blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

solstice
Actief lid

Bericht door solstice »

Vorige week 2 keer een openstaand raampje vergeten. Leverde een mooie bult en een kans om mijn scheldwoordenschat tentoon te spreiden op. Verder heb ik geregeld dat ik het hele huis uitkam naar dingen die ik ooit uitgeleend heb. Pas geleden nog weer met sleutels van kleedkamers op de voetbal, die ik uitgeleend had aan een andere trainer. Het hele huis doorgeweest, beschuldigingen over en weer, uiteindelijk maar in berust en naar de training gegaan, waar alle deuren en het ballenhok al opengedaan waren door de andere trainer.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Eindelijk de puf om me uit te kleden ,om te gaan douchen,
zit ik heerlijk mijn haar te wassen, heb ik mijn BH nog aan, :!:
moet toch niet gekker worden zeg. :wink:

Het leukste aan onze blunders vind ik dat ze zo herkenbaar zijn,
en dat veel van ons ze hebben.
toen ik nog niet op het forum mee deed dacht ik vaak dat ik het alleen had.vond ik maar niks.
gedeelde smart is halve smart nietwaar

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
sjoukje
Beginner

Bericht door sjoukje »

Lieve mensen,
Ik heb geen ME/CVS, maar waarschijnlijk aanverwante een neurologische aandoening (MS of chronische ziekte van lyme in de hersenen). Maar oh, oh oh, wat herken ik me in deze verhalen! Ik heb me nog nooit zoveel herkenning gehad op het gebied van geheugenproblemen.
Mijn vrienden en familie roepen erg vaak "ik vergeet ook vaak genoeg iets", om het dan wat minder erg te maken voor mij. Ik probeer dan uit te leggen dat het anders is. Het is niet af en toe een afspraak vergeten, maar basis-dingen. Woorden, grammatica, belangrijke gebeurtenissen, gesprekken, etc. etc. Het heeft echt veel invloed op mijn hele leven. Ik was vorige week vergeten dat mijn oma dood was (al 10 jaar dood) en ik zou bij haar op visite gaan!

Sorry dat ik zo even tussen jullie verhalen door kom als buitenstaander, maar het doet me zo ontzettend goed eindelijk wat herkenning te vinden! Eindelijk mensen die, hoe goed het ook bedoeld is, niet roepen "dat het wel normaal is"...

Sjoukje
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Zoals dr Vermeulen zei:"ik vergeet ook wel eens wat maar niet de hele dag door"
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

petraroos schreef:Eindelijk de puf om me uit te kleden ,om te gaan douchen,
zit ik heerlijk mijn haar te wassen, heb ik mijn BH nog aan, :!:
moet toch niet gekker worden zeg. :wink:
Wat mij geregeld gebeurt: ik loop in mn pyjama naar de badkamer en als ik dan poedelnaakt terugloop ben ik blij dat ik eraan dacht om mn pyjama mee terug te nemen, zodat ik m meteen onder het dekbed kan opruimen ipv dat het de hele dag in de badkamer ligt. Nadat ik mn slip en beha heb aangetrokken, zit ik op het punt om mn pyjama-broek weer aan te trekken.
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

@Sjoukje, je bent geen buitenstaander hoor! Zelfde klachtenpatroon dus je "hoort" er gewoon bij vind ik. (Dat klinkt wel heel positief voor een hoopje patienten ;) niet echt fijn om daarbij te horen ;) )

Maar inderdaad, @petraroos, gedeelde smart is halve smart. Nu kunnen we van de blunders gewoon een lachertje maken, achteraf althans...
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Hé de stroom is uitgevallen, ff in de meterkast kijken. Mm beetje donker, ff het licht aan doen. Verrek... Het licht doet het niet!? :shock: Ooo :lol: :idea:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Hahahaha wat herkenbaar janneke!
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Het is nog vroeg,maar mijn dag begint met een lach, :)
om al onze verhalen. :lol:
:) :) :lol: :wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Wakker schrikken om 5 uur en rechtop gaan zitten omdat je naar een bepaalde afspraak moet en bent vergeten om de wekker te zetten. Oh nee, dat was pas morgen.
marieke16
Gevorderd lid

Bericht door marieke16 »

Voor maandag ochtend een afspraak maken met leraren om wiskunde uitleg, en om een practicum in te halen. met 2 verschillende leraren dus.
Kom ik mooi op tijd op school. ja hoor had ik allebij om dezelfde tijd afgesproken :oops:

Vragen aan me moeder of ze een goeie dag heeft gedraaid in de winkel. zij antwoord netjes. 10 minuten later, Mam heb je een goeie omzet gedraait vandaag?.... :lol:

Altijd voor het slapen gaan netjes tandenpoetsen... lig ik in bed: heb ik nou wel of niet tandengepoetst?:roll:
nona
Actief lid

Bericht door nona »

Dit is zo herkenbaar voor mij.

Mijn kinderen zeggen me vaak: 'mama, dat heb je daarnet al gevraagd/gezegd.' Zij durven het mij te zeggen maar ik vraag me af hoe vaak anderen al driedubbele verhalen van mij hebben aanhoord :oops:

Ik vraag me ook vaak af of ik mijn medicatie nu al heb ingenomen of niet... :roll:
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Herinnerde me dat ik een paar weken geleden een extra muntje voor een winkelwagentje had gevonden en was mijn muntje kwijt die ik toen had gebruikt. Alles nagezocht, blijken ze precies te zitten in het hesje dat ik aan heb. Maar die had ik toch al nagekeken?
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

niet echt een blunder ,maar toch ook wel?

mijn gootsteen liep al weer een paar dagen heel langzaam leeg.
ik dacht nee he, daelijk weer een hele verstopping,gebeurd regelmatig.
ik op zoek naar mijn fles gootsteen ontstopper,ik heb een paar x
mijn hele huis doorzocht,maar geen fles te vinden, :evil:
en ik weet ZEKER :x dat ik nog een fles had,nou nergens te vinden.
kijk daar kan ik nou NIET tegen,al dat gezoek,kost me al mijn energie. :(
is het mijn korte geheugen?is het mijn Brainfog,word ik gewoon vergeet achtig,of zal ik er maar gewoon om lachen, :) en komt ''tie''ineens
vanzelf te voorschijn. :wink:
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Ik was vanmorgen ook nog niet echt helder.

Wil ik net brood smeren en ik pak de boter uit de koelkast. Maar wat staat daar nou....??????

De broodrooster :oops: #-o ......Vanmorgen toch verkeerd opgeborgen.

Ha,ha,ha, wat zijn we toch lekker bezig soms.
Plaats reactie