LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Jannie

dat lijkt me niet onlogisch. Zaldiar bevat Tramadol en dat behoort tot de opiatenfamilie.
Low Dose Naltrexone is een opiaten-antagonist dus die stoot het medicijn af in de hersenen. Je zou van minder beroerd worden. Je veroorzaakt een effect van kortsluiting in de hersenen.

Het is het één of het ander. Eerst ontwennen van de Zaldiar zou ik zeggen. Trouwens, LDN stimuleert de aanmaak van receptoren aan de endorfinen, na enkele maanden ben je helemaal happy en ga je minder pijn hebben :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

jannie schreef: ik krijg zelf wel de vitamine d3 maar word vergoed.
Hoe doe je dat? Ik heb een aangetoond tekort, dus op recept, maar moet het zelf betalen...
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gast

Bericht door Gast »

hoi jannekeB,

ik heb jaren vit d capsules geslikt, en kreeg deze ook vergoed, maar kennelijk neem ik deze niet op in de dunne darm
ik heb nu d3 1x per 2 weken 50.000 IE, en deze word ook gewoon vergoed, receptje uitgeschreven door internist.
misschien koop je "gewone"vit d pillen als voedingssupplement? en dan moet je et zelf betalen?
groetjes
jannie
Actief lid

Bericht door jannie »

het klopt allemaal hoor, ik had nog langzamer moeten afbouwen,
en me beter in de materie moeten verdiepen. :wink:
het is ook geen aanval op de LDN :wink:
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

jannie schreef: het is ook geen aanval op de LDN :wink:
Nee, tuurlijk niet maar ik denk wel dat het goed is als er een toelichting is op jouw klachten bij het starten van de LDN

Straks durft niemand het meer te proberen en dat zou ik zonde vinden
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

goedemorgen allemaal :D

ik las op een andere site dat er artsen zijn die het afraden om ldn s avonds te nemen als je cvs hebt. Dit omdat het de slaap zou verstoren. Volgens hen is het beter om het s ochtends in te nemen. Weten jullie hier meer over?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
aquamarijn
Actief lid

Bericht door aquamarijn »

ik heb gelezen op een ander forum dat wannee rje het s avonds laat neemt en je binnen een uur slaapt, je tot 300% meer endorfine aanmaakt. dit geldt niet als je het s cohtends inneemt.
bovendien is de verstoring van de slaap vaak maar tijdelijk (in het begin of bij ophogen), dus ik zou het zelf echt als allerlaatste optie zien om het sochtends te nemen
(ik gebruik het overigens zelf ook sinds een paar weken, met ik mag wel zeggen GROOT succes!)
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Leuk om te lezen, Aquamarijn...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Oh Oké bedankt voor de info. Ik slik het zelf nu al meer dan een half jaar maar word alleen maar zieker. Vandaar dat ik dacht dat het onbewust misschien mijn slaap verstoorde.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ san-34

Afgelopen week heb ik doorgebracht ZONDER LDN en mijn slaap was w.a.a.r.d.e.l.o.o.s. ook al slik ik een inslaper en een doorslaper. Gisteren had ik weer voorraad en weer heerlijk geslapen.

LDN bevordert dus duidelijk mijn slaap.

Het lijkt in het begin dat het je slaap verstoort omdat je levendiger droomt maar dat is omdat de endorfinen (rush) dan net hoger liggen. Zij zijn er verantwoordelijk voor. Als dat overeenkomt met je REM slaap, kan je zeer creatieve dromen hebben. (Ik vind ze meestal leuk en sta verbaasd van mijn eigen verbeelding :))

In het begin word je wel zieker van LDN maar je zou ook veranderingen moeten voelen op bepaalde vlakken zoals beter kunnen lezen, muziek verdragen, langer kunnen rechtstaan, ... voor iedereen zal dat verschillend zijn.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

ik merk tot nu toe op geen enkel vlak verbetering dus vraag me af of het voor mij wel werkt. Hoewel ik wel bij elke verhoging ziek word. Die levendige dromen heb ik ook maar die zijn wel tof idd :p
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

ook ik merk niet veel verbetering van de ldn en ik werd bij verhoging ook elke keer ziek, ik vraag me af hoe ik me ga voelen als ik stop met de ldn, maar daar wacht ik nog een paar maand mee, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. toch voel ik me ook niet slechter de laatste tijd. maar het valt wel tegen he dat het voor ons dan niet meer doet. ik vraag me dan af waar dat aan ligt want hier zijn toch veel mensen die duidelijk vooruit gaan door de ldn.
groetjes josje
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Inderdaad lijkt de werking voor de meeste mensen het beste te zijn als je de LDN tegen het slapen gaan inneemt
Doe ik zelf ook en ik slaap er heel goed op
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Voor mijn gevoel moet je je wel heel goed aan je dieet houden want de LDN kan niet op tegen te veel voeding waar je intolerant aan bent, althans dat is mijn gevoel, als ik wat veel begin te zondigen tegen bepaalde voedingstoffen, word ik ook gelijk weer slechter.

Misschien hebben jullie hier iets aan?? Verder zou ik het niet weten...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Aquamarijn wat merk je van de LDN?
Plaats reactie