Extreem vermoeid na b12 injectie

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Goedemorgen,

Aangezien ik al vele (oude) topics heb gelezen over b12 maar niet echt iets relevants kon vinden start ik bij deze een nieuw topic. Ik heb afgelopen donderdag bij PVM mjin eerste b12 injectie gehad. Hij had geen gewoon b12 dus kreeg ik actief b12 ingespoten. Eerste bijwerking hiervan was roze urine???
Ik heb alles op voorschrift gehaald bij de apotheek en moest dus zelf vit b12 gaab inspuiten. (ik als grote spuiten en naalden angsthaas hihi). Na wat filpmjes op youtube te hebben bekeken dacht ik dat kan ik zelf ook wel. En idd het ging geweldig! de naald zat erin nog voor ik kon bedenken dat ik niet durfde (zo vlijm scherp!) en de vloeistof ging er niet vlug in, maar pijn deed het zeker niet! heb er gelukkig niets van gevoeld.

Het enige probleem is nu ik ben opeens zoooo extreem moe, sinds donderdag. Ik had hier voorheen helemaal niet zon last van, nu ben ik echt een dooie zo ontzettend moe de hele dag door zo afgebrand. Ik heb echt het vermoeden dat dit komt door de b12, iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast voor de reacties!
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Roze urine? Bij mij wordt die soms eerder fluogeel :)

En wat de vermoeidheid betreft: mij nog niet opgevallen!
Ik weet weinig.
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

wanneer had je die prik gezet, Kel? Ben je misschien toe aan de volgende? In de eerste weken moet je ze om de 2 dagen zetten toch?
kel
Actief lid

Bericht door kel »

hoi diederik,

Haha de fluor-gele die kennen ik al jaren, heb ik dagelijks na inname van mijn multivitamine iedere avond. Maar nee nu was het bij het krijgen van actieve b12 echt roze! Terwijl ik nu ik zelf de normale b12 heb gezet, die bijwerking niet had vreemd he?

En daantjuh, nou ik had dus afgelopen donderdag de eerste gehad en zaterdag zelf mijn 2e gezet en nu mrg de 3e etc etc dus idd 3 x per week moet ik er een krijgen.

Het vreemde is mijn vermoeidheidsklacht stond langerna niet op nummer 1, maar nu opeens dus sinds donderdag zo moe kan mijn ogen bijna niet eens open houden! Dus vond dit wel erg typisch. Ben ook begonnen met een allergievrij dieet dus misschien heeft het hier ook iets mee te maken??

Jullie iig niet bekend dus als start fase??

Groetjes.
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

ja wss worden je klachten eerst erger om vervolgens op te knappen? Zeker wat je verteld met dat dieet. Dat hoor je volgens mij wel vaker. Al de troep in je lichaam moet eruit.
Ik denk dat je daar even doorheen moet.
karin1983
Actief lid

Bericht door karin1983 »

Ik heb ook wel eens roze urine. Volgens mij huisarts komt dat, als je genoeg vit B12 hebt in je lichaam, dat het via je urine weer uit plast. Ik heb trouwens geen last van vermoeidheid hierdoor.
kel
Actief lid

Bericht door kel »

hoi daantjuh,

Ja dat vermoed ik dus ook! Ik ben zo positief wat betreft b12 dus niet van plan te snel ermee te stoppen! Dus ik kijk het nog een paar weekjes aan of het dan juist beter gaat! Zou wel moeten denk ik zo??

En karin, ohh jij had dat dus ook? Haha typisch! Krijg jij dan standaard actief b12 ingespoten? Want van de normale b12 heb ik dat niet??

Groetjes
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi kel,

Je moet geduld hebben en houden met de B12 injecties. Vaak duurt het veel langer dan een paar weken, voordat je resultaat merkt. Het kan soms maanden, half jaar, 1 jaar of meer jaren, duren.

Dus, vol houden en positief blijven :wink:!

Veel succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Hoi Louisa,

Bedankt voor je reactie!
Ja ik was zeker van plan bdoor te zetten. Vandaag gaat alweer wat beter.. dus ik denk inderdaad dat het gewoon zijn tijd nodig heeft. Komt vast goed!
We houden moed ;-)

groetjes
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Hebben jullie trouwens ook last gekregen van acne? PVM noemde dit als bijwerking en ik moet ook zeggen (aangezien ik hier al 15 jaar last van heb) dat het echt erger begint te worden en dat na 2 spuitjes! :S:S
is dit een tijdelijke bijwerking of zo lang dat ik b12 gebruik... iemand ervaring mee?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dat beterde na pakweg 8 maanden :) Elke week een spuit was gegarandeerd 4 dagen puisten. In het begin ook veel lage rugpijn gehad. Nu 19 maanden later nog een 5-tal puistjes na elke prik.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Ik krijg 3 spuiten (van 10mg/2ml) per week, en heb ook al sinds mijn 15de (toevallig ook wanneer ik ziek werd?) enorm last van acne.

Nu sinds de behandeling van DML, waarbij dus ook o.a. B12, komt het en gaat het. Sommige weken is heel mijn gezicht opgezwollen en vol pus, veel erger dan de laatste 5 jaar, en sommige weken is het helemaal kalm!
Ik weet weinig.
kel
Actief lid

Bericht door kel »

hmmmm nee he:S klinkt niet zo positief! ik heb het al zo lang... was er net ver vanaf sinds afgelopen jaar, slik ook de diana pil... dus al helemaal gelukkig dat ik een steeds gaver huisje kreeg... begint het feest weer! pffff... als het maar niet te erg wordt dan weet ik niet wat ik liever heb hoor haha! of t moet zijn dat ik er zo van op knap... maar dat is tot nu toe ook nog niet... dus hou nog ff paar weken/aamden vol en dan ff beslissen! haha
ik neem trouwens maar 3x 1mg per week. Miss dat het dan iets minder is?? hihi

toch bedankt voor julliw reacties :-)

(ps. @ diederik jouw onderschrift/handtekening is echt geweldig haha!)
Plaats reactie