Toe aan iets nieuws proberen, welke arts is goed?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hypnosa
Beginner
Contacteer:

Bericht door hypnosa »

Hoi allemaal.
Zoals je al in de titel kunt lezen, ben ik toe aan een nieuwe behandeling. Ik heb al heel veel geprobeerd in mijn ME-carrière :P maar er is maar 1 ding dat echt heeft geholpen en dat is Carnitine. Dat gebruik ik nog steeds.
Ook ben ik 2 weken geleden gestart met LDN, zoveel mogelijk suikervrij eten en een aantal voedingssupplementen. Ik voel mij nu erg ziek. Daarom wil ik liever onder begeleiding van een goede arts dingen gaan proberen. Ik zit te denken aan Enzymtherapie of om naar het International Biomedical Centre te gaan.
Ik wil weer eens goed doorgemeten worden op tekorten, virussen etc. Ik ga niet naar DML omdat ik dat echt te duur vind.
Iemand ervaring met de genoemde opties? Of advies? Ik woon in omgeving Amsterdam.
Gezonde mensen hebben vele wensen, zieke mensen hebben er maar 1.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

het ME/CVS Centrum in Amsterdam staat als goed bekend. Ik weet dat er hier een aantal mensen naar toe gaan.

Ikzelf loop bij DML. Het is het geld meer dan waard (als je het hebt). Ik heb daar al vooruitgang geboekt, en het lijkt er nu op dat hij bij mij de oorzaak van mijn 20 jaar ziek zijn heeft gevonden!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
hypnosa
Beginner
Contacteer:

Bericht door hypnosa »

Daar ben ik al heel lang in behandeling. Sorry, was ik vergeten te vermelden. PvM ben ik lang geleden ook geweest maar geen goede ervaring mee. Het gaat er mij om dat ik getest word op virussen/tekorten en hiervoor behandeld kan worden. Ik lees trouwens ook van mensen die bij DML lopen dat ze weinig tot niets merken en dat als je zoveel hebt betaald. Dat zie ik echt niet zitten.
Gezonde mensen hebben vele wensen, zieke mensen hebben er maar 1.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Heb niet echt het idee dat je virussen in je lichaam kunt meten.
Tenminst PvM doet het niet. Als hij een virus verdenkt dan krijg je tabletten voor het virus. Maar waar je dit kunt meten? Ik denk bij een homeopaat. Al heb ik daar wel mijn twijfels bij maar goed.

Groetejs,
Sterre
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

DML meet virussen door biopten en bloedonderzoek, dus het kan wel.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Wat is de naam of namen van dat onderzoek naar virussen dan?
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Ik weet van mezelf dat ik onderzocht ben via maagbiopten op XMRV/MLV, EBV, CMV, parvo en HHV6. Ik ben positief bevonden op parvo.

Via het bloed is EBV, CMV en Parvo gevonden. EBV en CMV zijn beide positief maar slechts in ruste, dat betekent bij voorbeeld dat ik ook Pfeiffer heb gehad maar dat ditnu niet meer actief is. En werderom Parvo, dat nog steeds heel actief is in mijn lichaam en klachten veroorzaakt.

Ook ben ik op XMRV getest via bloed, maar dat was gelukkig negatief.
Plaats reactie