De Meirleir
Moderator: Moderators
@dideriek
Klein vraagje; ik heb juist mijn eerste behandelplan (en bloedresultaten e.d.)toegestuurd gekregen maar wordt deze brief ook verzonden naar mijn huisarts? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik mijn huisarts heb opgegeven. Maar mijn geheugen laat me bij momenten natuurlijk wel ferm in de steek.
@dideriek
HOi Legolas,
Nee, moet je zelf geven aan je huisarts als je dat wilt.
Groetjes,
Spring
Nee, moet je zelf geven aan je huisarts als je dat wilt.
Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
(Bon Jovi)
@dideriek
Ah k, het was wat verwarrend omdat de brief begint met; Geachte collega, Uw patiënt XX werd onderzocht. enz.
Ik zal de resultaten dan meenemen bij een volgend bezoek, ze beschouwt ME als een lichamelijke aandoening en ze zal wrs wel geïnteresseerd zijn in de resultaten.
Ik zal de resultaten dan meenemen bij een volgend bezoek, ze beschouwt ME als een lichamelijke aandoening en ze zal wrs wel geïnteresseerd zijn in de resultaten.
@dideriek
Nog een vraagje aan DML bezoekers.
Volgende week dinsdag en donderdag ga ik voor glucose- en lactose testen. Dit is telkens van 8h tot ongeveer 12h. Dit betekent dat ik om 6h moet opstaan om er tijdig te geraken. Ik zal dus heel moe zijn als ik toekom. Is er daar mogelijkheid om te liggen? Ik weet echt niet of ik dan nog 4h zittend kan doorbrengen. Hoe houden jullie dit vol?
Volgende week dinsdag en donderdag ga ik voor glucose- en lactose testen. Dit is telkens van 8h tot ongeveer 12h. Dit betekent dat ik om 6h moet opstaan om er tijdig te geraken. Ik zal dus heel moe zijn als ik toekom. Is er daar mogelijkheid om te liggen? Ik weet echt niet of ik dan nog 4h zittend kan doorbrengen. Hoe houden jullie dit vol?
@dideriek
Yarwen er zijn daar bedden waarop je kunt liggen. Niet van die luxe bedden maar van die futonachtige dingen. Neem een kussen mee zou ik zeggen en een fleece als deken, dan kun je daar vast wel even bijkomen tussen de afnames door.
Succes!
Succes!
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Absence of proof is not proof of absence
@dideriek
@Yarwen. Er zijn een soort van bedden, die gebruikt worden voor infuus en bloedprikken. Als je het vraagt mag je daar vast wel gaan liggen. Als je met de auto gaat, dan kun je ook op je achterbank gaan liggen met wat kussens en een deken. Succes!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
@dideriek
Er was ook eens een dame die een verstelbare tuinstoel met kussens bij had.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
@dideriek
Misschien kun je een goedkope bed en breadfast of hotelletje nemen, zodat je snel daar bent. Dat heb ik gedaan, en ik was met een kwartier bij DML.
Op een andere dag toen ik moest wachten tussen een afspraak met DML en een afpsraak met Christine, heb ik in de auto op de parkeerplaats op de achterbank gelegen.
Op een andere dag toen ik moest wachten tussen een afspraak met DML en een afpsraak met Christine, heb ik in de auto op de parkeerplaats op de achterbank gelegen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
@dideriek
Ik ben geweest voor de fructose test ,ik werd onwel en mocht gaan liggen.
@dideriek
Dank voor de tips !
Ik ben vandaag voor de lactose ademtest geweest en het viel wel mee. We waren met 4 personen voor de blaastesten. Het was best we lastig zo lang in die wachtkamer doorbrengen. Aangezien je tijdens die testen niet mag slapen ben ik dus niet gaan liggen.
Donderdag terug hetzelfde voor de fructose ademtest en bloedafname. Ik zie er toch wel tegen op. Ik vind het jammer dat ze niet echt rekening houden met het feit dat er voornaamelijk zwaar vermoeide mensen komen. Geen voetbanken of zetels te bespeuren.
Ik ben vandaag voor de lactose ademtest geweest en het viel wel mee. We waren met 4 personen voor de blaastesten. Het was best we lastig zo lang in die wachtkamer doorbrengen. Aangezien je tijdens die testen niet mag slapen ben ik dus niet gaan liggen.
Donderdag terug hetzelfde voor de fructose ademtest en bloedafname. Ik zie er toch wel tegen op. Ik vind het jammer dat ze niet echt rekening houden met het feit dat er voornaamelijk zwaar vermoeide mensen komen. Geen voetbanken of zetels te bespeuren.
@dideriek
Hey Yarwen,
Ik heb die testen een paar weken geleden ook ondergaan. Moest ook al om 6u vertrekken... Vervelend inderdaad hé.
En er lijkt geen einde te komen aan de morgen...
Ik reageerde op beide testen en heb er eigenlijk nog steeds een darmontsteking van nu. Wijst waarschijnlijk op allergieën...
Ik had telkens achteraf serieus last van nek en rug.
Voetbankjes waren idd erg aangenaam geweest!
Succes!
Ik heb die testen een paar weken geleden ook ondergaan. Moest ook al om 6u vertrekken... Vervelend inderdaad hé.
En er lijkt geen einde te komen aan de morgen...
Ik reageerde op beide testen en heb er eigenlijk nog steeds een darmontsteking van nu. Wijst waarschijnlijk op allergieën...
Ik had telkens achteraf serieus last van nek en rug.
Voetbankjes waren idd erg aangenaam geweest!

Succes!
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
-Thomas Fuller-
@dideriek
Hebben ze daar geen ideeënbox?
mss een idee om eens aan de secretaresse te melden...
Ik neem aan dat het geen kwade wil is, maar misschien hebben ze er gewoon nog nooit aan gedacht? Zelfs al weten ze rationeel gezien wel hoe slecht veel van ons eraan toe zijn, kunnen ze dat waarschijnlijk toch helemaal niet goed inschatten als min of meer 'gezonde' mensen
een suggestie kan mss wonderen doen. En wie niet vraagt blijft maagd.

Ik neem aan dat het geen kwade wil is, maar misschien hebben ze er gewoon nog nooit aan gedacht? Zelfs al weten ze rationeel gezien wel hoe slecht veel van ons eraan toe zijn, kunnen ze dat waarschijnlijk toch helemaal niet goed inschatten als min of meer 'gezonde' mensen

Ik weet weinig.
@dideriek
Ik had een lekker kussen mee voor op die ongemakkelijke stoelen, en schoenen uit en met de benen/voeten op een andere stoel ervoor gezet, en je hebt een heerlijke voetenbank
dus zo lang het niet al te druk is en er zijn nog stoelen vrij kun je dat best doen, heb er geen commemtaar op gehad iig dus maak het jezelf gewoon zo gemakkelijk mogelijk...het is immers een hele lange zit...

Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
@dideriek
Aan het einde van de blaastesten kun je ook meteen vragen wat de uitslag is. vaak zeggen ze het wel.
ik begon toen meteen met mijn fructose dieet!
ik begon toen meteen met mijn fructose dieet!