Hevige hoofdpijn,oorpijn,pijn achter oog, hoort dit bij ME??

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Hevige hoofdpijn,oorpijn,pijn achter oog, hoort dit bij ME??

Bericht door Anjac »

Hoi allemaal,

Ik heb in vlagen last van hevige pijn in de linkerkant van mn hoofd, pijn achter mn oog en oorpijn. De pijn is soms zo erg dat ik het bijna niet uithou en wel heel hard kan gillen.

Soms heb ik het idee dat het komt omdat ik heel erg moe ben. Maar soms ook weer niet, dan komt het ineens opzetten. Het is echt vreselijk.

Is dit iets wat bij ME hoort? Hebben jullie hier ook last van? En wat kan ik er tegen doen, want pijnstillers helpen niet.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Anja
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Hevige hoofdpijn,oorpijn,pijn achter oog, hoort dit bij ME??

Bericht door Lea »

Het doet me aan verschillende soorten hoofdpijnen denken : migraine, pijn door sinussen en neuralgische pijn die o.a. kan veroorzaakt worden door amalgaamvullingen.
Het zijn er enkele, waar ik zelf ervaring mee heb :mrgreen:
groetjes, Lea
Gast

Hevige hoofdpijn,oorpijn,pijn achter oog, hoort dit bij ME??

Bericht door Gast »

hoi anja,


het ook last gehad van hoofdpijn, met name achter het oog, ik had dan ook wel last van schitteringen
ook hielp geen enkele pijnstiller
huisarts noemde het migraine accompagnee, en zei dat paracetamol inderdaad niet helpt
Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Bericht door Anjac »

Hoi Lea,

Bedankt voor je reactie!

Wat is dat precies "neuralgische pijn die o.a. kan veroorzaakt worden door amalgaamvullingen"? En wat kan je er aan doen?

Ik heb namelijk nog 2 grote amalgaanvullingen en ik klem snachts heel erg met mn kiezen op elkaar.

Anja
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Hoi Anja,
Neuralgische pijn is een soort van zenuwpijn en die kan o.a. een oorzaak vinden in de amalgaamvullingen. Daar zit veel kwik in en dat komt langzaam in het lichaam terecht bij het eten o.a., maar ook bij het klemmen van je tanden. Toen ik die vullingen had laten vervangen door composiet (witte vulling), was die pijn bij mij verdwenen. Het is wel belangrijk dat je het door een goede tandarts laat doen, want bij mij is het twee keer moeten gebeuren.
Groetjes, Lea
Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Bericht door Anjac »

Hoi Lea,

Bedankt voor je uitleg. Maar hoe kwam je erachter? Kun je het bijvoorbeeld laten testen of je een amalgaanvergifteging hebt?

Ik zou er graag wat meer over willen weten.

Groetjes Anja
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Hallo Anja,
Ik heb de vullingen laten vervangen, omdat ik er veel over gelezen had en mijn oudste broer had het ook laten doen en voelde duidelijk verschil. Ik ben er toen niet speciaal op getest. Maar er bestaat een test om zware metalen op te sporen, dat is bij DML later gebeurd en ik moest ervan ontgiften. Kwik is bij amalgaam de boosdoener en is altijd giftig, maar niet bij iedereen in dezelfde mate.
groetjes, Lea
Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Bericht door Anjac »

Dank je voor je antwoorden!

Heb jij of zijn er nog andere mensen die ook nog eens last hebben van hun kaakspieren?

Bij mij is de pijn het ergst aan de linkerkant van mijn hoofd, dus hoofd, oof, oog en kaak.

Ik raak er soms echt van in paniek, zo'n pijn heb ik dan.

Groetjes Anja
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Dat kan ook van het tandenknarsen komen, denk ik Anja. De osteopaat kan bij mij daar verlichting geven.

Maar hoofdpijn heeft zoveel oorzaken. Ik zit er nu ook al dagen mee en dat is dan weer een bijwerking van medicijnen.

Vroeger had ik ook heel veel migraine. Die bouwde steeds maar op tot op het laatst elke dag. Het was hormonaal gebonden, maar niet veel aan te doen. Tot ik voor een spoedoperatie werd opgenomen en een paar dagen mijn dagelijkse medicatie niet kon nemen. Toen stopte de migraine en het bleek dat een pilletje dat ik van de gyneacoloog zonder probleem elke dag kon nemen tot ik tachtig was, de boosdoener te zijn.

Het is een echte zoektocht en ik hoop dat je de oorzaak vlug vindt en er iets aan kunt doen.

groetjes, Lea
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Anjac@ amalgaamvullingen zou ik er als eerste uit laten halen, al dat kwik is slecht voor je. Je gaf ook aan tandenknarsen te doen. Lees dit eens;

Wat is de oorzaak voor tandenknarsen?
Hier heeft men geen eensluidend antwoord op. Er zijn onderzoekers die zeggen dat als de occlusie of beet van iemand niet correct is, dit leidt tot tandenknarsen. Anderen zeggen dat het een niet goed functioneren van het centrale zenuwstelsel is. Weer anderen wijten het aan meerdere problemen tezamen. Zo is stress een heel voorname factor voor mensen die tandenknarsen. De mond is dat lichaamsdeel dat reeds tekenen van stress toont voordat andere lichaamsdelen dat doen. Hoe sterker de stress, hoe meer en harder het knarsen.


