Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Oh wat heerlijk, wat geweldig! Ik wil ook! Dat zal wel genieten zijn Marlène. Je denkt vast af en toe terug aan die donkere dagen op je slaapkamer en nu rijd je door de bergen en zelfs een paar stappen in die heerlijke frisse berglucht. Ik vind het top voor je. Hopelijk geeft het ook wat nieuwe energie voor de volgende etappes: verder herstellen!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Ziet er prachtig uit : ongerepte natuur en zuivere lucht! Geniet er maar goed van Marlène, het is je zo gegund x
jannie
Actief lid

Bericht door jannie »

Goede middag Marlene.

wowwwwwwwww dat is genieten daar zeg! :)

prachtige foto's! bedankt voor het delen, zo kan ik/wij er ook van
genieten :D hoe is het weer daar?? hier in Groningen regent het nu.

hoe gaat het met jou en je man en kinderen??

veel plezier nog!!

Liefs, Jannie
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Ik kreeg mijn berichtje niet geplaatst wegens een "bug" en nu staat het er driemaal op. Ik kan het niet veranderen, maar het is je dus zeker gegund Marlène :)
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène.

Wat mooi daar,
Wat fijn dat je zo geniet met je gezin.
en dat je het nu allemaal kan,
na al die moeilijke jaren,geweldig voor je :)

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zonder chauffeur (hubby) was ik hier nooit geraakt en de uitstappen naar de bergen had ik ook wel kunnen vergeten zonder hem. Je bent en blijft afhankelijk van anderen met deze ziekte.

Het weer is overwegend zonnig zonder te warm te zijn. Meestal hangt er een wolk in de buurt om het dragelijk te houden.

Opvallend is dat ik veel minder "in bed" lig, meer zit en makkelijker kan stappen. De toiletten zijn nu eenmaal 25 meter ver en toch valt het mee. Thuis zie ik daar altijd zo tegenop.
Qua beweging doe ik zo goed als niets. Gewoon zitten en naar de bergen kijken. Dat volstaat voor mij!

De pijn in de borstkast blijft wel aanwezig, ben een beetje verkouden en de matras is niet bevorderlijk voor de pijn in de heupen en schouders. Elke avond kruip ik 20 minuten in de sauna om te zweten en te ontgiften. Tegelijkertijd zijn mijn botten opgewarmd en kan ik zo onder de dons.

Deze week een ingenieur leren kennen die een apparaat heeft ontworpen om water magnetisch te laden. Ik heb er enkele uren bovenop mogen zitten zodat de cellen van je lichaam "opgeladen" worden en gek genoeg voelde ik het nog werken ook. Het kroop langs mijn benen, door mijn ruggegraat, dan via mijn borstkast, mijn boezem (die siliconen vonden het niet leuk) en dan mijn schedel (werd er iets draaierig van).
Na afloop voelde ik me niet meer moe gedurende enkele uren. Ook mijn lichaamstemperatuur was helemaal anders en de buitenlucht voelde beter aan.

Volgens hem en de uitvinder van de Sonoscope zijn alle chronische ziekten een gevolg van een verstoring van het elektrische veld van de cellen in het lichaam. Dat ligt dan in het verlengde van de neuraal therapie die de elektrische geleiding in je lichaam herstelt ...

In het verleden heb ik al eens een artikel gepost op mijn blog dat geschreven is in de jaren '50 over de verstoring van het evenwicht van cellen in het lichaam. Dat vermeldde ook dat de vetten van de celmembranen verstoord werden door een onevenwicht in de elektrische spanning. Ik kom er later op terug. Allemaal heel boeiend!

De oudste zoon is deze ochtend teruggekomen van zijn hoogtestage in de bergen en zijn foto's waren adembenemend. Het was de ervaring van zijn leven, zei hij. In groepjes van 4 jongeren hebben ze onder begeleiding van een berggids gedurende een week bergklimtechnieken geleerd en hoge toppen en gletsjers beklommen. Deze middag hebben we de benjamin afgezet. Nu is het zijn beurt om stil te staan bij de schoonheid van het leven en de natuur als jonge puber.

Ik zal het hopelijk nog eens meemaken om zelf zo'n berg op te trekken ... want toegegeven, het blijft balen als je al die jongeren en oudjes moeiteloos naar boven ziet trekken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
lucie
Beginner

Bericht door lucie »

Hoi Marléne,

Jullie hebben de vakantie goed voorbereidt en gepland.

Voor de jongens ieder een eigen week.

En ook voor jezelf, heerlijk in de bergen genieten van de uitzichten. Een aantal dingen gaan wat gemakkelijker als thuis. Mooi, zo.
Er komt vast een tijd dat je ook weer mee kunt doen.

Je moet ook maar net de juiste personen tegenkomen. Zo ook het contact met die ingenieur. Wie weet wat voor staartje het nog gaat krijgen.

Nog veel fijne dagen.

Groet Lucie
ldn heeft mijn "tranen"omgezet in energie
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi marlène,

Prachtige foto's uit Zwitserland. In de bergen is altijd een hele gezonde (met ionen) lucht, en dat mooie beekje: goed om bij te ontspannen/mediteren :wink:!

