Intoleranties: Levenslang?? Of gaat het over?
Moderator: Moderators
Eerlijk gezegd, ik stelde mezelf een tijdje geleden ook deze vraag. Na 2,5 jaar streng dieet (geen gluten, geen zuivel, geen eieren, honing of rietsuiker, een paar verboden groenten, fruit en noten, geen schaal- of schelpdieren) heb ik vorige maand een nieuwe Foodstat laten uitvoeren. De resultaten zijn verbluffend. Er is geen enkele nieuwe intolerantie bijgekomen, de matige zijn verdwenen, de meeste zware zijn afgezwakt tot matig of bijna matig, verschillende zijn zelfs volledig weg! Nochtans had ik een tweetal weken voor de test opzettelijk diverse verboden produkten gegeten.
Dus Nabo, om op jouw vraag te antwoorden, ik denk dat intoleranties tijdelijk zijn en dat je na verloop van tijd bepaalde voedingsstoffen terug kan toevoegen, zij het met mate.
Eerlijk gezegd, ik stelde mezelf een tijdje geleden ook deze vraag. Na 2,5 jaar streng dieet (geen gluten, geen zuivel, geen eieren, honing of rietsuiker, een paar verboden groenten, fruit en noten, geen schaal- of schelpdieren) heb ik vorige maand een nieuwe Foodstat laten uitvoeren. De resultaten zijn verbluffend. Er is geen enkele nieuwe intolerantie bijgekomen, de matige zijn verdwenen, de meeste zware zijn afgezwakt tot matig of bijna matig, verschillende zijn zelfs volledig weg! Nochtans had ik een tweetal weken voor de test opzettelijk diverse verboden produkten gegeten.
Dus Nabo, om op jouw vraag te antwoorden, ik denk dat intoleranties tijdelijk zijn en dat je na verloop van tijd bepaalde voedingsstoffen terug kan toevoegen, zij het met mate.
Ik weet niet of je eroverheen kan groeien.
Ik heb de afgelopen tijd geen puf gehad om te dieten, al dat gebak en gekook.
En dat merk ik flink...
Ik hoop nu weer met goede moed te kunnen beginnen, maar dat het niet meeval begrijp ik maar evengoed.. ik kan maar tegen zeer weinig.
Ik weet 10 producten veilig, en alleen amaranth als graan, derest niet.
Tevens is mijn haar echt gigantisch uit gaan vallen tijdens het dieet.. ik ben benieuwd of het van het dieet kwam.
Dus wat mij betreft niet eroverheen gekomen nog.
Pas wel op met testen of je niet reageert omdat je maag/lijf niets meer gewend is. Met alleen maar rijst is het natuurlijk ook logisch dat je buik naar gaat doen met weer een ander product. Ik herken het wel. Daarom moet je het dan na 5 a 7 dagen weer testen.
Ik heb de afgelopen tijd geen puf gehad om te dieten, al dat gebak en gekook.
En dat merk ik flink...
Ik hoop nu weer met goede moed te kunnen beginnen, maar dat het niet meeval begrijp ik maar evengoed.. ik kan maar tegen zeer weinig.
Ik weet 10 producten veilig, en alleen amaranth als graan, derest niet.
Tevens is mijn haar echt gigantisch uit gaan vallen tijdens het dieet.. ik ben benieuwd of het van het dieet kwam.
Dus wat mij betreft niet eroverheen gekomen nog.
Pas wel op met testen of je niet reageert omdat je maag/lijf niets meer gewend is. Met alleen maar rijst is het natuurlijk ook logisch dat je buik naar gaat doen met weer een ander product. Ik herken het wel. Daarom moet je het dan na 5 a 7 dagen weer testen.
Janine,
en gewone biefstuk niet? of kippevlees of kalkoen?
Of vb. garnalen, ik haal regelmatig een bakje garnalen in de Aldi, valt goe mee van prijs...
Of vis, diepvries of andere in de Aldi of colruyt, die prijzen vallen goed mee.
Ik ben daar niet expliciet op getest, maar ik eet alle vlees.
En Pistache,
Das wel een hoopgevend bericht...ik merk ook wel duidelijk verbetering nu, ik let nu alleen nog op gluten, melk, fructose (alhoewel ik toch tussendoor al een stuk fruit begin te eten), de rest eet ik gewoon, zoals vb. noten, erwtjes, mais... dat kon ik vroeger ook niet, maar nu gaat dat wel...
