eczeem
Moderator: Moderators
eczeem
Zijn er meer mensen die in hun ziekteverloop last kregen van hevig eczeem?
Ik kreeg dit aan mijn handen.
Ik kreeg dit aan mijn handen.
eczeem
Allo,
Had vroeger alleen last van contact eczeem (nikkel)
maar de laatste maanden, heb ik eczeem in mijn oor,
ik vermoede dat dit kwam door mijn oordoppen voor het beter slapen,
maar nu gebruik ik die nietmeer en het blijft zo!
Eczeem kan ook ontstaan door een allergie, van een voedingsmiddel,
en is niet altijd zichtbaar in het bloed, dit noemt men dan een verborgen allergie!
Groetjes Carol
en is niet altijd zichtbaar in het bloed, dit noemt men dan een verborgen allergie!
Groetjes Carol
eczeem
zelfs van koffie kun je eczeem krijgen.
Ik heb inderdaad contacteczeem en door allegiëen.
En door de luchtwegen. Wij woonden eerst in een oud huis met een vochtige kelder, hierdoor kreeg ik luchtwegklachten door schimmels in de lucht en daardoor eczeem.
En bij stress werd het ook heviger.
Nu heb ik het meeste last van schoonmaakmiddelen, vooral waspoeder en de gewassen was en door schillen van fruit en ook wel eens van aardappelen. Het gaat dan vreselijk jeuken en er komen meteen blaasjes, dan blijft het een tijd rood en schilferig.
Ik heb inderdaad contacteczeem en door allegiëen.
En door de luchtwegen. Wij woonden eerst in een oud huis met een vochtige kelder, hierdoor kreeg ik luchtwegklachten door schimmels in de lucht en daardoor eczeem.
En bij stress werd het ook heviger.
Nu heb ik het meeste last van schoonmaakmiddelen, vooral waspoeder en de gewassen was en door schillen van fruit en ook wel eens van aardappelen. Het gaat dan vreselijk jeuken en er komen meteen blaasjes, dan blijft het een tijd rood en schilferig.
eczeem
Chavon, ik plaats je topic naar een ander sub-forum, namelijk "ME/CVS Algemeen", daar past die beter. Dit subforum is echt voor mensen die hun verhaal willen vertellen over hoe hun ziekte is verlopen en verloopt etc. Geeft verder niets hoor, maar dan snap je het.
eczeem
Zojuist sinds 3 weken eczeem aan mijn handen, en jeuk aan mijn benen... zwaaar irritant, en bij mij voor het eerst (in 12 jaar CVS). Denk dat het met verminderde weerstand te maken heeft ofzo... nja, en zoiezo algehele overgevoeligheid die erbij komt kijken...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Meer mensen met hevige eczeem? (na ME) Ik heb er veel last van. In de nek, rond de ogen (waardoor je er nog zieker uitziet
) Zalfjes van de dermatoloog helpen wel, maar zijn agressief en niet de oplossing. Kan wel blijven smeren, maar het blijft terugkomen. Kleine kans dat het aan voedsel ligt bij mij, want ik sta sinds een tijdje al op streng dieet ivm voedselintoleranties, en het wordt alleen maar erger. Nog ervaringen/tips?

eczeem
ik ook eczeem in mijn oren, heel irritant want je kunt er haast niet bij. en als ik me uit ga leven met een wattenstaafje gaat het bloedencarol schreef:Allo,
Groetjes Carol
God is closest to those with broken hearts..