Het is je heel érg gegund, marlène, dat je dit na lange tijd weer kunt doen. Geniet er van, samen met jouw man en kinderen!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Een artikel over diabetes door magnesiumtekort en vergiftiging door zware metalen:

http://www.naturalnews.com/032949_diabe ... rance.html

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Welk voedsel maakt jou ziek?

Which Food Substances Are Causing You to
Develop Chronic Disease?

http://franzproductreview.com/?p=307

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zondag: De benjamin gaan afzetten in La Berarde voor zijn hoogtestage maar eerst 50 km gereden naar een ander bergdorp. De verse peterseliesoep en salade was er heerlijk.
Vervolgens de oudste zoon afgezet aan de bus Eurolines richting Antwerpen. Veel te veel kilometers naar mijn zin maar allemaal nog eens samen was meer dan gezellig.

Info:

Kefir is één van de beste natuurlijke produkten om je immuunsysteem weer op te krikken.
Deze yoghurt wordt gemaakt van grasgevoederde geiten, schapen of koeien. Sommigen maken het ook zelf met kokoswater. Kefir bevat een polysaccharide kefiran genoemd.

Het bevat strengen goede bacterieën die je darmslijmvlies weer herstellen waaronder Lactobacillus Caucasus, Leuconostoc, Acetobacter species, and Streptococcus species. Deze vind je niet terug in yoghurt.

Verder bevat het ook gezonde gisten zoals Saccharomyces kefir Torula kefir die de concurrentie aangaan met de gevaarlijke candida albicans.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Maandag: Fit genoeg om de tent eens goed uit te mesten op mijn ritme. We hangen een halve dag aan het plaatselijke zwembad met jongste en de zon verrast me met een rood vel. De komende dagen kan ik de concurrentie met een tros tomaten best aan.

Deze avond weer eens de slappe lach gekregen tijdens een spelletje met de jongste. Sinds ik op dat apparaat om te “hermagnetiseren” ben gaan zitten, overkomt me dat alle dagen. Echt opvallend want lachen doe ik veel te weinig.

Info:

Pijn verlichten met essentiële olieën doe je zo:

Spierpijn mix: Combineer 5 druppels lavendel, 4 druppels marjolein en met 3 druppels rozemarijn met 30 ml (massage-)olie en te gebruiken voor massage of in een bad.

Spierpijn: Meng 4 druppels koriander, 4 druppels jeneverbes en 4 druppels zwarte peperolie in 4 theelepels druivenpitolie. Masseer de vermoeide, pijnlijke spieren.

Maagkrampen: Kardemom etherische olie gedistilleerd uit de zaden is een warm, kruidig ​​aroma en heeft een verwarmende kwaliteit. Voeg 2 druppels kardemom, 2 druppels basilicum en 3 druppels marjolein tot 2 theelepels plantaardige olie van keuze. Masseer met de klok mee over de maag en buik.

Pijnlijke borstkast: Voeg 3 druppels niaouli, 2 druppels hysop en 2 druppels mirre met 3 theelepels plantaardige olie en wrijf in de borst.

Bron: The Illustrated Encyclopedia of Healing Remedies, C. Norman Shealy, gepubliceerd door Harper Collins, editie 2002, pagina's 156-158

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Woensdag: Het regent pijpestelen en ik ben gezegend met een knallende hoofdpijn. Bovendien lig ik grieperig in bed en lijkt net een familie olifanten een vreugdedans te hebben gemaakt op mijn borstkast.
Misschien is het een gevolg van de zonnebrand die ik gisteren heb opgelopen of is het de vermoeidheid van de afgelopen week die zich laat tellen. De berglucht gaf me duidelijk meer energie maar nu zijn het dus weer de oude demonen.

Info:

Lijd je aan hypothyroïdie net zoals een groeiend aantal mensen in de moderne wereld, dan is het wellicht verstandig een anti-ontstekingsdieet te volgen. Dit houdt in geen suiker, kant-en-klaar produkten en allergenen waaronder gluten.

Een van de belangrijkste toxines van de schildklier is namelijk gluten (eiwit in tarwe, gerst, rogge, kamut en spelt). Dat molecuul lijkt namelijk sterk op dat van de schildklier. Je riskeert een reactie op gluten die ontstekingen veroorzaakt in de schildklier.

Goitrogens zijn natuurlijk voorkomende anti-voedingsstoffen in bepaalde voedingsmiddelen die interfereren met de productie van schildklierhormonen.

Ongegiste sojaproducten bevatten een enorme hoeveelheid goitrogens. Het enige proces dat is aangetoond dat het deze schildklier giftige componenten te verwijderen is een diepe fermentatie cyclus die producten zoals miso, tempeh, natto en produceert.

Bron: http://www.naturalnews.com/032962_hypot ... z1T9Y8xEET

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Donderdag: Het weer is niet ideaal net zoals mijn conditie en humeur. Hubby is er vandoor op zijn eentje en mijn hoop op een laatste uitstap voor de terugkeer is om zeep.