Ik eet zelfs de laatste tijd vrij veel erwtjes, ik heb soms anders te weinig koolhydraten binnen, voel ik.
en gewone biefstuk niet? of kippevlees of kalkoen?
Of vb. garnalen, ik haal regelmatig een bakje garnalen in de Aldi, valt goe mee van prijs...
Of vis, diepvries of andere in de Aldi of colruyt, die prijzen vallen goed mee.
Ik ben daar niet expliciet op getest, maar ik eet alle vlees.
En Pistache,
Das wel een hoopgevend bericht...ik merk ook wel duidelijk verbetering nu, ik let nu alleen nog op gluten, melk, fructose (alhoewel ik toch tussendoor al een stuk fruit begin te eten), de rest eet ik gewoon, zoals vb. noten, erwtjes, mais... dat kon ik vroeger ook niet, maar nu gaat dat wel...
Ik eet zelfs de laatste tijd vrij veel erwtjes, ik heb soms anders te weinig koolhydraten binnen, voel ik.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
- humptydumpy
- Beginner
hallo ik heb dit door mijn astma en allergieen al jaren ik weet hoe moeilijk het iswil je niet ontmoedigen heb al verschillende keren geprobeert om dingen terug te introduceren mar dit luktte bij mij niet
ik heb lactose intolerantie
ik heb ook een gluten allergie
ik ben ook allergisch tegen mais en kan bijna geen fruit verdragen
ben ook allergisch tegen veel vlees varkensvlees is het ergste
ik eet zo enkel rijs groenten en heel veel soep
ik heb lactose intolerantie
ik heb ook een gluten allergie
ik ben ook allergisch tegen mais en kan bijna geen fruit verdragen
ben ook allergisch tegen veel vlees varkensvlees is het ergste
ik eet zo enkel rijs groenten en heel veel soep
oei dat lijkt mij nogal saai
is da wel vol te houden??

- humptydumpy
- Beginner
ik eet soms wel vis of slaatje ofzo hoor mar dat duurt zo lang om klaar te makendiederik schreef:oei dat lijkt mij nogal saaiis da wel vol te houden??
ja maar moeilijk soms zondig ik toch hoor ik neem wel vit .maar als ik iets fout eet neem ik geen vit meer op en dan breekt het die zelfs af dus ja je moet wel.
ze kunnen mij geen anti histaminicum geven want hier ben ik heel allergisch voor dus geen andere keus
Allergisch aan anti-histamines? hmm. Daar weet ik te weinig van
Zijn er daarvoor geen alternatieven als DAO-enzymen à la Histame/Daosin, die geen anti-histaminen zijn (=die de hechting van histamine aan de histaminereceptoren blokkeren oid?) maar de histaminen zelf afbreken met dezelfde DAO als uw eigen lichaam aanmaakt?
Werkt zover ik weer wel alleen bij histamineintolerantie, niet bij andere voedingsintoleranties dus dat kunde best met desbetreffende dokter/diëtist(e) bespreken...

Zijn er daarvoor geen alternatieven als DAO-enzymen à la Histame/Daosin, die geen anti-histaminen zijn (=die de hechting van histamine aan de histaminereceptoren blokkeren oid?) maar de histaminen zelf afbreken met dezelfde DAO als uw eigen lichaam aanmaakt?
Werkt zover ik weer wel alleen bij histamineintolerantie, niet bij andere voedingsintoleranties dus dat kunde best met desbetreffende dokter/diëtist(e) bespreken...
- humptydumpy
- Beginner
ik ben echt allergisch tegen anti histaminicum dat voor miijn astma en allergie moest dienen ben hier al met op spoed beland van leuven mag ik geen anti histaminicum meer krijgen heb ze allemaal gehad en was te gevaarlijkdiederik schreef:Allergisch aan anti-histamines? hmm. Daar weet ik te weinig van![]()
@ humptydumpy
het lijkt wel het GAPS-dieet zoals ik al enkele jaren volhoud. Als je de kans hebt, veel avocado's in je soepjes draaien.
Ben je ook allergisch aan gelatine? anders kan je dat proberen, is zeer gezond en kan je ook in soep mengen.
Melk is het radicaal slecht voor astma-patienten maar vitamine D is een absolute must!!
het lijkt wel het GAPS-dieet zoals ik al enkele jaren volhoud. Als je de kans hebt, veel avocado's in je soepjes draaien.
Ben je ook allergisch aan gelatine? anders kan je dat proberen, is zeer gezond en kan je ook in soep mengen.
Melk is het radicaal slecht voor astma-patienten maar vitamine D is een absolute must!!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.