LDN (Low Dose Naltrexone)
Moderator: Moderators
het is fijn te lezen dat velen zo goed zijn met ldn;
ik ben nu 3 à 4 maand bezig, zit op 2,50 en voel helaas nog geen verbetering. veel slaapproblemen wel, ik neem het nu na de middag, ipv 's avonds. is beter.
ik ben wel veel uitgeputter en slechter...? zou het ermee te maken hebben?
komt dat door het opbouwen, als ik bij Melanie lees, was ook de opbouw vermoeiend?
wie heeft nog die ervaring?
ik hou zeker vol, maar ik had zo gehoopt op resultaat al, en dat blijft uit, en ik ben zo slecht dat ik iets wil om me aan vast te klampen?
ik hoop zeker op resultaat, als dit niet lukt weet ik het niet meer.
groetjes tinnie
ik ben nu 3 à 4 maand bezig, zit op 2,50 en voel helaas nog geen verbetering. veel slaapproblemen wel, ik neem het nu na de middag, ipv 's avonds. is beter.
ik ben wel veel uitgeputter en slechter...? zou het ermee te maken hebben?
komt dat door het opbouwen, als ik bij Melanie lees, was ook de opbouw vermoeiend?
wie heeft nog die ervaring?
ik hou zeker vol, maar ik had zo gehoopt op resultaat al, en dat blijft uit, en ik ben zo slecht dat ik iets wil om me aan vast te klampen?
ik hoop zeker op resultaat, als dit niet lukt weet ik het niet meer.
groetjes tinnie
hoi tinnie
ik ben 6 dagen geleden verhoogt naar 4,5mg en ik ben ook extreem moe, zeker 3 dagen dat ik mijn bed bijna niet verlaten heb, bij vorige verhogingen had ik meer last van malaisegevoel. ik snap dat je je hier aan vastklampt, dat doe ik ook.
mijn resultaten vallen ook een beetje tegen tot nu toe.
groetjes josje
ik ben 6 dagen geleden verhoogt naar 4,5mg en ik ben ook extreem moe, zeker 3 dagen dat ik mijn bed bijna niet verlaten heb, bij vorige verhogingen had ik meer last van malaisegevoel. ik snap dat je je hier aan vastklampt, dat doe ik ook.
mijn resultaten vallen ook een beetje tegen tot nu toe.
groetjes josje
- aquamarijn
- Actief lid
@marlene: aangezien jij goed ingelezen bent, weet jij dit wellicht: is er iets bekend over hallucinaties krijgen van LDN?
ben nu 3 dagen over op 4,5mg en had gisteravond vlak voor het in slaap vallen ineens last van hallucinaties
en dat is echt niks voor mij! nog nooit gehad
lag al in bed, sliep bijna -vermoed ik- toen ineens het plafond 'in stortte' en ik rare dingen begon te zeggen daarover, waarna mn man binnen kwam en zei dat ik erg raar deed. had vaag het besef dat het in theorie niet kon wat ik zag, maar zat er op de andere manier nog helemaal 'in'
vind het wel lastig om nu vanavond weer aan de ldn te gaan
ben nu 3 dagen over op 4,5mg en had gisteravond vlak voor het in slaap vallen ineens last van hallucinaties

lag al in bed, sliep bijna -vermoed ik- toen ineens het plafond 'in stortte' en ik rare dingen begon te zeggen daarover, waarna mn man binnen kwam en zei dat ik erg raar deed. had vaag het besef dat het in theorie niet kon wat ik zag, maar zat er op de andere manier nog helemaal 'in'
vind het wel lastig om nu vanavond weer aan de ldn te gaan

@ aquamarijn
Ik heb geen weet van hallucinaties eerlijk gezegd maar ieder mens reageert anders natuurlijk. Misschien ligt het aan de snelle verhoging en de hoge aanmaak van endorfinen?
Hoe lang ben je al bezig? Ik zit na een jaar aan 3,5 mg.
Ik heb geen weet van hallucinaties eerlijk gezegd maar ieder mens reageert anders natuurlijk. Misschien ligt het aan de snelle verhoging en de hoge aanmaak van endorfinen?
Hoe lang ben je al bezig? Ik zit na een jaar aan 3,5 mg.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
@ tinnie
de eerste maanden vallen inderdaad erg zwaar maar merk je helemaal niets zoals verkorting van inspanningsintolerantie na een (exceptionele) zware inspanning? Of minder PMS pijn? Of minder tintelingen als je overbelast bent? Of een verhoging van je standaard te lage lichaamstemperatuur? ...
de eerste maanden vallen inderdaad erg zwaar maar merk je helemaal niets zoals verkorting van inspanningsintolerantie na een (exceptionele) zware inspanning? Of minder PMS pijn? Of minder tintelingen als je overbelast bent? Of een verhoging van je standaard te lage lichaamstemperatuur? ...
Miss een domme vraag want ik volg al een tijd het ldn-dieet maar ik twijfel of ik het niet te streng volg.
van de website van de Poort:
Exorfinen zijn opiaatachtige voedingsstoffen die de werking van het lichaamseigen ß-endorfine beconcurreren. Deze stoffen worden aangetroffen in gluten, melkeiwitten, soja en spinazie.
