Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zaterdag: De tent moet leeg en de auto zit barstensvol. Hoe zijn wij ooit hier geraakt met een man extra in die auto? Hubby stopt nog even aan de rivier voor een souvenir terwijl ik ziekjes en uitgeteld blijf liggen in de auto.

Dan gaat het richting La Bérarde om de benjamin op te halen van zijn hoogtestage. We zijn enkele uren te vroeg dus gaat hubby alvast nog wat wandelen in de bergen. De jongste speelt op zijn Nintendo op de achterbank terwijl ik inmiddels dromenland opzoek.

De autorit richting België vangen we aan tegen 16 uur. We zien wel wanneer we aankomen. De kinderen zijn dankbaar dat moeder onhoudbare zenuwpijn heeft in de onderrug vanwege een geknelde zenuw en om het uur de auto uit moet om haar benen te strekken.

Info:

Dopamine beta hydroxylase deficiencyis een zeldzame ziekte die wordt gekenmerkt door:

- extreme dysautonomie (niet langer dan een minuut kunnen rechtstaan)
- regelmatig flauwvallen
- droopy oogleden
- zwakke spieren
- hypothermie
- hypoglycemie
- verstopte neus
- slechte vertering
- drie maal normale hoeveelheid dopamine
- slecht reageren op hitte, uitdroging en rechtstaan

Deze komt reeds vanaf de kindertijd voor waar men moeilijk aan sport kan doen en verergert met de jaren.

Bron: http://www.biomedcentral.com/content/pd ... 72-1-7.pdf
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zondag: De nacht was extreem kort en de benjamin zoon wekt me vrolijk om samen halfeen ‘s middags. “Opstaan moeder, het ontbijt staat klaar.” Het feit dat ik net aan het dromen deert hem niet, integendeel, stel dat het slechte droom was, heeft hij me net gered!

Amper een uur later lig ik weer in dromenland, de verloren uren in te halen. Pas tegen valavond ben ik weer wat mens.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Maandag: Geen gekke plannen vandaag afgezien van een paar wasmachines die ik uiteindelijk wijselijk laat staan. Vandaag wordt het lezen en een verloren rit naar de gesloten bibliotheek.

De kinesist blijkt een gaatje te hebben in de agenda vandaag. Mijn ruggewervel bleek scheef te zitten en een zenuw te knellen. Euvel verholpen!

De oudste zoon belt met de boodschap of mama taxi wil zijn. Zo haal ik een ongewassen stinkende puber op die een week vertoefd heeft op een uitgeregen festivalweide. Een nieuwe stap is weeral gemaakt. 15 kilometer gereden zonder problemen terwijl ik er vroeger zo tegenop zag.

Info:

Mensen met een genetische variant op het catechol-O-methyltransferase (COMT) gen, blijken meer chronische pijn te ontwikkelen na een ongeluk waarbij whiplash-kwetsuur werd opgelopen.

moderate-to-severe musculoskeletal neck pain : 76 versus 41%, RR = 2.11 (1.33-3.37),
moderate or severe headache: 61 versus 33%, RR = 3.15 (1.05-9.42),
and moderate or severe dizziness : 26 versus 12%, RR = 1.97 (1.19-3.21)

Deze bevindingen suggereren dat er genetische variaties bestaan die de functie van het somatische en psychologische stress-respons-systeem beïnvloeden en zorgen voor het eerste bewijs van genetische risico's voor de klinische symptomen na een motor- of auto-ongeval.

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2068 ... t=Abstract

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dinsdag: Afspraak bij de neuraal arts. Het spreekuur is ontiegelijk vroeg en de wekker is ongenadig. De vakantie heeft me volgens de arts duidelijk deugd gedaan en ook qua gewicht ben ik wat bijgekomen.

De spuitjes zijn identiek als de vorige keer maar ze doen minder pijn behalve in het punt in de borstkast. Ze neemt nauwkeurig nota van de symptomen tijdens de vakantie.

Deze week gaan we starten met phosphorus 200K, 10 korrels 2 x per week. Ik ben vergeten te vragen wat de bedoeling is van de korrels. Een uitleg omtrent deze korrels heb ik kunnen terugvinden:

http://www.homeopathyandmore.com/forum/ ... .php?t=300

Vanavond zit ik zonder Low Dose Naltrexone. Een onachtzaamheid van me. Erg onhandig en we zullen dus maar moeten zien wat een dag zonder zal worden ... Mijn huisarts is op vakantie en de neuraal arts heb ik nog niet uitgebreid gesproken over dit medicijn.

