Chip tegen pijn

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mathilde
Beginner

Chip tegen pijn

Bericht door mathilde »

Onlangs stond in 'het belang van limburg' iets over een chip die word ingeplant en heel lichte korte elektrostootjes geeft waardoor de pijn verdwijnt en zelfs meer energie geeft. Langer geleden stond in diezelfde krant een art. over apparaat met plakkers op armen en benen wat dan ook weer heel lichte korte elektrostootjes geeft met ook dit effect. Het werd getest bij polio-patïenten en bij ms en bij reumapatïenten en zou ook goede resultaten geven bij fibromyalgie (cvs) patïenten. Het gaat hier dus vooral om pijnbestryding dus. dat zou voor mij al een enorme verbetering zyn. Maar waar kies je voor en hoe kom je bij die artsen ( ken geen namen) terecht enhoe kryg je t zover dat ze jou ook willen helpen door in een eventuele studie te kunnen stappen. Wie weet hier meer van en kan helpen?
Veel liefs, mathilde
asje
Donateur
Donateur

CHIP TEGEN PIJN

Bericht door asje »

Interessant! Wsl zou je via de redactie van die krant wel kunnen achterhalen waar dat plaatsvindt en dan maar gewoon contact opnemen?
Life smells...
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

CHIP TEGEN PIJN

Bericht door nijntje »

ik denk dat in het UZA in Antwerpen is, in de pijnkliniek dat men nu op deze manier werkt... in een totaal nieuwe dienst... maar het zou ontzettend duur zijn en niet terugbetaald... het noemt iets met "brain" in de naam... kan nu niet googlen, moet me gaan klaarmaken om te vertrekken.... sorry,
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Letten jullie op je voeding? Gluten, melk...
Dat geeft bij diegenen die ik ken ook enorme verlichting...want als je die dingen gaat blijven eten, ga je steeds met die pijnen blijven zitten.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik denk dat pijnbestrijding goed is, maar dat je vooral ook op zoek moet naar de oorzaken van die pijn. Dus ook de oorzaak van de pijn aanpakken, bijvoorbeeld voeding zoals karolien schrijft.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Inderdaad. Pijn is namelijk een waarschuwing, en als je die blijvend gaat onderdrukken ga je je mss te goed voelen terwijl je nog heel ziek bent, en daardoor teveel doen en langdurig teveel inspannen, en op den duur nog zieker worden...

Langs de andere kant is het m.i. ook niet nuttig om te lijden, dus als je op geen enkele manier geholpen kan worden is het natuurlijk wel goed als je tenminste minder pijn hebt.
Pas dan alleen wel op dat je je dan dus niet gaat overspannen :)
Ik weet weinig.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

ik heb het teruggevonden : het pijncentrum in UZA van dr. De Ridder en dr. Plazier. Mediplanet had een interview met deze dokter,
je kan het hier bekijken en beluisteren : http://www.mediplanet.be/nl/node/8766?i ... o+26052011
luna923
Donateur
Donateur

Bericht door luna923 »

hoi,

ik heb hier ergens gelezen een paar dagen geleden of zo dat iemand zei dat amegaan vullingen ook pijn geven in de zenuwen, volgens haar helpt het om het te vervangen voor witte vullingen. ik zelf heb al veel amegaan vullingen laten vervangen en ik merk wel verschil om eerlijk te zijn. ik moet er nu nog 2 doen en dan is het klaar. ik laat jullie wel weten als ik de rest gedaan heb. zal wel even duren denk ik, doet echt pijn bij de tandarts, ik ben bange poeperd geworden lol. maar komt goed, ik heb het meeste er al uit.

trouwens die elektro chip of pleister, werkt dat voor zenuwen pijn?? of gewone pijn?? en op hoeveel amp. werkt het en hoe vaak gaat het door je lichaam heen??

ik ben weer lekker suffffffffie duffffffie hihihihihi

groetjes luna
Plaats reactie