Interessant!: Skipr plaatst stuk Twisk, Maes & Arnoldus

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Engels is geen probleem.

Dank je wel, Nijntje
dushi
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door dushi »

je kunt ook gewoon Rob Arnoldus en/of Frank Twisk naar de volledige tekst vragen. Misschien ben ik te sentimenteel, maar dat getuigt wellicht van extrarespect voor de jaren werk die zij er in hebben zitten.

lees ik hier nou iemand de les... :oops: vat het alsjeblieft niet zo op...
--------------------------------------------------------
als je niet weet hoe je beter kunt worden,
weet dan in elk geval dat je goed bent
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

Mea Culpa!!!
Ik heb hier verwarring gezaaid omdat ik duidelijk zelf "verward" was, ik had het hier over de Internaction Consensus Criteria ineens... maar het gaat over het artikel van Frank Twisk, dr Maes en Mr. Arnoldus!!!
Sorry allemaal!
Dat heb ik dus niet in mijn bezit,
ik denk dat je daarvoor geabonneerd moet zijn op het "tijdschrift voor psychotherapie"....
of inderdaad best contact opnemen met één van de heren zelf...

groetjes Nijntje
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

@Dushi, Ik heb Frank Twist al een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad. Ik hoopte dat iemand die abonnee was op het tijdschrift voor psychotherapie misschien dit artikel kon plaatsen/delen.

@Nijntje, die verwarring is niet erg hoor, zijn we allemaal wel denk ik.
Ik in ieder geval wel heel vaak. Toch bedankt. :lol:

Groetjes Yvonne
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Volgens mij is dit het artikel, gewoon op de site van Frank Twisk zelf in het NL's en in het engels, wat je het fijnst vind :wink: http://www.hetalternatief.org/Twisk%20A ... %20892.htm
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
magnetronnie
Gevorderd lid

Bericht door magnetronnie »

annemoontje schreef:Volgens mij is dit het artikel, gewoon op de site van Frank Twisk zelf in het NL's en in het engels, wat je het fijnst vind :wink: http://www.hetalternatief.org/Twisk%20A ... %20892.htm
Dat is slechts een samenvatting van het artikel. :)
Het originele artikel is een paar A4tjes groot, in het Nederlands, en met een Engelse samenvatting. Of kijk ik er overheen? :P

Er staat een hele mooie tabel in met de uitkomsten van een groot aantal CGT onderzoeken en hoever die uitkomsten vaak uit elkaar liggen.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

als ik het goed begrijp, moet je geabonneerd zijn, want als ik de link (van Annemoontje hier juist boven) aanklikt en daarop het tijdschrift aanklik en dan het artikel, moet ik een abonneenummer ingeven.... wat ik natuurlijk niet heb,... ik dacht het echte artikel wel meer dan 30 blz in beslag nam... als ik me niet vergis....
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

ah, dus toch, ik vond het al zo kort, maar dacht dat het slechts een kort artikel was... Goede tekst behoeft geen boekwerk te omvatten nietwaar :wink: ? 'K zie net dat op het alternatief staat dat het om een uitgebreid artikel gaat... Dan was mijn link niet erg van toegevoegde waarde he?

Dus om dit goed te maken heb ik een balletje opgegooid bij iemand die mogelijk wel in kan loggen op de site vh tijdschrift voor psychotherapie, geen idee hoe het idd zit met copyright, maar als ik het heb, zal ik kijken hoe ik het met jullie kan delen zonder boze mensen op m'n nek..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

zo snel had ik het niet verwacht, maar ik heb het al, in pdf opgeslagen. Zeer interessant en goed artikel in het geheel (24 pagina's incl. literatuuroverzicht), als de psychotherapeuten dit lezen, zou dit eea zeker kunnen veranderen (hoop ik). Hoe kan ik dit met jullie delen zonder dat ik (of de website) in de problemen komt ivm copyright. Iemand een idee?

Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Hoi Annemoontje,

Kan ik jou een PB sturen met mijn mail adres? Dan kan je mij misschien het pdf bestand mailen. Ik ben namelijk echt heel geinteresseerd.

Ik hoop dat het niet teveel werk is, want misschien volgen er meer, en dan ben je de hele dag bezig met mailen.

Groetjes Yvonne
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Hoi Yvonne,
Ik vind het prima hoor, kom maar op met die mails! Als ik een standaard mailtje maak, is het enkel kwestie van emailadres plakken, dat doe ik graag voor wie dat wil. Ik wilde het zelf ook graag lezen, kan me erg goed voorstellen dat dit voor anderen ook geldt, dus wie het artikel wil: bp me je mailadres en ik stuur het je toe! (kan soms even - paar uur, dag of dagen - duren, maar doe m'n best het zsm te doen)

triske
Donateur
Donateur

Bericht door triske »

Hallo allemaal,

Dit is nu eens deugddoend nieuws! Ik hoop dat al mijn collega's het artikel goed lezen, zodat ik op teamvergaderingen geen onnozele opmerkingen meer hoef te horen!

groetjes van een praktiserende psychotherapeute mét cvs

Ik ben wel geabonneerd op tijdschrift voor klinische psychologie, maar niet op dit tijdschrift. Dus ik stuur ook een pb naar annemoontje.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

aan de pb-ers tot nu toe: mail met artikel is verstuurd! Triske, ik hoop van harte dat je collega's je serieus zullen nemen vanaf nu! Eigenwijze flapdrollen :wink: Probeer er wel voor te zorgen dat het artikel niet gaat circuleren, op verzoek van auteurs. Hoewel het onder psychotherapeuten vast een ander verhaal is, maar toch.

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dank annemoontje :!:
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

Ik stuur ook een pbtje Annemoontje, als ik mag.

Triske, jou heb ik al heel lang niet meer gezien! is dat een goed teken? (dat hoop ik natuurlijk voor jou!)

Alvast hartelijk dank Annemoontje
xxx
Plaats reactie