Boek 'Meer dan moe', zo ontzettend herkenbaar

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Natasja
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:00

Boek 'Meer dan moe', zo ontzettend herkenbaar

Bericht door Natasja »

Ik hoop dat dit op het forum gezet/gezegd mag worden.

Ik heb net het boek 'Meer dan moe' gekocht van Monique Schonckert en al vanaf de eerste zin is haar verhaal zo ontzettend herkenbaar, sterker nog: het is míjn verhaal! Behalve dan dat ik geen 45 ben, niet gescheiden en nog geen kinderen heb gehad dan... Zij heeft het echter nog erger dan ik maar verder is het exact hoe ik me voel, hoe ik de dingen ervaar, de vooroordelen van anderen, pseudo-wetenschappers en medici, het continue gevecht en afwegen wat ik wel en wat ik niet zal doen, het toch blijven genieten van dingen...etc etc. Ik vind het boek een aanrader!
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

RE: Boek

Bericht door Marjolijn »

Natuurlijk mag dit gezegd worden Natasja, heel goed juist!!

Het boek "Meer dan moe' staat trouwens ook tussen de recensies op onze website, voor de mensen die dat nog niet weten.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

RE: Boek

Bericht door Jazzie »

Een dergelijke ervaring had ik met het boek "Wie weet morgen" van Christine van Reeuwijk.
Al heeft zij de ziekte in ergere mate dan ik.
Natasja
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:00

Bericht door Natasja »

Ik heb de neiging om het boek in flinke aantallen aan te schaffen en deze overal te droppen, met de eis dat men het boek leest met open en onbevooroordeelde blik! Hahaha, ik zou hem op het buro willen gooien van de bedrijfsarts, de verzekeringsarts, de huisarts, de psycholoog etc. etc. Lezen jullie! :twisted:
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Heb hem meteen gelezen zodra hij uit was; lekker op internet besteld. Ideaal als je deur niet uit kunt! Vond het een goed boek net als ; heden ik van renate dorestein en Bange helden van Wies enthoven.
Meer dan moe was voor mij zeer herkenbaar en wel op mij van toepassing net als heden ik van Renate Dorrestein Bange helden vind ik ook een goed boek al had Wies Enthoven het erger dan mij. Wie weet morgen vond ik persoonlijk niet zo... Laat dergelijke boeken lezen aan omgeving!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Maar Wies had het in het begin niet zo erg
is erger geworden, toch?
Ben er net mee bezig.
Plaats reactie