blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dit weekend de potten met overschot van rijst en appelmoes in de schuif gestoken ipv in de koelkast. Hubby heeft goed gelachen toen hij de ontdekking deed.
Ik was me van geen kwaad bewust, kon me zelfs niet herinneren dat ik die potten daar had gezet.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
ikje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 mar 2011, 16:42

Bericht door ikje »

meer een inschattingsprobleem maar toch...

in de leefgroep op het werk vroeg 1 van de bewoners om de boter door te geven,ik duwde naar mijn idee hierop zachtjes tegen de pot boter zodat de bewoner er zou aankunnen... maar zo zacht was het niet want de pot boter vloog in een rotvaart over tafel en daarna op de grond...

zelf schrok ik er even van maar gelukkig leeverde het alleen maar dolle pret op voor onze bewoners :)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Probeerde vandaag bij de therapeute een afspraak te maken over 2 weken. Telde netjes 2 weken af in mijn agenda en zei dat is de week van 3 oktober. De therapeute keek even vreemd op en merkte op dat dit al volgende week was. Was vergeten het plastic liniaaltje al bij deze week in mijn organizer te doen.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Bij de nieuwsberichten las ik : Aids-pil komt als beste uit de test van testaankoop. Ik vond het vreemd en keek nog eens : Aldi-pils komt...
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Laatst tijdens een gesprek met mijn man over kunst ze ik: "Gelukkig dat schaken versmillen" ipv "Gelukkig dat smaken verschillen."
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik las net in een post van Louisa:

Succes met je darmen!



Las ik nog een keer goed na, en bleek er te staan:

Succes! Ik ga voor je duimen!



Met al die vieze praat hier op het forum weet je maar nooit :roll:
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Na lange rit op de passasierstoel zie ik familie die ik al maanden niet meer heb gezien. Zoen zoen en hoe gaat het. Als tweede begroet ik mijn man waar ik net twee uur naast heb gezeten en die ik elke dag zie. Ik zie gewoon niet wie wie is!
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Haha, herkenbaar die 'blindheid'. :)

Bij mij gebeurde het juist andersom: ik kom de huiskamer binnen en begroet twee vriendinnen die verderop op de bank zitten. Hoor ik ineens: 'halloooo ik ben er ook nog'. Was even straal langs vriendin nr. 3 gelopen die ook op de bank zat :oops: .
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heeel herkenbaar die laatste twee en zo duidelijk een neuro-probleem..
Life smells...
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Oh Feniks, dat heb ik met mijn vriend ook al verschillende keren meegemaakt,

of zo: ik had afgesproken met vrienden en met mijn partner, en ter begroeting geef ik iedereen een kus op de wang... om dat vervolgens ook bij mijn partner te doen. Hij dan zo van euuuh hallo ik ben het! Gewoon totaal niet door hebben wie wie is, op automatische piloot alle mensen afgaan.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Ik ging weer eens een keer boodschappen doen van de week, wordt er op mijn schouder getikt...Een man die zei: eh...je hebt mijn kar meegenomen".Ik was er al de halve winkel mee doorgeweest en had er verschillende boodschappen voor mezelf ingedaan. De andere boodschappen van de man die al in de kar lagen die niet eens leken op mijn boodschappen had ik niet eens 'gezien' :oops: We konden er wel allebei om lachen.

Ik neem wel vaker karren van anderen mee, maar meestal wordt het wat eerder ontdekt door de persoon in kwestie of kom ik er zelf achter voor ik er vanalles voor mezelf in doe.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Huttenkase met kruiden in een rode paprika was ik van plan voor avondeten. Bij het kruiden van de huttenkase pakte ik echter het doosje van de dille ipv de peterselie (waarom lijken die kruidendoosjes dan ook zo op elkaar?). Gelukkig rook ik al snel voor het mengen dat er iets mis was en kon ik nog een deel eruit hengelen.
issi1980
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 okt 2011, 16:31

Bericht door issi1980 »

Ik zit net in mijn map met uitgeprinte recepten te bladeren, zie ik: "Gore sandwich met zalm en waterkers" en ik denk: "Huh?!?" maar in werkelijkheid staat er: "GROVE sandwich..." :D
issi1980
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 okt 2011, 16:31

Bericht door issi1980 »

Ik lees trouwens ontzettend vaak ergens iets raars wat er helemaal niet blijkt te staan en heb dan lol om mezelf. :lol: Ik heb me eigenlijk nooit eerder gerealiseerd dat dit eigenlijk een concentratieprobleem door CVS kan zijn. Verder onthoud ik nooit films, boeken, namen, gezichten... :?
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik las laatst: boter margarine niet goed.
Huh, wat bedoelen ze nu?
Bleek er boten marine te staan.
Kan er wel om lachen.
Plaats reactie