Vitamine B12 en Slapen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
regenboogprinsesje
Beginner

Vitamine B12 en Slapen

Bericht door regenboogprinsesje »

Dag allemaal,

Sinds 2 weken krijs ik 2x per week 10mg vitamine B12 ingespoten en sindsdien slaap ik verschrikkelijk slecht.
Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Is dit een normale reactie?
Zijn er eventueel trucjes die ik kan toepassen? Alle relaxatietechnieken die ik ken hebben geen effect.

Alvast bedankt!
karin1983
Actief lid

Vitamine B12 en Slapen

Bericht door karin1983 »

Hoi,

Ik heb hier ook wel eens last van. Hoe laat spuit je de B12? Ik merk namelijk dat als ik het 's ochtends doe, dat ik wel kan slapen.
regenboogprinsesje
Beginner

Thuiszorg komt altijd in de voormiddag bij mij.
Misschien reageer ik er gewoon fel op.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Hm, ik heb idd gehoord dat B12 te laat op de dag voor slaapproblemen kan zorgen, maar als het 's morgens is zou dat niet zo horen.

Wat is trouwens "voormiddag" voor jou @regenboogpr? De betekenis daarvan verschilt namelijk totaal in België en Nederland.
In België normaal 9-12u, dus letterlijk voor de middag (12u).
In NL normaal de vroege middag, 12-14u ofzo.

PS ik heb al zoveel slaapproblemen, dat het niet duidelijk is of die B12 daarin meespeelt of niet... krijg 3x10mg/week maar wanneer de verpleging komt varieert tussen 10u en 1u smiddags...
Laatst gewijzigd door diederik op 19 aug 2011, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
regenboogprinsesje
Beginner

Voormiddag is voor mij tussen 8u en 12u (ik kom dus uit België :)).
En thuiszorg komt altijd rond 10u.
Ik heb ook heel lang slaapproblemen gehad, maar na een lange zoektocht vond ik het ideale middel tegen mijn slaapapneusyndroom en nu slaap ik al een jaar redelijk goed. Behalve de laatste 2 weken dus, sinds ik mijn behandeling begonnen ben.
Ik zal het nog een beetje ondergaan, misschien betert het wel vanzelf.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Inderdaad :)
pakte alleen de B12 of ook al nen hele waslijst van andere medicamenten (van DML?)

Mijne slaap is ook verslechterd sinds de behandeling maar da neem ik er tijdelijk efkes bij, aangezien de rest duidelijk in de goeie richting gaat. Dus die slaap zal zich nadien wel trug stabiliseren.
KDM dåcht dat het iet met immuunactivatie te maken had (dus niet den B12), hoe het just zit weet ik ook niet. En mss is ons slaapprobleem ook helemaal verschillend van elkaar.
regenboogprinsesje
Beginner

Ik pak ook wel een waslijstje.
Antibiotica, afgewisseld met VSL-3 (die ik in gelulen heb laten steken) en Mutaflor. En dan nog 4 supplementen waarvan ik er maar 2 neem, om de kosten wat te dempen. Buiten het slaaptekort valt de behandeling goed mee.

'k Ben begonnen op 1 augustus. In de brief waarin de behandeling stond, staat ook dat ik na 3 maand een nieuwe afspraak moet hebben. Moet ik daar zelf voor bellen? Best na die 3 maand, of als die nog bezig zijn, zodat een eventuele verlenging direct erachter kan geplakt worden...?
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Zelf ried hij aan terug langs te komen na 70 dagen, dan hebt ge nog pakweg 20 dagen 'buffer' zodat het behandelplan nr 2 tijd heeft om per post te arriveren tegen dat plan 1 afloopt.
Ik zou die afspraak inderdaad nu al maken, dan hedde meer keus wat voor u het beste uitkomt he. Wij doen het altijd aan de balie in Brussel direct na de vorige consultatie maar telefonisch gaat ook.

Vanaf volgende keer kunde echter wel gewoon exact 3 maanden later kiezen; want dan zit die 20-dagen-buffer dus al ingebouwd hé.

PS is het probleem dat ge ni in't slaap valt 's avonds, of dat ge teveel wakker wordt om de paar uur (mijn grootste probleem) of gewoon niet genoeg uren haalt of nog iets anders?
Ik weet weinig.
regenboogprinsesje
Beginner

Ik val nog redelijk gemakkelijk in slaap, maar een uur later word ik wakker met een zwaar koorts-gevoel (iets wat ik wel vaker heb, maar normaal niet 's nachts). En dan lig ik precies de rest van de nacht te ijlen... half slapen, half wakker... Het is aan de minder aangename kant :)
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Ownee das dan iets anders als bij mij.
Ik weet weinig.
ella
Beginner

Bericht door ella »

Toen ik net met b12 begon had ik ook heel veel moeite om te gaan slapen en dat ging al moeilijk.. Nu injecteer ik al een poosje en heb ik dat probleem niet meer. Vaak word ik na het zetten erg moe daarom ga ik ernaa een uurtje op bed liggen. Doe ik dat niet ben ik de heledag moe. Wat ik ook wel eens doe is voor het slapen gaan de injectie zetten.
Plaats reactie