Licht in het hoofd en trillerig?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Licht in het hoofd en trillerig?

Bericht door Alie »

ik vraag mij af of jullie dit nu ook hebben
ik ben heel moe en trillerig en licht in mijn hoofd
en ook erg depressief zijn dit nu extreme m,e klachten
ik knap maar niet op
zou het van die fijne zomer komen
bah ik baal hier van alie
Nienke
Actief lid

hebben jullie dit nu ook

Bericht door Nienke »

Hoi Alie,
Wat vervelend dat je daar last van hebt.. Bedoel je met dat trillerig/licht in je hoofd dat je duizelig bent? Want duizeligheid en moe in mn hoofd herken ik wel, moet dan ook niet teveel prikkels krijgen (qua drukte, geluid, licht of tv/radio) omdat het al snel teveel is.

Hopelijk voel je je snel wat beter!

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je lieve nienke
nee ik ben echt overal trillerig en echt extreem moe
niets lukt mij nu wat een naar gedoe is dit
liefs alie
brigjuhstyle
Beginner

Bericht door brigjuhstyle »

Ik heb er wel dagen tussenzitten dat ik ook licht in mijn hoofd ben, trillerig ben en eigenlijk gewoon ook extreem moe ben, dan kan ik ook niets anders dan de hele dag in bed liggen en maar slapen.. Maar depressief.. nee dat niet, natuurlijk wel eens dat ik baal en me afvraag waarom dit mij moet overkomen, maar depressief niet..
Suzanne
Actief lid

Bericht door Suzanne »

trillerig en licht in m'n hoofd heb ik alleen als ik teveel heb gedaan of bezig ben met iets wat me erg veel energie kost
zoals winkelen, voel ik me verschrikkelijk beroerd worden en heb ik het gevoel dat ik elk moment van m'n stokje kan gaan
of zoals vandaag, een wandeling gemaakt met de hond, daarna doorgereden om op visite te gaan bij m'n moeder
eenmaal thuis ben ik dan te moe om iets te doen en als ik eenmaal een beetje tot rust ben gekomen, ben ik erg trillerig
depressief gelukkig niet
wel periodes dat ik wat down ben, gewoon omdat ik van de hele situatie baal, en realiseer dat ik steeds beperkter word in m'n doen en laten
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Hey Alie,
Het trillen of depressief zijn herken ik gelukkig niet. Ik hoop echt dat je je snel beter zult gaan voelen, en natuurlijk ook de rest boven mijn berichtje die hier last van hebben!

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank jullie voor jullie antwoord
ik ben even naar mijn huisarts geweest
en dit heeft dus iets met mijn intolerantie te maken van een bepaalde
voeding zoals jullie weten heb ik die kwadranten syndroom
en die maakt dat alles in mijn lichaam van slag raakt
het hele zenuwstelsl slaat op hol en dat geeft die nare klachten
best eng hoor en het geeft ook een branderige pijn in mij ruggenmerg en hoofd en daar word ik duizelig en depressief door
best eng hoor dat samen met m.e
liefs xxx
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Hoi Alie,
Hoop dat je snel opknapt! Ik ben al maanden heel erg duizelig. Dat maakt mij ook heel erg onzeker. Alles lijkt te te bewegen. Begin juli ben ik wakker geworden op een zondag en toen draaide de hele kamer zo hard dat ik niet eens mijn hoofd op mijn kussen kon liggen. Sindsdien is mijn evenwicht een drama. Kan me dus heel erg goed voorstellen hoe naar jij je voelt!!
Dikke kus en veel succes!
Gast

Bericht door Gast »

hoi karen,

heb je geen last van, menière dit is een stoornis in het evenwichtsorgaan(in je oor)
ik ben nl ook een keer heel duizelig geweest, alles draaide, ik kon alleen maar op bed liggen en naar een bep. punt kijken dan was ik niet duizelig. het ging gelukkig met een paar dagen over, als het meer voor kwam dan kon het wel eens menière zijn werd mij toen vertelt.

hi alie,
heel veel sterkte hoor, duizelig zijn is zoiets akeligs, en dat je dan depressief wordt kan ik me ook wel voorstellen.
op een ander forum las ik dat je je vakantie hebt afgebroken omdat het niet meer ging, zo oneerlijk allemaal, waarom is je dat nou niet gegund?!
hopelijk gaat het weer een beetje beter de komende tijd,
knuffel van mij
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Hoi Marion,

Bedankt voor het meedenken. Meniere is het volgens de huisarts niet, omdat het dan in de familie moet zitten en omdat je dan oorsuizingen aan 1 kant moet hebben. Werd mij verteld door hem. Bij mij is dat beide niet het geval. Dinsdag terug naar (een andere) huisarts, dus we zien wel.

Jij veel sterkte met je verdere herstel!
Karen
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je wel karen
wat jij dus heb dat is wat anders ,,denk ik .
ik heb ook dikwijls heftige draaiduizelingen
en ik ben dan erg misselijk
dat heet bbpd benigne paroxiomale positionele duizeligheid
daar zijn oefenigen voor het is ongevaarlijk
maar wel heel naar sterkte liefs xxx
hoi marion dank je wel
gaat het weer een beetje
ja jammer he van ons weekje
maar dat gebeurt wel meer
ik kon vandaag de hele dag niet lezen en schrijven
want ik ben weer naar de oogarts geweest
best lastig hoor
en volgende week krijg ik een darmonderzoek
en daar maak ik mij ook een beetje druk om
ik ben best een stresss kip hoor
maar dat overleef ik wel
liefs en sterkte van alie xxxx
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Hoi Alie,
Tnx voor je reactie. Van de huisarts heb ik idd oefeningen gekregen voor bbpd. Volgens hem moest het dan binnen 2 weken over zijn. Heb er ook op internet wat over gelezen, maar ik heb het helemaal niet heel erg bij het opstaan, bij het snel bewegen ofzo. Die oefeningen zijn om het op te roepen. Dus ik val opzij (dan zou ik heel draaiierig moeten worden), blijf ik 30 sec. liggen tot het wegtrekt, ga ik weer rechtzitten en ga zo maar door. Alleen gebeurt er niks als ik val. Het wordt niet slechter. En als ik blijf liggen, wordt het ook niet minder.
's Ochtends als ik opsta gaat het best goed. Na 2 uur begint het heel erg vervelend te worden en zo blijft het de hele dag.
Zal nog eens wat rondsnuffelen.
Kus
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi karen
is er al gekeken naar je bloed
er kan namelijk ook een virusje zitten op je gehoorgang en
evenwichtsoorgaan als het te lang duurt zou ik het gewoon vragen sterkte knuf xxx
monia
Beginner

raar licht gevoel in mn hoofd.

Bericht door monia »

samengevoegd met gelijkaardige ervaring. Zuiderzon

sinds enige tijd (enkele weken) ben ik hele dagen door zo licht in mn hoofd, soms een beetje duizelingen maar vooral licht/duf in mn hoofd, alsof je de hele dag wat aangeschoten/dronken bent.
daarbij onvast zwieberig op de benen, onhandig met handelingen zoals iets oppakken of opschrijven, beverige handen, en liefst loop ik ook hele dag met zonnebril want kan moeilijk licht verdragen aan mn ogen, daar word ik heel moe van.
vaak later op de avond trekt dit wat weg na mijn gevoel en in de ochtend is het vaak het ergst en in de middag rond ongeveer 13.00,
ook erg veel moeite met wakker worden mn bed uit komen, het is net alsof mn lichaam nog een dik uur doorslaapt terwijl mn "ziel" wakker is..of andersom..(weet niet goed te omschrijven)

herkennen jullie dit?

groetjes monia

Lees ook hier meer ervaringen over duizelingen.
sunshine1982
Donateur
Donateur

raar licht gevoel in mn hoofd.

Bericht door sunshine1982 »

Hoi Monia!
Herken zeker wat jij zegt! het lijkt alsof alle kracht uit je lichaam is gezogen. Kan ook slecht tegen geluid...laatst was de gemeente hier bezig met het grasveld en ik werd er helemaal gek van! Kan mn beker thee niet vasthouden, loop tegen deurposten.. Het is net of je lichaam slaapt. Wat je zegt over welk dagdeel je je beter voelt, dat herken ik ook.
Naar gevoel... gaat het ondertussen al iets beter met je? Sterkte monia!

liefs, Miriam
Plaats reactie