ik ken zelf nl alleen de rijststroop van lang geleden dus ben ff benieuwd

Moderator: Moderators
Volgens mij in Nederland wel. stroop is zo'n taaie kleverige massa, siroop is veel vloeibaarder denk ik.karolien schreef:is er een verschil tussen stroop en siroop????
Stroop is een dikke, viskeuze, geconcentreerde vloeistof waarin grote hoeveelheden suikers (met name sacharose) zijn opgelost. Stroop bevat ongeveer 1125 kJ (= 270 kcal.) per 100 gram product, ruim de helft van stroop bestaat uit suikers.
Het woord siroop wordt vaak gebruikt voor iets dunnere stropen (bijvoorbeeld limonadesiroop).
aquamarijn schreef:rijststroop is idd dik en taai, ik heb dat in het verleden gebruikt om speciale pannekoekjes te bakken
maar het is dusdanig dik dat ik het buiten de pannekoekjes om nooit meer gebruikt heb, vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de toepassing van rijstsiroop, of dat ook is om te zoeten, of dat je daar een drank van maakt net als limonade oid?
Waardoor het komt weet ik niet, maar ik heb het ook nog nauwelijks... in het begin at ik heelder potten confituur van het toegestane soort, maar afgezien van een weinig fruit heb ik tegenwoordig vrij weinig drang naar zoetigheid...felixloena schreef:Ik gebruik het steeds minder, ik heb steeds minder behoefte aan zoetigheid. Een positief effect van het dieten? Minder wisseling in de suikerspiegel?