WPI ontslaat Mikovits
Moderator: Moderators
WPI ontslaat Mikovits
Gisteren in de volkskrant gelezen, en ook op ME/CVS stichting te lezen
(weet niet hoe ik dat hier kan plaatsen)
(weet niet hoe ik dat hier kan plaatsen)
http://raisingawarenessforcfs.wordpress ... y-the-wpi/
http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2336
http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2336
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Vandaag ook in de NRC. De kop: Slechte film: 'Being Judy Mikovits'.
fragmentje:
Zij dacht daarmee de oorzaak van deze verwoestende ziekte bij de kop te hebben. En ook het medicijn, want XMRV bleek al snel te bestrijden met dezelfde virusremmers die ook tegen hiv worden ingezet.
CVS-patiënten vonden Mikovits een held. Ze had laten zien dat hun vermoeidheid geen aanstellerij was, want het had een lichamelijke oorzaak. En, belangrijker nog, er was nu een remedie.
En dan dus het verhaal van de publicaties, de vermeende fraude / fouten, haar ontslag etc.
fragmentje:
Zij dacht daarmee de oorzaak van deze verwoestende ziekte bij de kop te hebben. En ook het medicijn, want XMRV bleek al snel te bestrijden met dezelfde virusremmers die ook tegen hiv worden ingezet.
CVS-patiënten vonden Mikovits een held. Ze had laten zien dat hun vermoeidheid geen aanstellerij was, want het had een lichamelijke oorzaak. En, belangrijker nog, er was nu een remedie.
En dan dus het verhaal van de publicaties, de vermeende fraude / fouten, haar ontslag etc.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Het wordt redelijk neutraal weergegeven in mijn beleving.
Ik lees de krant ook niet meer zo vaak, dus weet eigenlijk niet of er verder ook weleens iets in staat over ME/CVS. Als er een echte doorbraak zou zijn dan zouden ze dat denk ik ook wel melden, mja, die is er dus ook niet
Ik lees de krant ook niet meer zo vaak, dus weet eigenlijk niet of er verder ook weleens iets in staat over ME/CVS. Als er een echte doorbraak zou zijn dan zouden ze dat denk ik ook wel melden, mja, die is er dus ook niet

Every day may not be good, but there's something good in every day.
het was maar een klein berichtje in de volkskrant van 7 oktober:
katern:wetenschap
CELLIJNEN
Onderzoekster CVS virus is ontslagen
Judy Mikovits, de onderzoeker die twee jaar geleden in Science suggereerde dat het chronisch vermoeidheidsvirus wordt veroorzaakt door een virus, is ontslagen
Dat meldt de Wall Street Journal. De publicatie werd vorige maand door Science deels ingetrokken, omdat gebruikte bloedmonsters in het laboratorium bleken te zijn vervuild. Toen haar eigen onderzoeksinstituut de studie wilde overdoen, weigerde Mikovits om haar cellijnen daarvoor beschikbaar te stellen.
katern:wetenschap
CELLIJNEN
Onderzoekster CVS virus is ontslagen
Judy Mikovits, de onderzoeker die twee jaar geleden in Science suggereerde dat het chronisch vermoeidheidsvirus wordt veroorzaakt door een virus, is ontslagen
Dat meldt de Wall Street Journal. De publicatie werd vorige maand door Science deels ingetrokken, omdat gebruikte bloedmonsters in het laboratorium bleken te zijn vervuild. Toen haar eigen onderzoeksinstituut de studie wilde overdoen, weigerde Mikovits om haar cellijnen daarvoor beschikbaar te stellen.
Mwah, ik ben niet zo blij met de houding van de NRC t.o.v. ME. Een tijd geleden nog een heel artikel waarin werd beweerd dat wij moeten bewegen en zullen genezen door CGT/GET, als we maar doorzetten. Ik heb destijds een reactie gestuurd, maar daar aanvankelijk niets op terug gehoord. Pas na heel veel aandringen kreeg ik een reactie en zou men zowaar mijn reactie plaatsen. Toch heb ik mijn reactie nooit in de krant teruggezien en heb ik er niets meer van gehoord. Ik vind hun berichtgeving zeer zwak en niet getuigen van journalistiek van hoge kwaliteit. De wetenschap omtrent alle lichamelijke pathologie bij ME wordt genegeerd en Nijmegen wordt vrolijk nagkwaakt. Ik heb mijn abonnement n.a.v. van het vorige artikel opgezegd.stier schreef:Het wordt redelijk neutraal weergegeven in mijn beleving.
Toen ik destijds mijn internist meldde dat er een virus (XMRV) was gevonden werd het al meteen niet serieus genomen. Dat Mikovits haar cellijnen niet afstaat vind ik belachelijk in het kader van goede wetenschap. Al die negatieve berichtgevingen zijn daar het gevolg van. Ik vraag me af hoe de patiënten zich voelen die veel geld voor die test hebben betaald en positief zijn bevonden. Geloven zij nu nog steeds dat ze besmet zijn? Die test is onbetrouwbaar gebleken.
- Guido_den_Broeder
- Gevorderd lid
- Guido_den_Broeder
- Gevorderd lid
Ze heeft daar nochtans een plausibele verklaring voor gegeven, namelijk dat ze ze zelf nodig had voor een onderzoek waar ze een grant voor had ontvangen.manja schreef:Dat Mikovits haar cellijnen niet afstaat vind ik belachelijk in het kader van goede wetenschap.
Het is andersom. Mikovits is ontslagen omdat vanwege alle negatieve berichtgevingen de positie van het WPI anders niet meer houdbaar was.Al die negatieve berichtgevingen zijn daar het gevolg van.
Die test was dus niet van Mikovits, maar van Lombardi. Mikovits had juist verzocht om die test niet aan te bieden.Ik vraag me af hoe de patiënten zich voelen die veel geld voor die test hebben betaald en positief zijn bevonden.
Groetjes,
Guido