hoi,
ook ik ben gestopt met de pil, of gestopt. Na mijn zwangerschap begon ik weer met een pil, een lichte, daar ik probeerde borstvoeding te geven. Ik werd na mijn zwangerschap weer zwaar depressief, omdat ik een enorme terug val kreeg na 9 maanden me super te heben gevoelt. Logisch dat je dan behoorlijk zinkt. Ik ben toen helemaal gestopt met de pil, omdat ik dacht dat deze invloed had op mijn stemmingen.
Bijna vier jaar later slik ik nog geen pil meer, ik heb nog eens geprobeert, omdat ik endometriose heb, maar ik ervaarde de pil als vreselijk. Ik had al veel pijn overal en kreeg nog meer pijn, mijn borsten leken wel te ontploffen, zo'n pijn had ik ervan. Na die ene proefmaand ben ik er gelijk weer mee gestopt.
Maar ik zeg eerlijk, mijn ME klachten zijn nog steeds hetzelfde en zelfs vanaf de geboorte van ons kindje verergerd. Voor mijn gevoel helpt het niet om te stoppen.
Maar ik zeg wel heel eerlijk, ik heb zo'n idee als het slecht met me gaat, dat ik zonder pil niet meteen in een depressie val, maar gewoon somber en verdrietig ben.
Dus mij helpt het blijkbaar wel zonder pil, om niet meer zwaar depressief te worden. En dat is al een heel fijn gevoel.
En wat betreft die endometriose klachten, ik heb meer pijn en klachten van ME. Alhoewel die endometriose ook geen pretje is. Maar ik heb zo'n hoge pijngrens ontwikkelt, dat ik heel veel pijnen kan verdragen.
Marian