vlekken en flitsen voor ogen
Moderator: Moderators
vlekken en flitsen voor ogen
titel aangepast. adm.
hallo allemaal
wie zou mij kunnen helpen
ik heb sinds zondag vlekken en flitsen voor mijn rechteroog
ben bij huisarts en oogarts geweest
die zeiden het zal wel migraine kunnen zijn
ik was bang voor netvlies loslating ik heb dit eerder gehad links en ben geopereert ,maar migraine voelt anders aan ik heb dit eerder gehad
ik heb een zwaar en moe gevoel ogen en voorhoofd en pijn in nek achterhoofd en schouder wie herkent dit
liefs van alie xxx
hallo allemaal
wie zou mij kunnen helpen
ik heb sinds zondag vlekken en flitsen voor mijn rechteroog
ben bij huisarts en oogarts geweest
die zeiden het zal wel migraine kunnen zijn
ik was bang voor netvlies loslating ik heb dit eerder gehad links en ben geopereert ,maar migraine voelt anders aan ik heb dit eerder gehad
ik heb een zwaar en moe gevoel ogen en voorhoofd en pijn in nek achterhoofd en schouder wie herkent dit
liefs van alie xxx
wie kan mij helpen
Hoi Alie,
dit herken ik zeker! Heb het ook een paar keer gehad, zwarte vlekken in gezichtsveld, en flitsen/flikkeringen. Toen ook telkens naar oogarts geweest, maar die heeft niets kunnen vinden. Toen ik zei dat ik ook veel migraine heb, zei de oogarts ga eens naar een neuroloog. Maar dat heb ik niet gedaan toen.
De vlekken etc zijn ook weer weggegaan, en soms zijn ze er terug. En het is inderdaad ook niet altijd gekoppeld aan migraine, maar ik heb ooit eens gelezen dat er ook migraine kan zijn zonder de hoofdpijn, met alleen de flitsen.
Ik weet natuurlijk niet of er bij jou iets anders aan de gang is dat dit ook zou kunnen verklaren, maar herkennen doe ik het wel.
Groetjes,
Sofie
dit herken ik zeker! Heb het ook een paar keer gehad, zwarte vlekken in gezichtsveld, en flitsen/flikkeringen. Toen ook telkens naar oogarts geweest, maar die heeft niets kunnen vinden. Toen ik zei dat ik ook veel migraine heb, zei de oogarts ga eens naar een neuroloog. Maar dat heb ik niet gedaan toen.
De vlekken etc zijn ook weer weggegaan, en soms zijn ze er terug. En het is inderdaad ook niet altijd gekoppeld aan migraine, maar ik heb ooit eens gelezen dat er ook migraine kan zijn zonder de hoofdpijn, met alleen de flitsen.
Ik weet natuurlijk niet of er bij jou iets anders aan de gang is dat dit ook zou kunnen verklaren, maar herkennen doe ik het wel.
Groetjes,
Sofie
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
wie kan mij helpen
Mijn zoon was vorig jaar een keer binnen een kwartier blind aan een oog geworden. Dat heeft bijna een dag geduurd.maar ik heb ooit eens gelezen dat er ook migraine kan zijn zonder de hoofdpijn,
We zijn toen natuurlijk naar het ziekenhuis geweest, en de conclusie was migraine. Hij had geen hoofdpijn, was wel vreselijk moe.
Sterkte ermee.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
wie kan mij helpen
hoi alie, heb je misschien andere medicatie, ik heb ook flitsen gehad, nadat ik cordarone voor mijn hartritmestoornissen kreeg, is later wel weggegaan(de flitsen, helaas niet de ritmestoornissen)
je kunt migraine accompagnee hebben, hoofdpijn met andere klachten bijv. evenwichtsproblemen
heb je dit zonder hoofdpijn dan heet het migraine accompagnee sans migraine, een mond vol...
ik kan me ook voorstellen dat je je zorgen maakt, maar als de oogarts zegt dat het geen netvliesloslating is dan moet je hem maar vertrouwen, maar ja dan ben je nog niet van je klachten af hè?
groetjes
je kunt migraine accompagnee hebben, hoofdpijn met andere klachten bijv. evenwichtsproblemen
heb je dit zonder hoofdpijn dan heet het migraine accompagnee sans migraine, een mond vol...
ik kan me ook voorstellen dat je je zorgen maakt, maar als de oogarts zegt dat het geen netvliesloslating is dan moet je hem maar vertrouwen, maar ja dan ben je nog niet van je klachten af hè?
