Begon je ME/CVS met een infectieziekte?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Nee
13
16%
Ja, met Pfeiffer
37
45%
Ja, met een andere infectieziekte dan Pfeiffer (toelichting posten a.u.b.)
32
39%

Totaal aantal stemmen: 82
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Hey mensen,

Ik ben benieuwd nu we het toch over pfeiffer hebben bij hoeveel van ons het daarmee (of met een andere infectieziekte) is begonnen.
Linda
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Bij mij is het begonnen na een griep toen een bloedonderzoek laten doen, daar kwam uit:
Althans de woorden van de huisarts toen in 2002.
Cytomegalie en toxoplasmose en ik bouwde antistoffen op en ik had nog sporen van pfeiffer.
Nu kan ik mij herinneren dat ik begin 20 jaar was en dat ik s'avonds in slaap viel tijdens tv kijken. en wel een zware griep heb gehad.
Ïk heb het toen wel doorstaan en nooit geweten.

In de verwijsbrieven van 2002 staat toxoplasmose en/of cytomegalie.

Lijda
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Ik had 2,5 jaar geleden ee griepje waaruit ik moe bleef, ik had geen zin om thuis te blijven in het weekend maar toen ik 1x eerder uit school kwam moest ik het van ons mam toch rustiger aan gaan doen.
Ik zei dat het goed was, alleen wilde ik naar de huisarts (om te bewijzen dat er niets aan de hand was, en ze zich geen zorgen hoefde te maken)

En toen kwam er pfeiffer virus uit, na 8 maanden ging het beter en d8 ik "genezen" te zijn, hoewle ik nog een duidelijke nasleep had,, die nam ik voor lief omdat ik tenminste de goede kant op ging,

Toen ik 3 maanden later een griepje opnieuw kreeg is het weer helemaal mis, en blijf k eik achteruit gaan..

Tjah, zo begon het voor mij: bewijzen dat er ECHT niets aan de hand was, nooit ged8 van zo'n stom virus!

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
orchidee
Actief lid

Bericht door orchidee »

Begonnen met een zware griep maar bleek EBV te zijn.

Groetjes,
dirk
reintje
Actief lid

Bericht door reintje »

Bij mij was mijn zwangerschap de druppel die de ME/CVS emmer deed overlopen.
Reintje
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Bij mij begon het met keelpijn en een klein griepje. Ik weet niet of dat een infectieziekte te noemen is? Ik heb nooit Pfeiffer of een ander virus gehad.
Gijs
Actief lid

Bericht door Gijs »

mijn begin was varicella: waterpokken
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Begonnen met zware griep en kettingreactie met keelontsteking, bronchitis,...
geen EBV
Hoop doet leven!
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Hier was ik ook erg benieuwd naar, vandaar dat ik er ook over begon! Bedankt Alchemist, nu krijg ik een duidelijker beeld!
Ik weet niet helemaal zeker of ik Pfeiffer heb gehad, maar ik vermoed wel, tevens rare darmklachten, waar ze blindedarmontsteking van hadden gemaakt. En verder denk ik bij mij, vooral niet naar mijn lichaam hebben geluisterd en workaholic geweest!
Wel heb ik toxyplasmose tijdens mijn huwelijksreis gehad! Ik denk dat het bij mij een opstapeling van is.
Suzanne
Actief lid

Bericht door Suzanne »

de meeste mensen hebben pfeiffer gehad zonder er erg in te hebben
zo'n 90% van de volwassen mensen geloof ik heeft het al gehad, of 70% ofzo, iig een heel hoog aantal
de meesten krijgen het als ze erg jong zijn, en dan lijkt het niet meer dan een verkoudheidje...
goa
Actief lid

Bericht door goa »

bij mij begon het na griep en een longontsteking!!
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Suzanne schreef:de meeste mensen hebben pfeiffer gehad zonder er erg in te hebben
zo'n 90% van de volwassen mensen geloof ik heeft het al gehad, of 70% ofzo, iig een heel hoog aantal
de meesten krijgen het als ze erg jong zijn, en dan lijkt het niet meer dan een verkoudheidje...
Het klopt inderdaad dat de meeste mensen ergens in hun leven wel pfeiffer krijgen. De vraag hier was echter of je pfeiffer hebt gehad, dit niet meer over ging en steeds erger werd (ondanks dat het virus volgens de bloedtesten al uit je bloed was) en uiteindelijk resulteerde in ME/CVS.

(Dit geld natuurlijk ook voor alle andere infectieziekten die genoemd zijn. Iedereen krijgt in zijn leven wel een keer griep, maar bij sommigen gaat dit over in ME/CVS.)
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Suzanne
Actief lid

Bericht door Suzanne »

klopt, maar omdat ik regelmatig reacties tegenkom dat mensen nooit pfeiffer hebben gehad.... dacht ik dat dit misschien even een (goede) aanvulling was

maar bij mij is het dus idd zo dat de pfeiffer nooit echt over is gegaan, een periode van een maand of 4 dat ik me wel iets beter voelde, en daarna weer ingeklapt
en de stoffen zitten dus nog wel in m'n bloed, zoals bij iedereen, maar is niet meer actief
carol
Beginner

begon je ME/CVS met een infectieziekte?

Bericht door carol »

Neen, bij mij niet, begon na het stoppen met de anticonceptiepil,
één week hondsmoe en duizelingen alleen maar willen slapen, was na een week over!
5 jaar later hetzelfde en heeft met periodes 3 jaar aangehouden,
goede periodes werden alsmaar kleiner, nadien is er magnesiumtekort vastgesteld en pas jaren nadien, toen ik totaal ingestort was hebben ze cytomegalievirus gevonden!!
Shavonne
Gevorderd lid

begon je ME/CVS met een infectieziekte?

Bericht door Shavonne »

hoi, ik was vandaag bij mijn natuurarts. Hij merkte op dat het toch een virus is dat mijn jarenlange klachten veroorzaakt. Toen hij hoorde over de kwestie bij de internist waar ik laatst was, was hij erg verbaast dat deze weigert om naar virussen te kijken. Hij zei dat ik er een klacht over moest indienen over hoe er met mijn klachten werd omgegaan!
Tevens merkte hij op dat er op een of andere manier niet alle afvalstoffen uit mijn lichaam worden afgevoerd.
Hij is geen zkh arts, maar een gecertificeerde natuurgeneeskundige, ik heb er best baad bij. Maar ik zoek even of ik dit onderwerp ergens vindt, wat dit hoort natuurlijk niet hierbij.
Plaats reactie