Waar vit B12 ampullen bewaren?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

Dan heb ik nog 1 vraagje, waar kan ik de B12 ampullen het beste bewaren? In de bijsluiter staat dat het beneden de 25 graden bewaard moet worden en de enige plek in mijn huis waar dat gegarandeerd is is de koelkast. (nou ja ook de vriezer maar dat lijkt me een beetje overdreven) Is het een probleem als ik ze in de koelkast bewaar?
aquamarijn
Actief lid

Bericht door aquamarijn »

@marianneke: als je dan maar niet vergeet ze voor het spuiten weer wat minder koud te krijgen ;) het doet extra pijn als de vloeistof koel is
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Bij mij staan ze gewoon in het medicijnkastje in de badkamer. Nog geen problemen mee gehad.
Ik weet weinig.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

diederik schreef:Bij mij staan ze gewoon in het medicijnkastje in de badkamer. Nog geen problemen mee gehad.
Probleem is dat het bij mij in huis, ook met dit weer vaak al rond de 25 graden is en als het ook maar iets warmer wordt dan stijgt de temperatuur nog hoger. Ik woon in een (vrij groot) 1 kamer appartement dus het is zo'n beetje overal even warm. In de badkamer is het vaak nog warmer omdat de warmte daar blijft hangen dus ik vrees dat in de zomermaanden de koelkast de enige oplossing gaat zijn.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Het ligt er ook aan welk merk je hebt of het wel in de koelkast kan. dat zou je effe kunnen navragen misschien. En inderdaad, voor het inspuiten dan wel een goede poos in je warme handen houden, zodat het minder stroperig is.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Ze komen van de natuurapotheek in Pijnacker. Er staat geen merk op maar het zijn de 10mg/ 2ml ampullen.
Ik weet rond hoe laat de thuiszorg komt dus tegen die tijd zorg ik wel dat de ampul op lichaamstemperatuur is.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Probleem opgelost! Good for you girl.
Die ampullen hoeven trouwens niet in de koelkast, maar ik weet dus niet of het kwaad kan als je ze er wel in stopt. Kan je die apotheek niet bellen of mailen? Misschien kan je het terugvinden hier bij het topic Zelf B12 spuiten?

Succes.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

In de bijsluiter staat alleen dat je de Hydroxocobalamine in de originele verpakking beneden de 25 graden moet bewaren. Buiten invloed van licht. Volgens mij voldoet de koelkast wel aan die beschrijving.
Maar ik zal morgen voor de zekerheid nog wel even contact opnemen met de apotheek. Er staat zowel een mail adres als een telefoonnummer op de factuur dus dat gaat wel lukken.
Plaats reactie