kinderziekten

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Shavonne
Gevorderd lid

kinderziekten

Bericht door Shavonne »

hoi,
ik ben op het moment maar zelf op resurche gegaan. Ik vind het wel allemaal leuk en aardig die tests op muizen enzo. Wie weet vinden ze toch ooit iets.
Mijn dochtertje zit nu in de kinderziektes periode.
Ik heb zelf nooit een kinderziekte gehad en ik vraag me wel eens af of dit iets met het immumsysteem te maken heeft en misschien ME.
Zijn er meer mensen die geen enkele kinderziekte heeft gehad?
Ik heb zover ik weet alle inentingen gewoon gehad.
Ik ben benieuwd naar reacties.
Nienke
Actief lid

kinderziekten

Bericht door Nienke »

Hoi ik heb zelf wel kinderziekten gehad, maar wel gehoord dat je ze dan nog op latere leeftijd kunt krijgen of zelfs voor een 2e keer!

ik weet niet of het een verband kan hebben met ME

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Shavonne
Gevorderd lid

kinderziekten

Bericht door Shavonne »

oh, fijn ja dat ik ze nog kan krijgen! Ik zie me al geveld liggen met de waterpokken ofzo!
Ik vind het toch vreemd dat ik er nog nooit een heb gehad.
Nienke
Actief lid

kinderziekten

Bericht door Nienke »

Hopelijk komen ze dan niet haha! Misschien had je als kind een extra goede weerstand;) Overigens kun je ze volgens mij als je ze nog nooit hebt gehad wel van jonge kinderen krijgen dacht ik.. Oppassen dus!

Groetjes, Nienke
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ja ik heb ook kinderziektes gehad en zie niet echt een verband. Ik heb wel pfeiffer gehad in erge mate misschien dat dit verband houdt?
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ik kreeg als 30 jarige dus waterpokken en boven de 50 nog eens kinkhoest.

Voor de eerst ziekte werd (word?) je niet ingeent en moest je doormaken. Kinkhoest zit al langere tijd in de inentingen vlg mij.

En de zwangerschap van mijn zoon, die nu ME heeft, was een beroerde tijd voor mij. En hij was na geboorte LANG dus niet RG geel en moest daardoor langer in het ziekenhuis blijven als een beetje pramatuurtje (36 weken dus niet haevy) Conclusie was dat ik tijdens de zwangerschap een virus moet hebben doorgemaakt. Regelmatig werd er toen bloed van mijn zoontje naar Leiden opgestuurd.

Alleen Demeirleir heeft deze gegevens genoteerd.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Wat is Demeirleir? De naamvan de aandoening die je waarschijnlijk tijdens zwangerschap had?
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Ik heb juist alle kinderziekten gehad. Verder heb ik tot drie keer toe pfeiffer gehad (5 jaar, 16 jaar en 20 jaar). Mijn immuunsysteem werkt erg slecht :(
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Brenda_L
Actief lid

Bericht door Brenda_L »

Chavon schreef:Wat is Demeirleir? De naamvan de aandoening die je waarschijnlijk tijdens zwangerschap had?
volgens mij is het een arts
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Demeirleir (Belgie) is inderdaad arts en de enige in Europa die ME serieus neemt en geen tussen de oren maffioso.
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

En wat vind je dan van CFS Centrum amsterdam Annac? Als je die artsen vergelijkt?
Brenda_L
Actief lid

Bericht door Brenda_L »

Mijn huisarts neemt CVS ook serieus hoor! En dokter Vermeulen uit Amsterdam inderdaad ook!
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Dan hebben jullie wel geluk denk ik. Zelfs mijn internist vond dat het tussen de oren zat. Als ik geen cgt ging doen, stopte de behandeling bij hem!
Ik ben benieuwd naar de brief die de internist naar mijn h.a. stuurt. Eens kijken hoe mijn h.a. er over denkt. Fybromyalgie nam hij in ieder geval wel serieus.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ja, sorry, Ruud Vermeulen ook. Alleen is de therapie die ze in A dam toepassen alleen die met Carnitine, en dat is te beperkt, vormt een klein deel van een geheel voor SOMMIGE ME-ers. Die artsen die jullie serieus nemen hebben onderling wel contact, hoor, geloof ik, voor een groot deel.

En v/d Meerendonk verwijst bv. mensen naar Belgie en Vermeulen ging naar die laatste conferentie in Amerika en stuurt mensen door naar UMC s als hun Crarnitine in te hoge mate te laag is....

En er zullen ongetwijfeld meer artsen zijn die ME serieus nemen. Zijn nog wel spelden in een hooiberg.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Heeft iemand er wel eens over nagedacht of ME misschien te maken heeft met de inentingen die wij zo ongeveer allemaal hebben gehad?? Ik heb al eens ergens gehoord dat de inentingen je imumsysteem kunnen aantasten.
Ik dacht hier net over na, omdat mijn dochterje sinds de laatste inenting alweer aan het kwakkelen is. Ik heb tot nu toe ook bij elke enting karakter veranderingen aan haar gemerkt. Raar toch?
Wij hadden voor de allereerste inenting erover nagedacht om dit helemaal niet te doen. Achteraf ben ik wel blij dat we ervoor gekozen hebben het toch te doen, want ze is vanaf de geboorte al min in haar gewicht en daardoor vatbaarder.
Plaats reactie