Verkouden
Moderator: Moderators
Verkouden
Het gaat de laatste tijd steeds beter. Maar ik ben nu al 2/3 maand verkouden en heb de neus dicht zitten. Heeft dit met ME te maken of?
Verkouden
Van wat ik ervan snap, hebben mensen met ME normaal gezien zelden of nooit verkoudheden, omdat hun immuunsysteem tegen virussen totaal verzwakt is.
Pas als het immuunsysteem bij verbetering/genezing terug actief wordt, krijg je plots weer verkoudheden.
Een verstropte neus echter kan ook door andere infecties dan een verkoudheid veroorzaakt worden, en die komen dan weer wel veel voor als ik het goed heb.
Pas als het immuunsysteem bij verbetering/genezing terug actief wordt, krijg je plots weer verkoudheden.
Een verstropte neus echter kan ook door andere infecties dan een verkoudheid veroorzaakt worden, en die komen dan weer wel veel voor als ik het goed heb.
Ik weet weinig.
Verkouden
Ik denk dat je hier een punt hebt.diederik schreef:Van wat ik ervan snap, hebben mensen met ME normaal gezien zelden of nooit verkoudheden, omdat hun immuunsysteem tegen virussen totaal verzwakt is.
Voordat ik ME kreeg, was ik regelmatig verkouden, sinds ik ME heb gekregen
ben ik geen dag meer verkouden geweest.
Dus misschien gaat het de goede kant op met je immuunsysteem.
Dan is het wel goed nieuws.