ME/CVS? Streptokokken in bloed

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

ME/CVS? Streptokokken in bloed

Bericht door nokkos »

Nou ik ben de laatste jaren ziek op en af. Heb 1 jaar terug de diagnose gekregen dat de me/cvs had. Maar heb laatst nog een keer me bloed laten testen, en hieruit komt dat ik streptokokken heb gehad. En dat ik hier nog steeds hinder van heb. Heeft iemand nog tips?

Edit:

Klachten die nu ik heb zijn dat mijn vermoeidheid, maar in de loop van de jaren verminderd die. Verder heb ik vaak koorts, last van de keel en op eens in een keer in de 2 maand een erge terugval en waardoor ik een paar dagen weinig/tot niets kan.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi nokkos,

Heb je intussen een afspraak gemaakt bij een ME/cvs-vriendelijke arts/internist?

Welke behandeling doe je nu? Je bent toch niet naar Nijmegen (NKCV) gegaan? Of wel?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Bericht door nokkos »

louisa schreef:Hoi nokkos,

Heb je intussen een afspraak gemaakt bij een ME/cvs-vriendelijke arts/internist?

Welke behandeling doe je nu? Je bent toch niet naar Nijmegen (NKCV) gegaan? Of wel?

Groetjes, Louisa
Ben wel naar Nijmegen geweest en ben hierdoor alleen maar opgeknapt. Vooral meer energie en de klachten zijn afgenomen. Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij een ME/cvs-vriendelijk arts. Ben 2 jaar bezig geweest op het ziekenhuis en een half jaar in Nijmegen.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Vraag over me/cvs

Bericht door louisa »

Hoi nokkos,
nokkos schreef:Maar heb laatst nog een keer me bloed laten testen, en hieruit komt dat ik streptokokken heb gehad. En dat ik hier nog steeds hinder van heb. Heeft iemand nog tips?
Bij welke arts heb je dat bloed onderzoek gedaan voor streptokokken? Ook in Nijmegen? Of anders?
En welke streptokok soort heb je gehad en/of is nog aanwezig/actief?

En wat gaat jouw behandelend arts daar mee doen? Wat heeft de arts voorgesteld?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Vraag over me/cvs

Bericht door nokkos »

louisa schreef:Hoi nokkos,
nokkos schreef:Maar heb laatst nog een keer me bloed laten testen, en hieruit komt dat ik streptokokken heb gehad. En dat ik hier nog steeds hinder van heb. Heeft iemand nog tips?
Bij welke arts heb je dat bloed onderzoek gedaan voor streptokokken? Ook in Nijmegen? Of anders?
En welke streptokok soort heb je gehad en/of is nog aanwezig/actief?

En wat gaat jouw behandelend arts daar mee doen? Wat heeft de arts voorgesteld?

Groetjes, Louisa
Niet in Nijmegen, Kwakkelpoli in Enschede. Maar ze zeiden dat het uit het bloed was en verder hebben ze er ook niet over gehad. Ik weet niet precies welke streptokok, maar ik later een keer bij een alternatieve arts geweest op aanraden van me ouders. En die zei volgens mij iets van resistent. Verder had ze het ook over lyme. Op het ziekenhuis ben ik hier ook op getest, maar konden ze niets van lyme vinden. De lyme zat op me huid. Heb van die rare kleine pukkeltjes. Die paarsachtig zijn.
Plaats reactie