Oproepje: stem op de site van Sire!

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Alchemist
Actief lid

oproepje

Bericht door Alchemist »

Gelukkig voor ons zijn er al zoveel organisaties die zich bezig houden met dierenmishandeling dat ik me niet kan voorstellen dat SIRE daar een campagne over gaat beginnen. In de voorwaarden staat namelijk:

De criteria van SIRE om in aanmerking te komen voor de selectie zijn: het onderwerp moet maatschappelijk relevant zijn, het mag geen politieke of godsdienstige achtergrond hebben, het moet geschikt zijn voor massacommunicatie, het moet geaccepteerd kunnen worden door de media, het mag geen directe leden- of fondsenwerving beogen, er mogen geen publiciteitsfondsen en middelen voor het onderwerp beschikbaar zijn
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
superwoman
Actief lid

Bericht door superwoman »

ook gestemd!
Ook doorgestuurd naar vrienden :wink:
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

dus eigenlijk is dat onderwerp er voor niets ingezet?
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dierenmishandeling staat nu tweede
en wij al een paar dagen vierde
dus mensen vraag vrienden familie en kennissen of ze willen stemmen
ik heb zelf vijfendertig stemmen op gehaalt en mischien komen er nog een paar bij
doorgaan hoor
liefs alie
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Tje, Linda, (Alchemist) wat goed dat je daar achter bent gekomen. Dit controleren of ze zich hieraan houden kun je uiteraard niet, neem ik aan?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Whow Alie dat is goed zeg!
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Hey lieve allemaal,

Dat onderwerp is er niet voor niets ingezet. Er zijn veel mensen in Nederland die zich zorgen maken over dierenmishandeling en die dus vinden dat er niet genoeg aandacht aan besteed wordt. Vandaar dat ze SIRE oproepen om er aandacht aan te besteden. Zelf zou ik het zwak vinden van SIRE als ze dat zouden doen, aangezien het in mijn optiek tegen hun eigen regelement is. Maar je weet het maar nooit, ze hebben tenslotte ook op het laatste moment nog de einddatum veranderd, dus misschien dat ze dit ook nog veranderen, al ga ik daar niet van uit.

SIRE heeft een jury aangesteld van een aantal onafhankelijke personen die uit de top 5 een onderwerp uitzoeken dat de campagne wint. Eerst worden alle onzin onderwerpen eruit gehaald (zie boterhamworst die nog steeds op 5 staat) en vervolgens worden alle onderwerpen bekeken t.a.v. het regelement. Als het goed is bijven er dan nog een paar over en het onderwerp dat maatschappelijk gezien het meest relevant is wint. Al wordt hierbij ook gekeken naar de hoeveelheid stemmen dat dat onderwerp heeft verzameld.

Dus zelfs als we niet tot de derde plaats weten door te dringen vergroot het hebben van meer stemmen wel onze kans op winnen. Als het gat tussen ons en de top 3 minimaal is, dan is de kans een stuk groter dat we winnen dan dat we ergens ter hoogte van de boterhamworst zijn blijven steken.

Dus nogmaals mijn oproep: Wil iedereen alsjeblieft al zijn vrienden en kennissen en familieleden vragen om te stemmen en ze vragen of ze alsjeblieft hun vrienden en kennissen en familieleden ook willen aansporen ons te helpen.

Groetjes,

Linda
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Jazzie
Gevorderd lid

oproepje

Bericht door Jazzie »

Alchemist schreef: er mogen geen publiciteitsfondsen en middelen voor het onderwerp beschikbaar zijn
Hopelijk zien ze de ME/CVS Vereniging of Stichting niet als zodanig?
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Ik denk niet dat ze dat als zodanig zullen aanmerken. De ME/CVS stichting is namelijk niet echt een grote organisatie, heeft nauwelijks butget, en zorgt zelf niet voor een grote publiciteitscampagne om ME/CVS bekendheid te geven. Dit zouden ze vast wel willen doen, maar hier hebben ze de middelen niet voor. Verder vragen we niet of mensen lid willen worden van de ME/CVS stichting, maar we willen meer bekendheid over onze ziekte en daarvoor zou dit een ideale oplossing zijn. Ik zie namelijk niet hoe we die aandacht anders zouden kunnen krijgen.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

na van af het begin donateur geweest te zijn
van de stichting heeft deze voor mij af gedaan
zij zijn niet echt voor de me cvs mensen en het word ook niet meer geleid door patienten tenminste niet veel meer
ik vind het jammer maar helaas voor mij zijn ze afgedaan zeker nadat ik gebanned ben door mijnh w,b dat is erg schoftig ik kwam voor mijn
mening uit en dat mocht niet
alie
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Hey allemaal!

Sire komt met de aktie 'U mag het zeggen" aanstaande maandag op tv!
Het is op nederland 2 van 19.55-20.25, Club van 100 bij de RVU!

Kijken dus!

Groetjes, Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Tja die uitzending, dat baart me eingelijk wat zorgen. Meer publiciteit voor deze actie van SIRE lijkt me niet gunstig voor ons. Ik denk dat er dan vooral veel meer stemmen komen op onderwerpen die nu al populair zijn. Ik kan me niet voorstellen dat mensen op ME/CVS gaan stemmen als ze niemand met deze ziekte kennen, daarvoor is er te weinig bekend over de ziekte. Dus ik vrees dat deze uitzending betekend dat we nog harder op zoek moeten gaan om mensen te vinden die voor ons willen stemmen...

Linda
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Wij gaan dit wel winnen, geloof mij maar!
Ik geloof er wel in!

groetjes Lijda
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Alles hangt af van degenen die in de jury zitten. En zit daar iemand die bekend is hoe fnuikend deze ziekte is en hoe erg ontkend deze wordt, dan hebben we misschien geluk.

Maar ben bang dat Linda gelijk gaat krijgen, hoop het echter niet!
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Hoi hoi

Het is idd afwachten, maar het feit dat we al in enkele weken/dagen van plaats 38 naar de top 5 zijn gegaan, is perfect. Het had ook anders kunnen gaan.
En iedereen die de site bezoekt en dat zijn er al 300.000 geweest, zal zeker bij de top 5 kijken.
En een ieder die CVS/ME ziet staan en niet weet wat het is zal het aanklikken. Om te lezen waar het over gaat.
Ik klik bv dierenmishandeling niet aan, gezien ik gelijk weet waar het over gaat.

In die zin hebben we al gewonnen dat we in de top 5 staan, er zeker
een groep mensen het heeft gelezen die er nog nooit van gehoord hebben.

Nu de campagne nog, wouwwwwww zou echt SUPER zijn!

En dan van de campagne aan de champagne!!!! :wink:

Groetjes Lijda
Plaats reactie