Enquete

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

LeonieO
Beginner

Enquete

Bericht door LeonieO »

Hallo
ik maak een profielwerkstuk over me/cvs. Daarom wil ik vragen of jullie onderstaande enquete in willen vullen en naar mij terug willen mailen (leonieoudijk@hotmail.com). Alvast bedankt!

Enquete CVS Leeftijd: ……………..M/V

1. Hoelang heb je CVS (gehad)?

2. Zijn het vooral psychische of lichamelijke oorzaken waardoor je CVS ontwikkeld hebt? Of beide?

3. Is CVS volgens jou een lichamelijke of psychische ziekte of een combinatie van beide?

4. Is CVS de oorzaak geweest van nog een andere ziekte?

5. Ben je ervan overtuigd dat CVS 100% te genezen is?

6. Wat zou er gedaan moeten worden om meer acceptatie aan de ziekte te geven?

7. Wat zijn de voornaamste klachten die je hebt?

Wat doe je ertegen?

8. Wordt je in je omgeving geaccepteerd omdat je ziek bent?

9. Ben je opgenomen in een ziekenhuis, revalidatiecentrum o.i.d.?

Heeft dat effect gehad?

10. Heb je verder nog opmerkingen?
Jazzie
Gevorderd lid

Enquete

Bericht door Jazzie »

You've got mail. ;-)
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik weet niet hoe ik hier op moet reageren :cry:
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Hoe bedoel je, Alie?
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

tja jazzie
wat heeft het voor zin en wat doen ze er mee
er staan een paar dingen in wat ik een beetje vreemd vind want je weet toch niet waardoor je m.e kreeg, en ook dat je beter ben geworden tussen haakjes ,ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand beter werd .
en ben je overtuigt dat het te genezen is
dat is toch niemand en het cvs is toch ook een ander iets als m.e
ik weet het niet of het zin heeft om hier op te antwoorden
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Lieve Alie,

Het gaat hier om een middelbare scholiere die meer wil weten over deze ziekte en er daarom een werkstuk over wil gaan maken. Het lijkt me duidelijk dat ze nog niet zo veel informatie heeft over wat alles inhoud. Ik heb de enquête ingevuld en her en der extra uitleg gegeven (bijvoorbeeld dat ik niet weet hoe ik er aan kom, aangezien er naar de oorzaak van ME/CVS nog niet voldoende onderzoek gedaan is, maar dat de directe aanleiding waarschijnlijk de pfeiffer is geweest die ik er direct voor heb gehad).

Wat je ook kan doen is haar een mailtje sturen met waarom je het zo moeilijk vind om de enquête in te vullen en wat jij denk dat ze beter kan vragen als ze meer inzicht wil in deze ziekte.

Het lijkt me wel handig om haar met dit werkstuk te helpen, er zijn toch weer mensen die het lezen en zo meer kennis krijgen over onze ziekte. En als we haar niet helpen blijft ze met een verkeerd beeld zitten en zo helpen we de beeldvorming al helemaal niet.

Tenminste dat is mijn mening.

Liefs,

Linda

P.S. Leonie, als je dit leest, misschien kun je ook eens de website van Elianne (een van de mensen die hier op het forum actief is) bekijken. Zij is ongeveer net zo oud als dat jij bent (17). Dan kun je haar leven vergelijken met het jouwe en zien wat voor impact deze ziekte op je leven kan hebben. De website is: www.ME2me.nl
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
LeonieO
Beginner

Bericht door LeonieO »

Hallo
bedankt voor de reacties. Ik begrijp dat er wat vragen zijn over mijn enquete, zelf weet ik er inderdaad nog niet zo heel veel van. Ik zou het erg fijn vinden als jullie de enquete in willen vullen en schrijf er alsjeblieft zoveel mogelijk info bij! Daar kan ik alleen maar van leren. Elianne is trouwens mn nichtje, via haar ben ik ook op dit onderwerp gekomen.
Groetjes, Leonie
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hallo leonie
je vraagt of we deze lijst in willen vullen
en naar je toe te mailen
waar haal ik deze lijst vandaan
of moet ik alles eerst op schrijven
en dan invullen sorry hoor meisje
te veel werk
groetjes alie
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Misschien, Leonie, is het een goed idee om je motivatie hier ook even neer te schrijven. Dus gewoon, waarom je dit onderwerp hebt gekozen en hoe je er zelf over denkt.

Helpt wellicht.
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

Alie schreef:hallo leonie
je vraagt of we deze lijst in willen vullen
en naar je toe te mailen
waar haal ik deze lijst vandaan
of moet ik alles eerst op schrijven
en dan invullen sorry hoor meisje
te veel werk
groetjes alie
Hey Alie,

De vragenlijst is hierboven te kopieren en dan kun je hem in een word documentjeplakken en daarna beantwoorden. Dat eerste heb ik al voor je gedaan -> zie attachment.
Groetjes,

Linda
Bijlagen
Enquete CVS.doc
(24 KiB) 53 keer gedownload
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je lieve linda voor de moeite
als ik een beetje bij gekomen ben doe ik het gelijk
ik ben op nu ik ben naar de efteling geweest
wel leuk maar zeer vermoeiend
liefs alie
LeonieO
Beginner

Bericht door LeonieO »

Hallo allemaal,
ik wil iedereen die de enquete heeft ingevuld hartelijk bedanken. Toch wil ik ook vragen of degene die 'm nog niet ingevuld hebben het toch nog zouden willen doen. Om namelijk een goed resultaat te krijgen met betrouwbare antwoorden heb ik nog meer enquetes nodig. Ik vertrouw op jullie medewerking.
Alchemist
Actief lid

Bericht door Alchemist »

annac schreef:Misschien, Leonie, is het een goed idee om je motivatie hier ook even neer te schrijven. Dus gewoon, waarom je dit onderwerp hebt gekozen en hoe je er zelf over denkt.

Helpt wellicht.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Leonie,

September 19 komt Elianne op tv , SBS6, Hart van Nederland, waarbij de nadruk vooral ligt op de verrassing die men haar bezorgde omdat ze al zolang ziek (ME) is. En Elianne is dat meisje waar Linda laal naar verwees en een website heeft.

Zie ook elders op deze site onder het kopje Radio en Tv.
LeonieO
Beginner

Bericht door LeonieO »

Omdat ik van Elianne hoor dat cvs een onbekende ziekte is en niet geaccepteerd wordt als ziekte leek het mij interessant hier mijn profielwerkstuk over te doen. Vragen waar ik vooral naar wil kijken zijn: is het psychisch, lichamelijk of beide? Is het erfelijk? Zijn er factoren die de kans op cvs vergroten zoals bijvoorbeelds stress?
Zelf ben ik ervan overtuigd dat cvs niet alleen maar psychisch is, maar zeker ook lichamelijk. Verder heb ik geen idee of het erfelijk is en denk ik dat er wel bepaalde factoren zijn die de kans op cvs vergroten.
Plaats reactie