mondproblemen
Moderator: Moderators
mondproblemen
Hallo iedereen,
Nu de darmproblemen weer iets beter zijn is er iets anders bijgekomen.
Zijn er nog mensen die problemen hebben met een ruw gehemelte en velletjes die loskomen ad binnenkant vd kaak die ook wel ruw aanvoelt
Ik heb ook terug meer last van mijn tandvlees en kaakbeen.
's avonds kan ik soms ook enorm veel last hebben van oprispingen met echt een enorme slechte nasmaak(chemisch)
Heeft dit mss met mijn voeding te maken,ik let nogthans enorm op mijn voeding,of gebruik ik teveel zout.
Iemand die mij kan helpen?
Mvg
Ben
Zijn er nog mensen die problemen hebben met een ruw gehemelte en velletjes die loskomen ad binnenkant vd kaak die ook wel ruw aanvoelt
's avonds kan ik soms ook enorm veel last hebben van oprispingen met echt een enorme slechte nasmaak(chemisch)
Heeft dit mss met mijn voeding te maken,ik let nogthans enorm op mijn voeding,of gebruik ik teveel zout.
Mvg
Ben
mondproblemen
Geen idee waaraan het ligt, is er bij DML (bv. speekselonderzoek) niks uitgekomen van bacteriën die gingivitis of andere mondontstekingen kunnen veroorzaken?
Mss is het ook wel doordat de mondflora even uit balans is na een AB-kuur, dat lijkt bij mij soms het probleem? Het kwam namelijk vooral voor in periodes dat ik ook een geelachtige aanslag op mijn tong had, een of andere gist of bacterie die tijdelijk ff woekert ofzo. Het ruw verhemelte, loskomende velletjes enz. dan vooral (niet de kaak/tand dinges)
Sinds ik via Christine voor (mond)slijmvliesproblemen (dit, en aftjes) een duindoornsupplement pak, heb ik er geen last meer van gehad; maar dat is nog maar een 5-tal weken, dus stevig bewijs is het nog niet - voordien kwam het wel om de 2-3 weken voor dus ik heb zeker 1 of 2 aanvallen 'gemist', maar of het volgende week terugkomt of niet weet ik natuurlijk nog niet. Ik kan het pas echt 100% zeker beoordelen over een maand of mss twee.
Tandvlees en kaakbeen (pijn net onder m'n tanden, precies) heb ik de eerste maanden ook af en toe gehad, maar de tandarts vond niks... (hoewel de vraag natuurlijk altijd is hoe goed hij heeft gezocht)
Ik ken wel genoeg ME'ers die problemen hebben met hun tanden dus zeker in de gaten houden!! Je hebt er namelijk maar 32
Een aantal daarvan bleken tandzenuwontstekingen te hebben (gehad) en heel hun tanden waren dus blijkbaar uiteindelijk 'afgestorven' zonder dat ze het wisten, hoe het juist zit weet ik ook niet maar dat kan dus zowel futiel zijn (zoals bij mij op het eerste zicht) als serieus.
Mss is het ook wel doordat de mondflora even uit balans is na een AB-kuur, dat lijkt bij mij soms het probleem? Het kwam namelijk vooral voor in periodes dat ik ook een geelachtige aanslag op mijn tong had, een of andere gist of bacterie die tijdelijk ff woekert ofzo. Het ruw verhemelte, loskomende velletjes enz. dan vooral (niet de kaak/tand dinges)
Sinds ik via Christine voor (mond)slijmvliesproblemen (dit, en aftjes) een duindoornsupplement pak, heb ik er geen last meer van gehad; maar dat is nog maar een 5-tal weken, dus stevig bewijs is het nog niet - voordien kwam het wel om de 2-3 weken voor dus ik heb zeker 1 of 2 aanvallen 'gemist', maar of het volgende week terugkomt of niet weet ik natuurlijk nog niet. Ik kan het pas echt 100% zeker beoordelen over een maand of mss twee.
Tandvlees en kaakbeen (pijn net onder m'n tanden, precies) heb ik de eerste maanden ook af en toe gehad, maar de tandarts vond niks... (hoewel de vraag natuurlijk altijd is hoe goed hij heeft gezocht)
Ik ken wel genoeg ME'ers die problemen hebben met hun tanden dus zeker in de gaten houden!! Je hebt er namelijk maar 32