Info:

Wat lichaamsgeuren je kunnen vertellen:

Urine en feces:

Acetaldehyde: Smell of roasted nuts or dried out straw.
Amyl-acetate: Sweet or Smell of "fake" candy banana flavoring
Brettanomyces: Smell of barnyards, fecal and gamey horse aromas
Diacetyl : Smell of rancid butter
Ethyl acetate : Smell of vinegar, paint thinner and nail polish remover
Hydrogen sulfide: Smell of rotten eggs or garlic that has gone bad
Iodine: Smell of moldy grapes
Lactic acid bacteria: Smell of sauerkraut
Mercaptans: Smell of burnt rubber and/or cooked cabbage
Sorbic acid plus lactic acid bacteria: Smell of crushed geranium leaves
Sulfur dioxide: Smell of burnt matches.

Bron: http://wp.me/p1n4ED-5o

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Woensdag: Die spuitjes neuraal therapie beginnen weer te werken. In de voormiddag ging het nog wat traag en ben ik blijven liggen maar tegen de middag had ik al een maaltijd opgewarmd voor de kinderen.
De auto riep om een wasbeurt en zonder al te veel moeite heb ik twee emmers tot buiten gedragen. De oudste zoon bracht de stofzuiger mee, daar had ik geen zin meer in. Samen was de klus snel geklaard. Niet moeilijk gezien de (kleine) omvang van dat autootje.

De vermoeidheid was even te voelen tijdens de wasbeurt maar ebde even snel weg na een korte rustperiode. De kinderen laadden vervolgens een paar verroeste fietsen in de auto die ik zelf naar het containerpark om de hoek reed. Een vriendelijke man heeft ze eruit gehaald en weggezet.

Eenmaal thuis ben ik de moestuin ingegaan. Gewapend met een onkruidwieder ben ik op zoek gegaan naar de groenten verscholen tussen de meterhoge distels, brandnetels en weidebloemen. Vanavond staat er op het menu: boterboontjes, verse sla en paksoi.

Dat noemen we nog eens een rijkgevulde dag!

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Marlène, 15 km gereden!!!

Je komt van heel ver, maar blijft toch nog steeds vorderingen maken, toppie!
zo zie je maar weer...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ karolien

enkele weken geleden ben ik zelfs tot Brussel gereden (+/- 35 km en terug) maar dat bleef toch even zweten. Bovendien was dat netjes ingepland en dus had ik de nodige energie opgespaard.
Deze keer dus onverwachts en zonder problemen! Ik reed vlotjes al zeg ik het zelf :)

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

=D>
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad,
en nu lekker uit de tuin kunt eten.

Bedankt voor het geven van je tips ,en alle informatie,ik lees het graag.
het zeezout gebruik ik nu,en ga zeker de kokosolie gebruiken.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Donderdag: De kapper heeft me mega-veel geld gekost maar het resultaat mag er wezen. Een toevallig passerende vriendin vindt me er geweldig uitzien. Als de controle-arts me zo ziet, mag ik direct weer aan het werk. Schijn bedriegt.

Info:

Welke ziekten kan je krijgen door gluten?

• gewichtsverlies / overgewicht
• botontkalking
• bloedarmoede / ijzer tekort / vitamine B12 tekort /koper tekort / vitamine D3 tekort
• vermoeidheid
• haaruitval
• onvruchtbaarheid /miskramen
• groei achterstand bij kinderen
• Lymfomen / (dunne)darmkanker
• leerstoornissen / adhd /autisme
• migraine, neurologische afwijkingen als epilepsie, neuropathie en ataxie
• schildklierstoornissen
• auto-immuunstoornissen als Diabetes type I, reuma, SLE, ALS
depressiviteit / overspannenheid / angstklachten

Bron: http://www.natuurarts.nl/artikelen/joha ... index.html

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vrijdag: Het ene moment denk je dat de spierpijn eindelijk opgelost is. De volgende dag scheuren brandende striemen door de spieren van je armen en benen om je eraan te herinneren dat het nog niet voorbij is. Mijn linker bovenarm doet zo’n pijn. Als dat maar goed zit met die dagelijkse pijn in de borstkast.