Wat valt er allemaal onder melkeiwitten?(qua omschrijving op verpakkingen) Want nu vermijd ik alles wat enigzins met melk/lactose te maken heeft.
En soja is zowel melkachtige producten als de aziatische saus, mag dit allebij niet?
van de website van de Poort:
Exorfinen zijn opiaatachtige voedingsstoffen die de werking van het lichaamseigen ß-endorfine beconcurreren. Deze stoffen worden aangetroffen in gluten, melkeiwitten, soja en spinazie.
Wat valt er allemaal onder melkeiwitten?(qua omschrijving op verpakkingen) Want nu vermijd ik alles wat enigzins met melk/lactose te maken heeft.
En soja is zowel melkachtige producten als de aziatische saus, mag dit allebij niet?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Melkeiwitten zijn caseïne, en (melk)wei hoewel dat laatste eigenlijk een mengsel is van verschillende eiwitten.
Lactose is melksuiker.
"melk" bestaat grotendeels uit water, vet, suikers (lactose), melkeiwitten (80% caseine, 20 weiproteinen)
En dan kleinere hoeveelheden van vitaminen/mineralen e.d.
Dus lactosevrije melk bevat geen lactose meer, maar nog wel alle melkeiwitten.
Om melkeiwitten te vermijden, moet je dus letterlijk alles vermijden waarin op een of andere manier melk verwekt zit, ook al staat er op de verpakking lactosevrij.
Ikzelf vermijd ook alles waar op een of andere manier soja inzit, of het nu sojasaus is of tofu of sojayoghurt, maar ik ken de theorie van De Poort niet genoeg om daar uitsluitsen over te geven ivm LDN.
Wel zit er trouwens in de meeste Sojasaus ook gluten, dus dat mag zowiezo al niet.
Lactose is melksuiker.
"melk" bestaat grotendeels uit water, vet, suikers (lactose), melkeiwitten (80% caseine, 20 weiproteinen)
En dan kleinere hoeveelheden van vitaminen/mineralen e.d.
Dus lactosevrije melk bevat geen lactose meer, maar nog wel alle melkeiwitten.
Om melkeiwitten te vermijden, moet je dus letterlijk alles vermijden waarin op een of andere manier melk verwekt zit, ook al staat er op de verpakking lactosevrij.
Ikzelf vermijd ook alles waar op een of andere manier soja inzit, of het nu sojasaus is of tofu of sojayoghurt, maar ik ken de theorie van De Poort niet genoeg om daar uitsluitsen over te geven ivm LDN.
Wel zit er trouwens in de meeste Sojasaus ook gluten, dus dat mag zowiezo al niet.
Ik weet weinig.
Dit heb ik nog niet eerder gehoord en het lijkt mij raadzaam dat je weer terug gaat naar een lagere dosisaquamarijn schreef: is er iets bekend over hallucinaties krijgen van LDN?
ben nu 3 dagen over op 4,5mg en had gisteravond vlak voor het in slaap vallen ineens last van hallucinaties![]()
en dat is echt niks voor mij! nog nooit gehad
:
- aquamarijn
- Actief lid
@marlene: ik heb er een paar weken geleden iets over gelezen bij het gewone naltrexon gebruik, maar ik heb die bijsluiter eigenlijk verder genegeerd aangezien wij véél lagere doseringen gebruiken, dus had nooit op zoiets raars gerekend.
denk dat ik inderdaad maar terugga naar wat minder... het was best eng
ik gebruik het nu 3 maanden, en behalve slapeloosheid (en 3 herpes uitbraken) heb ik geen bijwerkingen gehad. merk wel dat ik bij het begin van verhogingen problemen heb om wakker te worden 's ochtends
denk dat ik inderdaad maar terugga naar wat minder... het was best eng
ik gebruik het nu 3 maanden, en behalve slapeloosheid (en 3 herpes uitbraken) heb ik geen bijwerkingen gehad. merk wel dat ik bij het begin van verhogingen problemen heb om wakker te worden 's ochtends
Je zou eens kunnen experimenteren met LDN twee uur voor het slapengaan in te nemen. Vermits onze slaapcyclus verstoord is en LDN invloed heeft op de REMslaap, kan dat soms al volstaan om jouw "probleem" te verhelpen. Het is soms een kwestie van timing.merk wel dat ik bij het begin van verhogingen problemen heb om wakker te worden 's ochtends
- aquamarijn
- Actief lid
LDN 's nacht nemen zou er net voor zorgen dat je overdag "beter" bent. Trouwens de slaap heeft een immuunfunctie. Het herstelt schade en brengt evenwicht aan. LDN 's nachts nemen past perfect in die visie.
LDN kan de indruk geven je slaap te verstoren maar eigenlijk komt dat door de aanmaak van extra endorfinen die alles wat levendiger maken en dus je slaap onrustiger. Bovendien is er het aspect van herstel. Als er veel ontsteking is in de darmen (IL6), slaap je ook slechter. Dat heeft gevolgen voor melatonine enz.
LDN kan de indruk geven je slaap te verstoren maar eigenlijk komt dat door de aanmaak van extra endorfinen die alles wat levendiger maken en dus je slaap onrustiger. Bovendien is er het aspect van herstel. Als er veel ontsteking is in de darmen (IL6), slaap je ook slechter. Dat heeft gevolgen voor melatonine enz.