Laatst gewijzigd door diederik op 05 aug 2011, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mondproblemen
hoi ben,
misschien heb je een maagprobleem?
als je voornamelijk last hebt na het eten, of als je ligt, kan het zijn dat er wat maagzuur terugloopt naar je keel, en dat geeft die nare smaak
ruwe velletjes of aften in je mond wijzen ook op een verminderende weerstand, wat dus past me/cvs
groetjes
misschien heb je een maagprobleem?
als je voornamelijk last hebt na het eten, of als je ligt, kan het zijn dat er wat maagzuur terugloopt naar je keel, en dat geeft die nare smaak
ruwe velletjes of aften in je mond wijzen ook op een verminderende weerstand, wat dus past me/cvs
groetjes
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
mondproblemen
@Ben,
Ik heb sinds ik ME heb chronisch ontstoken tandvlees, de tandarts kan helaas niks vinden bij mij...
Persoonlijk wijt ik mijn mondproblemen (ook aften), net als mijn lekke darmen aan mijn kapotte immuunsysteem....
Het wordt tijd dat ME wordt gezien, erkend en behandeld als lichamelijke ziekte i.p.v. het structureel toepassen van de psychologische afschuif politiek
@Karolien,
Metaalsmaak in de mond heb ik ook
Ik heb sinds ik ME heb chronisch ontstoken tandvlees, de tandarts kan helaas niks vinden bij mij...
Persoonlijk wijt ik mijn mondproblemen (ook aften), net als mijn lekke darmen aan mijn kapotte immuunsysteem....
Het wordt tijd dat ME wordt gezien, erkend en behandeld als lichamelijke ziekte i.p.v. het structureel toepassen van de psychologische afschuif politiek

@Karolien,
Metaalsmaak in de mond heb ik ook

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
mondproblemen
Misschien een bijwerking van ab?
aften
Ik had heel veel last van mondzweren (aften)
Ik gebruik Nexavir (op voorschrift DML) en ik heb de laatste 2 maanden geen last meer van.
Ook mogelijk - door mijn vermijdingsdieet: geen lactose/alle granen behalve rijst / bepaalde vruchten / pinda's
[alleen voor lactose ben ik "officieel" allergisch - de rest voelt niet lekker.]
Ik gebruik Nexavir (op voorschrift DML) en ik heb de laatste 2 maanden geen last meer van.
Ook mogelijk - door mijn vermijdingsdieet: geen lactose/alle granen behalve rijst / bepaalde vruchten / pinda's
[alleen voor lactose ben ik "officieel" allergisch - de rest voelt niet lekker.]
aften
Bedankt voor de vele reacties iedereen.
Van de antibiotica kan het niet zijn want na mijn hevige herxheimerreactie ben ik daarmee gestopt.
Dat ze maar vlug iets vinden voor ons ,want ik word er echt moedeloos van.
Nu hou ik mij zo strikt aan het dieet en zelfs dat brengt geen beterschap.
Van de antibiotica kan het niet zijn want na mijn hevige herxheimerreactie ben ik daarmee gestopt.
Dat ze maar vlug iets vinden voor ons ,want ik word er echt moedeloos van.
Nu hou ik mij zo strikt aan het dieet en zelfs dat brengt geen beterschap.
aften
Ik heb ook regelmatig last van loslatende velletjes in mijn mond, maar dan voornamelijk van mijn wangslijmvlies. Het komt vooral voor als het al niet goed gaat. Dan ook snel last van mijn gebit en mijn kaak, maar ook hier kan de tandarts niets vinden en is alles prima in orde...
mondproblemen
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik help mezelf door na elk drankje of tussendoortje mijn tanden juist te poetsen met goede tandpasta. Doe ik dat niet dan krijg ik sneller tandvleesproblemen en irritaties. Wanneer ik echt "blazen" en rauwe plaatsen krijg in de mond dan weet ik dat ik nog meer rust moet nemen en extra vitamines. Het beste verder...ben79 schreef:Hallo iedereen,
Mvg
Ben