De gevolgen van tandenknarsen.
Het tandenknarsen kan leiden tot het losraken en/of verlies van tanden. Zo is het mogelijk dat de spieren, de verbindingspunten en het kraakbeen niet meer in de goede verhouding ligt waardoor hoofdpijn, oorpijn, en pijn in het gezicht, nek of schouder kunnen ontstaan. Ieder van ons zal in zijn of haar leven wel eens een periode hebben dat men de tanden knarst, maar acht procent van de mensen zal dit wekelijks of nog vaker doen. Daarbij kunnen slaperigheid overdag en stress ontstaan.
Er is een internationaal systeem om slaapproblemen te classificeren, het International Classification of Sleep Disorders (ICSD). Hierbij staat bruxisme of tandenknarsen meteen na het praten in de slaap en het snurken op de derde plaats als meest voorkomende slaapstoornis.
Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die tandenknarsen ook geneigd zijn te snurken, om tijdens het slapen last hebben van adempauzes en slachtoffer kunnen zijn van slaap-apneu.

Risicogroepen
Net als veel slaapproblemen veroorzaakt worden door stress, is dat ook bij het knarsen. Het gebeurt dat mensen overdag hun tanden over elkaar heen bewegen als ze boos of nerveus zijn. Personen die tabak, alcohol of cafeïne gebruiken verergeren het probleem. Iedereen kan er last van krijgen, mannen zowel als vrouwen. Het neemt wel af naarmate we ouder worden. Het komt het meest voor in de leeftijdscategorie van 19 tot 44 jaar.
Mensen die een bepaalde medicatie moeten hebben, vooral antidepressiva zoals Prozac, Paxil en Zoloft kunnen extra kwetsbaar zijn voor bruxisme. Indien je dit neemt en merkt dat je ´s nachts meer tandenknarst, ga naar de dokter en vraag of Buspar dit probleem kan verhelpen.
Het is dus een serieus probleem en een van de eerste stappen die ondernomen moeten worden is te zorgen dat de stress verminderd. Drink zo mogelijk geen of minder alcohol en/of koffie en maak bij je tandarts een afspraak.


Zelf heb ik ook aan tandenknarsen gedaan, bij mij was het zo dat ik mijn mond bijna niet meer open kon doen daardoor en veel last van mijn nek had. Ik kreeg een opbeetplaat maar vond het een onding om zo mee te slapen. Ik ben onder behandeling gegaan bij een chiropractor en nu heb ik geen last meer van de kaken. Ik ga nog steeds om de 2 -3 maanden naar de chiropractor. Het kan ook ontstaan vanuit de nek, en dat is waarschijnlijk bij mij het geval geweest.

En wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat het door je bijholten komt.

Ik hoop dat ik je zo wat geholpen heb.

Sterkte
Gebruikersavatar
biancav
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2011, 00:23

Bericht door biancav »

Hai,

Sinds dat ik teveel gevergt hebt van mijn hersenen heb ik last van hoofdpijn en inderdaad uitstralend tot in de nek achter, met alle gevolgen van dien betreffend het geheugen en concentratie end.

Wat het vooral verergerd is simpel even wat denken van oo.. dat moet ik even doen of een lichte lichamelijke activiteit of drukte. Wat niet te vermijden is.

Echter las ik dat dit ook bij CVS patienten bekend is. Moet zeggen dat ik nog veel meer dingen heb herkent bij me zelf sinds ik aan het lezen ben over CVS.. zoals , oorpijn, schimmelinfecties, misselijkheid, neusverkouden, blaasklachten enz enz.

Ik gebruik al jaren b12 injecties. echter heeft dit nog maar weinig baat.

Ten aan zien van mijn hoofdpijn zijn alle tips welkom..

Voorhoofdholte onsteking endergelijke is het niet.. want dat heb ik al eens een paar x gehad en dit voelt dus anders aan.

Pijnstillers als ibuprofen en paracetamol mogen helaas niet baten.. Enigste wat lijkt te werken is .. jawel platliggen.

Tis niets maar als je al zo moe bent en slap als een vaatdoek en je hebt er dit nog eens bij.. man.. je word gewoon leeg gezogen .. haha.

Dus tips zijn welkom.

;) Bianca
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Wat mij enorm heeft geholpen, is het schrappen van alle chemische toevoegingen:

bouillonblokjes, bewaarmiddelen, kleurstoffen, blikvoeding, alles puur natuur alleen nog maar himalayazout en curry in de rijst ... maar ook gluten eruit

na drie maanden daalde de pijn eindelijk wat en na twee jaar (van de meer dan 30 jaar dagelijkse helse hoofdpijn) is het leefbaar geworden dankzij Topamax 100 mg (anti-epileptica om de hersensignalen terug te resetten).
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

@ anjac, brandy en biancav ;

misschien is het torticollis spasmodica

hier lees je er wat meer over :

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... e-nek.html
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Bericht door Anjac »

Hai allemaal,

Pijnstillers helpen inderdaad bij mij ook niet. Pffff om gek van te worden.

Wat mij wel helpt is triggerpointtherapie. Vooral voor de pijn nek en hoofd. Moet je maar eens op googlen. Ik ben er erg tevreden over en als je een goede coach hebt, kan hij of zij je ook leren om jezelf thuis te behandelen.

Ik ben nu ook bezig met een natuurgeneeskundige om naar mijn voeding te kijken, daar schijn je ook een hoop mee te kunnen doen.

Anja
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

biancav schreef:Enigste wat lijkt te werken is .. jawel platliggen.
Hoi Bianca,

Ik vermoed dat dat een aanwijzing is dat het met de bloeddoorstroming te maken heeft. Een kernprobleem bij ME.

De hoofdpijn achter de ogen staat expliciet genoemd in de nieuwe internationale criteria.

Verder is het nog mogelijk dat de oogspieren pijn doen, als het focussen teveel inspanning kost. Pijnstillers kunnen daar weinig tegen doen. Prismaglazen mogelijk wel.

Groetjes,

Guido
Plaats reactie