MRI hersenscan
Moderator: Moderators
Vergelijk het met schoenen verkopen. Je kan iemand geen rode schoenen verkopen als hij zwarte wil hebben. Dus als je dokter niet in ME gelooft, gaat hij ook geen MRI willen laten doen. Je moet een andere arts vinden die ook "rode schoenen" wil.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Neuroloog wilde geen MRI doen.
Dokter heeft me enkel doorverwezen naar neuroloog.
Ik zit er aan te denken om er een op eigen kosten te laten maken. Maar ik twijfel.
Eigenlijk heb je ook helemaal niet zoveel aan een MRI toch? Kan misschien beter een EEG laten maken dan.
Dokter heeft me enkel doorverwezen naar neuroloog.
Ik zit er aan te denken om er een op eigen kosten te laten maken. Maar ik twijfel.
Eigenlijk heb je ook helemaal niet zoveel aan een MRI toch? Kan misschien beter een EEG laten maken dan.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Wat wil je ermee bereiken tanto?
Over het nut ga ik mij niet uitspreken, maar in België kan je gewoon een ziekenhuis bellen zonder doorverwijzing van de huisarts. Dus wij daar ff naar de neuroloog, eerst EEG, dan een beetje doordrukken (gelukkig is mijn vader nogal doelgericht
) en voor ons was dat geen probleem om dan 3 weken later trug te komen voor een MRI.
Misschien was het een voordeel dat het woord 'ME' toen nooit is gevallen van onze kant? Daar had ik zelfs in die tijd nog nooit van gehoord.
Dan is er natuurlijk al veel minder kans dat de dokter met vooroordelen afkomt, als je gewoon langs komt voor een mysterieuze ziekte waar je niets vanaf weet.
Of mss hadden we gewoon geluk met welke neuroloog we hadden, dat kan ook

Misschien was het een voordeel dat het woord 'ME' toen nooit is gevallen van onze kant? Daar had ik zelfs in die tijd nog nooit van gehoord.
Dan is er natuurlijk al veel minder kans dat de dokter met vooroordelen afkomt, als je gewoon langs komt voor een mysterieuze ziekte waar je niets vanaf weet.
Of mss hadden we gewoon geluk met welke neuroloog we hadden, dat kan ook

Ik weet weinig.
Tja dat is ook een goeie.
Ik heb wel vaak een heel raar gevoel inmijn hoofd alsof er water doorheen klotst of dat er stroom doorheen gaat. Ik denk dat dat iets met de doorbloeding te maken heeft, dat zou ik wel eens graag aangetoond willen zien.
MRI lijkt me op zich wel noodzakelijk om MS uit te sluiten. Op zich lijkt het me logisch dat iedereen die zou krijgen met onze klachten. Maar ja..niet dus.
Ik heb wel vaak een heel raar gevoel inmijn hoofd alsof er water doorheen klotst of dat er stroom doorheen gaat. Ik denk dat dat iets met de doorbloeding te maken heeft, dat zou ik wel eens graag aangetoond willen zien.
MRI lijkt me op zich wel noodzakelijk om MS uit te sluiten. Op zich lijkt het me logisch dat iedereen die zou krijgen met onze klachten. Maar ja..niet dus.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
@ tanto
als je de doorbloeding wil weten, kan je beter voor een Spect scan gaan. Met een MRI gaan ze daar niets van kunnen zien.
Wil je MS uitsluiten, dan moet je voor een MRI gaan.
als je de doorbloeding wil weten, kan je beter voor een Spect scan gaan. Met een MRI gaan ze daar niets van kunnen zien.
Wil je MS uitsluiten, dan moet je voor een MRI gaan.
Op deze site staat dat met een MRI wel meer te zien is over de doorbloeding, klopt dat dan niet?
http://www.privatescan.nl/losse-scan/mr ... enhersenen
http://www.privatescan.nl/losse-scan/mr ... enhersenen
-
- Gevorderd lid
@ aoife
helemaal gelijk, ik verwar de CT met de MRI.
helemaal gelijk, ik verwar de CT met de MRI.
Goed zo! Eigenlijk zou MS bij iedereen al moeten zijn uitgesloten vooraleer ze de diagnose ME(/CVS) kunnen krijgen, maar natuurlijk zijn de meeste artsen daar te lui voor of niet genoeg geïnteresseerd in de patiënt.stargazertje schreef:Ik heb hem inderdaad gekregen via een ME-vriendelijke neuroloog (Gelderse Vallei) die al merkte dat mijn rechterkant minder mee wil doen en toch ook MS mee uit wil sluiten.
Succes iig, en natuurlijk hopen dat het geen MS is

Ik weet weinig.
-
- Gevorderd lid
ep...beetje ongerust op kerstmis, resultaat van MR hersenen gekregen....(scan volgt nog)..
witte stofdeeltjes, ok, dat herken ik , MAAR...een uitgesproken front. cortcale atrofie.....dit beangstigt me wel....moet nog verder naar neuroloog??? iemand die ook deze diagnose kreeg, of meer weet hierover? erg erg bedankt en nog een fijne kerst!!
witte stofdeeltjes, ok, dat herken ik , MAAR...een uitgesproken front. cortcale atrofie.....dit beangstigt me wel....moet nog verder naar neuroloog??? iemand die ook deze diagnose kreeg, of meer weet hierover? erg erg bedankt en nog een fijne kerst!!
Witte stoflaesies duiden op toxinen in je cellen in het bindweefsel, mijn hoofd zat er vol mee. MRI scan is beoordeeld in het Radboud............ze wisten niet wat het was HUH !
Frontaal (kwab) corticale atrofie; wordt geassocieerd met dementie.
Aangezien deze 3 zaken ook voor komen bij ziekte van lyme en fout gediagnostiseerd worden bijv MS raad ik je aan je te laten testen op lyme Stientje!
Frontaal (kwab) corticale atrofie; wordt geassocieerd met dementie.
Aangezien deze 3 zaken ook voor komen bij ziekte van lyme en fout gediagnostiseerd worden bijv MS raad ik je aan je te laten testen op lyme Stientje!