groetjes
hallo sowfia
ik ben bekend met migraine
en heb ook wel eens meer een soort van aura gehad zonder hoofdpijn
maar nu blijft het maar aanhouden ,het is niet het soort hoofdpijn die ik eerder had ,ik heb zoals je mischien wel een gezen heb al jaren last van ernstige nek en rugwervel artrose en scoliose ,met vernauwingen
dus mijn arts denkt dat daar ook een soort van migraine vandaan komt
maar bedankt voor je antwoord ,het stelt mij toch een beetje gerust
felixloena ik ben gelukkig niet blind geworden maar mijn zicht is wel slechter ,en die pijn in nek en hoofd ben ik ook doodmoe van
ik zal mijn artsen maar vertrouwen bedankt
hallo brandy nee ik heb geen ander medicatie voor mijn hartstoringen
ik gebruik nog steeds trombose pillen acenocaumarol en seloceen
en bij mij blijft ook de hartritme storingen terug komen
alleen niet zo erg als vorig jaar .en wat jij zegt van migraine accompagnee zei de huisarts ook ,maar kan dat zo lang duren
ik moet de oog arts wel vertrouwen ,want het is goed nagekeken
hopelijk trekt het weg ik moet vrijdag naar de huisarts en blijft dit zo ga ik naar de neuroloog bedankt voor je goede uitleg
janneke jou uitleg heeft mijn arts precies eender gezegt
alleen het duurt nu langer dan 72 uur
ik hoop inderdaad dat ik er gauw vanaf bent
want die pijn in mijn nek en achterhoofd word ik doodmoe van
iedereen bedankt voor het meedenken en het stelt mij weer gerust
liefs alie xxx
ik ben bekend met migraine
en heb ook wel eens meer een soort van aura gehad zonder hoofdpijn
maar nu blijft het maar aanhouden ,het is niet het soort hoofdpijn die ik eerder had ,ik heb zoals je mischien wel een gezen heb al jaren last van ernstige nek en rugwervel artrose en scoliose ,met vernauwingen
dus mijn arts denkt dat daar ook een soort van migraine vandaan komt
maar bedankt voor je antwoord ,het stelt mij toch een beetje gerust
felixloena ik ben gelukkig niet blind geworden maar mijn zicht is wel slechter ,en die pijn in nek en hoofd ben ik ook doodmoe van
ik zal mijn artsen maar vertrouwen bedankt
hallo brandy nee ik heb geen ander medicatie voor mijn hartstoringen
ik gebruik nog steeds trombose pillen acenocaumarol en seloceen
en bij mij blijft ook de hartritme storingen terug komen
alleen niet zo erg als vorig jaar .en wat jij zegt van migraine accompagnee zei de huisarts ook ,maar kan dat zo lang duren
ik moet de oog arts wel vertrouwen ,want het is goed nagekeken
hopelijk trekt het weg ik moet vrijdag naar de huisarts en blijft dit zo ga ik naar de neuroloog bedankt voor je goede uitleg
janneke jou uitleg heeft mijn arts precies eender gezegt
alleen het duurt nu langer dan 72 uur
ik hoop inderdaad dat ik er gauw vanaf bent
want die pijn in mijn nek en achterhoofd word ik doodmoe van
iedereen bedankt voor het meedenken en het stelt mij weer gerust
liefs alie xxx
alie
dit zou wel eens ocular migraine kunnen zijn
dan heb je verschillende soorten gezichtsverlies al dan niet met hoofdpijn
http://www.allaboutvision.com/condition ... graine.htm
dit zou wel eens ocular migraine kunnen zijn
dan heb je verschillende soorten gezichtsverlies al dan niet met hoofdpijn
http://www.allaboutvision.com/condition ... graine.htm
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
hallo brandy ik denk zelf dat het geen migraine is het flitsen is nog steeds bezig het is wel in mindere maten ,ik ga morgen weer naar de huisarts
vandaag zit hij niet ,ik maak mij toch zorgen
sterre ik ben net als jij aan het volgens mij komt het van vermoeidheid
maar ik heb wel een hele hoge spierspanning in nek rug en schouders
en dat trekt naar mijn achterhoofd en voorhoofd ,en dat geeft ook weer klachten naar de ogen ,maar volgens mij is dit toch geen migraine
yaloutje ik doe al jaren twee keer per week medisch fitness
nu alleen even mijn benen werk fietsen en lopen en nog een paar dingen want armen en bovenrug durft de terapheut niet
ik weet het echt niet meer
vandaag zit hij niet ,ik maak mij toch zorgen
sterre ik ben net als jij aan het volgens mij komt het van vermoeidheid
maar ik heb wel een hele hoge spierspanning in nek rug en schouders
en dat trekt naar mijn achterhoofd en voorhoofd ,en dat geeft ook weer klachten naar de ogen ,maar volgens mij is dit toch geen migraine
yaloutje ik doe al jaren twee keer per week medisch fitness
nu alleen even mijn benen werk fietsen en lopen en nog een paar dingen want armen en bovenrug durft de terapheut niet
ik weet het echt niet meer