Vaak gestressed

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Vermindering van de klacht bedoel je neem ik aan? idg verbetering ja. Bedoel je dat je nù na vier dagen merkt dat je moet verhogen? Volgensmij moet je bij een verhoging wat langer afwachten wat het effect is net als dat je het middel voor het eerst neemt?
Life smells...
angels
Actief lid

Bericht door angels »

asje schreef:Vermindering van de klacht bedoel je neem ik aan? idg verbetering ja. Bedoel je dat je nù na vier dagen merkt dat je moet verhogen? Volgensmij moet je bij een verhoging wat langer afwachten wat het effect is net als dat je het middel voor het eerst neemt?
Dat bedoelde ik ja. Dat het niet over is is natuurlijk vervelend maar vermindering scheelt al wat toch?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'langer wachten wat het effect is?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Normaal is het zo dat een anti depressiva pas na ongeveer een week of 3 a 4 werkt. Misschien dat ze dat bedoeld?
angels
Actief lid

Bericht door angels »

Soms nog wel langer voordat het werkt maar voor die tijd merk je al wel wat.
De dosering voor Amit als ad is vanaf 75 mg geloof ik.
Ik wil het gebruiken om de prikkels wat af te remmen zodat die beter te hanteren zijn.
Omdat ik met de andere ad's wel op een normale dosering zat omdat mijn huisarts vond dat het anders geen werking had draaide ik daarop door. (denk ik)
Misschien ook wel omdat dat typische ssri's en snri's waren, die peppen heel erg op.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik heb dat ook heel vaak. Nog even dit nog even dat, terwijl ik mijn grenzen ruim overga en eigenlijk kapot ben. Maar mijn hoofd wil nog zoveel...

Soms heb ik het tegenovergestelde, dan lig ik in bed op apegapen. Boeit het me allemaal niks, zie ik morgen wel weer.

Dat schrikken heb ik ook heel erg!!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ja, ik bedoelde wat sterre zei. Overigens, dat de moderne ad's niet of niet goed werken bij ME is wel bekend.
Life smells...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik heb ook een ontzettende hekel aan harde geluiden. Man dan schrik ik mij een hoedje.
Word je er angstig van of kan je er niet tegen omdat het geluid ondragelijk is?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik schrik ook werkelijk overal van. Vriend die binnen komt, een takje, iemand die hoest, mijn eigen voet... :lol:
Het hoeft geen hard geluid te zijn maar het is meer de beweging zeg maar, en het idee op zich. Alsof het ff te snel gaat voor mijn brein.

Hoe werkt LDN?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Niet echt angstig soms wel maar meestal gaat het om harde geluiden.
Vroeger toen ik klein was en er vloog een vliegtuig over dan dook ik altijd al ineen met mijn vingers in mijn oren. Heb er dus altijd al een vreselijke hekel aan gehad.

Groetjes,
Sterre
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Datzelfde had ik nou altijd met trommels en trompetten.... Of een ballon die kapot knalde. Daar kan ik een ontzettende emo kip van worden.

Hoe werkt LDN?
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb dat ook, dat snel schrikken, en ook wel last met luide geluiden, vb. de kids in mijn klas kon ik soms echt nimmer verdragen, dat geluid drong precies in mijn oren en heel mijn lijf binnen.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ja inderdaad. Goh leuk een muziekkorps. Leuk??? ik vond het altijd vreselijk. Spelletjes met ballonnen? Ik won altijd :lol: want ik smeerde hem vond het vreselijk dat geknal.
ridder
Actief lid

Bericht door ridder »

Lea schreef:@ Sterre en Visje : die lichamelijke onrust zonder oorzakelijk verband met een stressfaktor, kan van de slechte staat van de darmen komen. Er is onlangs een artikel over gepubliceerd, maar ik kan het niet terugvinden. Ik ken het gevoel ook heel goed. Voldoende probiotica nemen kan een positieve invloed hebben.
groetjes, Lea
Interessant! Is er iemand die het betreffende artikel weet te vinden?

http://www.nu.nl/gezondheid/2517910/ang ... armen.html
http://naturalsociety.com/study-anxiety ... ut-health/ dit? admin
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

@ridder : ik geloof dat ik nog weet wie het op fb gedeeld heeft. Ik ga het eens navragen en zal de link hier zetten als ik eraan geraak.
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

Dat van die darmen is ook nieuw voor mij. Heb ook heel veel last van stress en onrust in mijn lijf, maar nooit gedacht aan mijn darmen. Wat voor probiotica is dan handig? Gewoon yakult ofzo?
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Plaats reactie