken at ik 's morgens ook nooit. En 's middags ook niet teveel (had toen ook last van die erg zware dip)
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Mag ik eens weekje bij jou inwonen hahaha?
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Gezellig! Dat alleen zitten is ook maar niks :)

Wat is botermelk, je bent zeker belgisch? :) Als je bijv op de site kijkt van Het voorlichtingsburo voor de voeding kun je wsl zo zien wat normaal eten is. Hoef je niet naar de diëtiste.. Idd, opwekkende middelen mogen ook niet: caffeïnehoudende koffie, alcohol. Maar echt, als je hier last van hebt kun je je veel beter gaan voelen!
Life smells...
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Alcohol... haha, als ik eraan ruik val ik al in slaap. Dat gaan we samen niet kunnen doen, glaasje wijn drinken voor tv tijdens die week.
Botermelk misschien wel, is karnemelk (ken je dat?). Ga daar eens werk van maken, gezonder gaan leven, zou je als gezonde mens ook moeten doen. En dat roken... daar zou ik ook vanaf moeten. Je voelt zo de energie wegvloeien en toch kan ik het niet laten. Heb nu al een paar jaren een elektrische sigaret, zit enkel nicotine in. Heb je al die afalstoffen van de verbranding toch al niet. Dat is iets wat ik leerde van de Nederlanders:) Hier is dat verboden en dus ook niet gekend.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ah karnemelk...Daar is niets bijzonders mee. Veel mensen blijken wel allergiën of intoleranties te hebben waardoor meer dieet nodig is. Maar eerst maar es gewoon eten met 'hypo-dieet' lijkt me wel wat voor je... Roken doe ik helaas ook alhoewel met veel genoegen. Ben wel een matige roker, dat dan weer wel. Die elektronische sigaret heb ik nooit geprobeerd, is dat wat?? Ik weet eigenlijk niet of nicotine erg schadelijk is, behalve het verslavende. Jij? Per hoge uitzondering kan ik wel eens wat sterks drinken, na het eten, wijn en bier niet. Dus als jij nou die sigaret meeneemt, ik heb nog wel wat sterks staan, wordt het toch gezellig :)
Life smells...
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Haha... die elektrische sigaret is wel echt een goede uitvinding volgens mij. Je hebt dan enkel de nicotine (die ook niet gezond is) Maar al die andere zaken zoals teer en die kankerverwekkende verbrandingsstoffen heb je niet. Als je het ooit gaat proberen, in het begin is het beetje gewoon worden. maar eenmaal je het gewoon bent smaakt het zelfs beter dan echte sigaretten. Ik wissel af.
Kan je wel adresje geven waar het niet erg duur is om te bestellen.
Hier vindt je meer info : http://www.esigaret.nl/forum/
Dit is de goedkoopste en ik rook de Joye eGo (beste wat ik ooit had...en probeerde er al een vijftigtal lol) http://www.wegwerpsigaret.com
Misschien eens proberen, heb je toch al minder gevaarlijke stoffen binnen voor de tv. kan je extra drankje nemen in de plaats:)
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat 't wat is...Hoe smaakt 't dan, lijkt 't op tabaksmaak? Ik zou het toch liever eerst proberen voordat ik 'investeer'.
Life smells...
Plaats reactie