Hallo,
Ik heb geen ME/CVS, maar waarschijnlijk een neurologische aandoening met een (heel) aantal overlappende symptomen. Ik heb de laatste tijd erg veel last van geheugenproblemen en herken me zo ontzettend in jullie verhalen!
Vooral dat het niet alleen te maken heeft met afspraken vergeten, maar ook met versprekingen, woorden en namen vergeten, vergeten waar welk huishoudelijk apparaat voor is, etc. etc.
Ik vind het soms heel lastig om daar goed mee om te gaan. Wat betreft afspraken en rekeningen betalen heb ik systemen ingevoerd bij mij thuis en dat werkt redelijk goed.
Maar het heeft geen zin om lange lijsten te maken waarop staat wat welk woord betekent, wat de namen van je vrienden zijn, welke gesprekken je op terug wilt komen en waarvoor je iets moet gebruiken.
Ik merk dat ik soms wat gestresst raak omdat ik bang ben iets te vergeten en daardoor iets ergs te doen. Het maakt me niet heel erg veel uit als ik mezelf eens voor gek zet, maar als ik spullen in huis verniel of als er problemen ontstaan in vriendschappen dan is dat wat anders. Ik heb nu een creme kuur die mislukt als ik een dag vergeet. Ik hoef het maar 1 keer per dag te smeren, maar ben er de hele dag in mijn hoofd mee bezig omdat ik bang ben het te vergeten.
Ik wil dat los kunnen laten, omdat ik weet dat ik er niet veel aan kan doen, maar dat is erg lastig. Hoe gaan jullie daar mee om? Kunnen jullie dat echt loslaten?
En probeer je je geheugen te ontzien of juist uit te dagen?
Sjoukje
Geheugenproblemen: loslaten??
Moderator: Moderators
- huppelepup
- Gevorderd lid
Hallo Sjoukje,
Ik heb ook last van geheugen en inprentingsproblemen, heel erg vervelend is dat. Het is niet zo dat ik het aan het trainen ben dat zou voor mij alleen maar frustraties geven. Ik probeer het mijn geheugenprobleem maar op te lossen door veel op te schrijven en evt in mijn telefoon een alarm laten afgaan met een herinnering.
Wat ik mij afvraag na het lezen van jou bericht. Heb jij je B12 wel eens laten bepalen? Hier kan je ook deze problemen van krijgen.
Groetjes huppelepup
Ik heb ook last van geheugen en inprentingsproblemen, heel erg vervelend is dat. Het is niet zo dat ik het aan het trainen ben dat zou voor mij alleen maar frustraties geven. Ik probeer het mijn geheugenprobleem maar op te lossen door veel op te schrijven en evt in mijn telefoon een alarm laten afgaan met een herinnering.
Wat ik mij afvraag na het lezen van jou bericht. Heb jij je B12 wel eens laten bepalen? Hier kan je ook deze problemen van krijgen.
Groetjes huppelepup
de agenda in mijn telefoon is voor mij echt heilig geworden. Alles staat daar in en voor bv boodschappen of andere dingen die ik niet mag vergeten zet ik in het notitieboekje in m'n telefoon. Werkt perfect!
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Zelfde als san-34!
Moet het ook echt DIRECT in mijn telefoon zetten anders vergeet ik het. En... ik vergeet ook vaak of ik het wel heb opgeslagen in m'n telefoon. Dan ben ik bang dat ik vergeten ben dat ik vergeten ben te vergeten ehhh....
Moet het ook echt DIRECT in mijn telefoon zetten anders vergeet ik het. En... ik vergeet ook vaak of ik het wel heb opgeslagen in m'n telefoon. Dan ben ik bang dat ik vergeten ben dat ik vergeten ben te vergeten ehhh....
Teken petitie: erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte