Hoogbegaafd

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Er zijn ook gemiddeld begaafde mensen die altijd in hun hoofd zitten; ik ben er een van.

Daarnaast heb ik iets te vaak cognitieve gedragstherapie gehad, waardoor ik geprogrammeerd ben geraakt om al mijn lichamelijke klachten weg te relativeren. Dus ik kan me er wel in vinden dat, wanneer ik wat eerder op mij lijflijke signalen was afgegaan, het wellicht niet zo ver had hoeven komen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Feline
Actief lid

Bericht door Feline »

Ja, dat is eigenlijk ook het enige punt waar ik zeker van ben.

De rest is een beetje vergezocht, moet ik toegeven. Ik zat ook maar wat te filosoferen hoor. :wink:
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

ook ik denk niet dat het negeren van je lijf inherent is aan een bepaalde mate van intelligentie. ook opvoeding, karakter en levensinstelling hebben er mee te maken.
Wij worden in onze maatschappij ook geleerd onze emoties te negeren en vooral verbergen en maar door te gaan. Als je als gezond mens al eens zegt'ik heb koppijn of buikpijn wordt er vaak al gereageerd met Ach das morgen wel weer over ( ofwel; zit niet te piepen ). Zo ook met emoties. Bijna iedereen die ik ken zegt Sorry als er eens tranen vloeien. Ik snap echt niet waarom mensen zich verontschuldigen voor het tonen van emoties maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Maar zo is de algemene tendens en als je daarbij nog harder gaat dan gemiddeld is het blijkbaar vragen om problemen????
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Feline
Actief lid

Bericht door Feline »

Ja, nu je dat zo zegt, daar heb je absoluut een punt.

Ik zat tijdens mijn vorige bericht even in een tunneltje geloof ik. ;) wat ik zei snijdt niet echt hout of zo. hoop niet dat iemand het al te serieus neemt.

Ik vind dat ook jammer, van dat niet mogen huilen.. vind het juist iets moois, omdat het zo echt is. Je gaat toch geen sorry zeggen omdat je iets voelt? eh, sorry dat ik een mens ben!

groetjes
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Wat je zei snijdt best hout lieve Negen. Niet jezelf gelijk naar beneden halen hoor. Maar nu is het wat meer genuanceerd en heet ik je welkom uit je tunneltie!

Liefs en een fijne dag van de Fladderaar.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Plaats reactie