Info:

In 1908 was er al een arts, Carnegie Brown, die opmerkte dat neuropathie (zenuwziekte) en coeliakie minder werd als er gestopt werd met het eten van tarwe. Nu in 2010, ruim honderd jaar later lijkt het eindelijk te zijn doorgedrongen in de medische wetenschap en zo waar verscheen in maart een artikel in The Lancet Neurology, met de titel: Gluten sensitivity: from gut to brain (glutenintolerantie van darmen naar hersenen).

Gluten sensitivity is a systemic autoimmune disease with diverse manifestations. This disorder is characterised by abnormal immunological responsiveness to ingested gluten in genetically susceptible individuals.

Coeliac disease, or gluten-sensitive enteropathy, is only one aspect of a range of possible manifestations of gluten sensitivity. Although neurological manifestations in patients with established coeliac disease have been reported since 1966, it was not until 30 years later that, in some individuals, gluten sensitivity was shown to manifest solely with neurological dysfunction.

Furthermore, the concept of extraintestinal presentations without enteropathy has only recently become accepted.

In this personal view, we review the range of neurological manifestations of gluten sensitivity and discuss recent advances in the diagnosis and understanding of the pathophysiological mechanisms underlying neurological dysfunction related to gluten sensitivity.

M.a.w. men accepteert sinds zeer kort in de medische wereld dat glutenintolerantie zich kan manifesteren ZONDER darmafwijking en dus enkel met zenuwafwijkingen.

Eindelijk een deftige verklaring voor 36 jaar dagelijkse hoofdpijn/migraine (en neurolupus)?

Bron: ://www.thelancet.com/journals/laneur/artic ... X/abstract

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Pijnlijk dat het zo laat komt, maar zeer interessant!!
Life smells...
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Toch vraag ik me af, waarom er zo dikwijls bijstaat: geen tarwe, terwijl ik net zo goed de rest vd gluten niet kan verdragen, en ik zal niet de enige zijn...

En dat is idd een vooruitgang, hopelijk vinden ze nu ook nog een oplossing.

Marlène, en dat van die ziektes die je kan krijgen door gluten, heb je ook zoiets voor melk, want mijn jongste dochter had alleen melk, volgens de homeopaat, maar toch blijf ik twijfelen, of ze niet ook gluten heeft.

Mijn oudste is momenteel serieus bezig met gastroscopie, bloed laten trekken... omdat ze graag die 30 euro per maand gefinanceerd zou krijgen, maar ze vinden wel dat haar darm aangetast is, door de gluten, maar niks in haar bloed, nu moet ze 2 maanden opnieuw gluten eten, en dan weer de testen laten doen...

Het zit dus hier echt in de familie, ze klaagt nu ook van knobbeltjes in haar borsten en een afwezig hoofd...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ karolien

Ik zal eens in mijn archieven kijken voor de melk

En wat de terugbetaling voor de glutenintolerantie betreft, overweeg desnoods het bovenvermelde artikel aan te kopen via The Lancet en voor te leggen aan de ziekenkas. Het is toch te gek dat je jezelf twee maanden moet gaan vergiftigen om die mannen iets te bewijzen?

Ik betaal het voorlopig allemaal uit eigen zak die glutenvrije produkten want zit in hetzelfde schuitje :( En we zijn met meerderen thuis.

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik betaal het ook uit eigen zak, maar ik voel dan ook niks in mijn darmen, mijn oudste had al op haar 11 jaar haar eerste maag en darmontsteking van de hele resem die nog zouden volgen.
Ik heb es ergens gelezen dat het elke generatie erger word... :roll:

En ze heeft de 2 maanden weer gluten eten er bijna opzitten, en in de 2de maal bloed trekken, konden ze weer niks vinden, dus, nu moet ze weer een gastroscopie laten doen een vd dagen. Ze moeten blijkbaar 2 onderzoeken hebben waar gluten... uitkomt.
Als nu die gastroscopie weer aantoont dat haar darmen aangetast zijn, kan ze alsnog die 30 euro krijgen elke maand.

Maar ze zit te wachten om weer zonder gluten te eten want ze is weer moe, afwezig...ik hoor dat zelfs aan haar als ze de telefoon opneemt...ook wel omdat het zo herkenbaar is voor mij... :roll: :?
Plaats reactie