Als ik vandaag een uitstap doe, kan ik morgen recupereren van de inspanning – ik hoopte dat hij inspanningsintolerantie nu wel zou doorhebben – en dan zaterdag weer in orde zijn voor de terugreis.

We blijven dus liggen aan het zwembad met de jongste met een boek.

Info:

Magnesium speelt een sleutelrol in het regulieren van een goede omzetting van voeding in energie. De metabolisme van koolhydraten en vetten vereist een heel aantal van magnesium afhankelijke chemische reacties.

In 2002 heeft de fysioloog Henry Lukaski van het “Department of Agriculture’s Human Nutrition Research Center” in Dakota (USA) vastgesteld dat tijdens middelmatige activiteit, mensen met een laag magnesiumgehalte meer energie gebruiken - en daardoor sneller vermoeid zijn - dan mensen met een goed magnesiumgehalte.

Resultaat van dit onderzoek was dat tijdens de fase met een laag magnesiumgehalte, de vrijwilligers meer zuurstof gebruikten tijdens lichamelijke activiteit en dat hun hartslag toenam met ongeveer 10 slagen per minuut.

"Toen de vrijwilligers een laag magnesiumgehalte hadden, hadden ze meer energie en meer zuurstof nodig om activiteiten van laag niveau te doen, dan toen hun magnesiumgehalte voldoende was”, aldus Lukaski.

Deze uitkomsten komen overeen met andere studies en tonen aan dat een te laag magnesiumgehalte samengaat met een toenemende benodigdheid van zuurstof tijdens het doen van oefeningen.

Mensen die klagen over het hebben van weinig energie, kunnen hun voordeel halen uit toevoeging van magnesium aan het dieet.

Bron: http://hoogbegaafd.webs.com/apps/blog/c ... -mineralen

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vrijdag: Laatste dag van de vakantie. Ik wil kost wat kost een uitstap doen. De laatste dateert van de vorige week. Hubby opperde alweer dat hij op zijn eentje ging wandelen vandaag. Mooi niet.

Er is een waterval aan de overkant van de rivier en die lijkt me haalbaar. 30 minuten wandelen staat er in de folder. Ze mochten er wel bij vermelden dat de weg 45% bedroeg. We hebben de waterval gezien, ze was prachtig.

Ik heb er geen halfuur over gedaan, wel 2 uur. Elke 30 meter moeten stoppen om een hartaanval te vermijden. Daar in die bergen lijkt me dat niet echt handig. In een ziekenhuis een inspanningstest doen, tot daar aan toe, er zit een cardioloog naast je maar zo in de bergen ...

Info:

Kokosolie en andere MCT (medium-chain triglycerides ) verhogen in uw lichaam de produktie van verbindingen genaamd ketonen. Je hebt er misschien al van gehoord van ketonen als je ooit op het Atkins dieet was.
Wat zijn ketonen, heel eenvoudig, het zijn verbindingen die worden gemaakt wanneer in het lichaam vet wordt afgebroken voor energie.

Wanneer uw lichaam geen koolhydraten meer heeft, begint het de vetreserves op te branden om energie op te wekken. Dat is waarom mensen met een laag-carb dieet gewicht verliezen. Het is ook de reden waarom mensen met een laag-carb dieet meer ketonen produceren.

Waarom is dit belangrijk? Nou, het blijkt dat ketonen een krachtige brandstof zijn voor de hersenen. Vooral als de hersenen gekwetst zijn of in slechte gezondheid.

Bijvoorbeeld, wetenschappers weten al sinds jaren dat de beste manier om epileptische aanvallen te stoppen, is hun patienten te zetten op een laag-koolhydraten en high-fat dieet. Normaal gesproken halen hersencellen hun brandstof liever uit glucose.
Maar slechtwerkende hersencellen, zoals cellen die epileptische aanvallen geven, kunnen glucose niet goed metaboliseren. Zij hebben behoefte aan een andere bron van brandstof. En die bron is ketonen.

Er zijn meer dan 20 verschillende studies naar het effect van ketonen op de hersenen gevoerd:

• Een studie wees uit dat als de hersenen ketonen gebruikten, het 25% meer energie genereert dan wanneer het glucose gebruikt.

• Een andere studie wees uit dat een ketonen-producerende dieet resulteert in een 39% toename van de bloedtoevoer naar de hersenen.

• En nog een andere studie bleek dat muizen die op een ketonen-producerende dieet minder hersenenplaques hadden dan muizen gevoed met een standaard dieet.

Het blijkt dat als je MCT (medium-chain triglycerides ) olie toevoegt aan een low-carb dieet, het lichaam absoluut wordt overspoeld met ketonen. Dit resulteert in een geweldige verbetering van de hersenfunctie.

MCT olie kan gebruikt worden om Parkinson, Huntington, multiple sclerose te behandelen, Lou Gehrig's ziekte, en nog veel meer.

MCT olie = kokosolie

Bron: Frank Shallenberger, MD

Plaats reactie