blunders door concentratie- en geheugenproblemen
Moderator: Moderators
Vorige week 2 keer een openstaand raampje vergeten. Leverde een mooie bult en een kans om mijn scheldwoordenschat tentoon te spreiden op. Verder heb ik geregeld dat ik het hele huis uitkam naar dingen die ik ooit uitgeleend heb. Pas geleden nog weer met sleutels van kleedkamers op de voetbal, die ik uitgeleend had aan een andere trainer. Het hele huis doorgeweest, beschuldigingen over en weer, uiteindelijk maar in berust en naar de training gegaan, waar alle deuren en het ballenhok al opengedaan waren door de andere trainer.
goeiemorgen,
Eindelijk de puf om me uit te kleden ,om te gaan douchen,
zit ik heerlijk mijn haar te wassen, heb ik mijn BH nog aan,
moet toch niet gekker worden zeg.
Het leukste aan onze blunders vind ik dat ze zo herkenbaar zijn,
en dat veel van ons ze hebben.
toen ik nog niet op het forum mee deed dacht ik vaak dat ik het alleen had.vond ik maar niks.
gedeelde smart is halve smart nietwaar
lieve groetjes
petraroos
Eindelijk de puf om me uit te kleden ,om te gaan douchen,
zit ik heerlijk mijn haar te wassen, heb ik mijn BH nog aan,

moet toch niet gekker worden zeg.

Het leukste aan onze blunders vind ik dat ze zo herkenbaar zijn,
en dat veel van ons ze hebben.
toen ik nog niet op het forum mee deed dacht ik vaak dat ik het alleen had.vond ik maar niks.
gedeelde smart is halve smart nietwaar
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Lieve mensen,
Ik heb geen ME/CVS, maar waarschijnlijk aanverwante een neurologische aandoening (MS of chronische ziekte van lyme in de hersenen). Maar oh, oh oh, wat herken ik me in deze verhalen! Ik heb me nog nooit zoveel herkenning gehad op het gebied van geheugenproblemen.
Mijn vrienden en familie roepen erg vaak "ik vergeet ook vaak genoeg iets", om het dan wat minder erg te maken voor mij. Ik probeer dan uit te leggen dat het anders is. Het is niet af en toe een afspraak vergeten, maar basis-dingen. Woorden, grammatica, belangrijke gebeurtenissen, gesprekken, etc. etc. Het heeft echt veel invloed op mijn hele leven. Ik was vorige week vergeten dat mijn oma dood was (al 10 jaar dood) en ik zou bij haar op visite gaan!
Sorry dat ik zo even tussen jullie verhalen door kom als buitenstaander, maar het doet me zo ontzettend goed eindelijk wat herkenning te vinden! Eindelijk mensen die, hoe goed het ook bedoeld is, niet roepen "dat het wel normaal is"...
Sjoukje
Ik heb geen ME/CVS, maar waarschijnlijk aanverwante een neurologische aandoening (MS of chronische ziekte van lyme in de hersenen). Maar oh, oh oh, wat herken ik me in deze verhalen! Ik heb me nog nooit zoveel herkenning gehad op het gebied van geheugenproblemen.
Mijn vrienden en familie roepen erg vaak "ik vergeet ook vaak genoeg iets", om het dan wat minder erg te maken voor mij. Ik probeer dan uit te leggen dat het anders is. Het is niet af en toe een afspraak vergeten, maar basis-dingen. Woorden, grammatica, belangrijke gebeurtenissen, gesprekken, etc. etc. Het heeft echt veel invloed op mijn hele leven. Ik was vorige week vergeten dat mijn oma dood was (al 10 jaar dood) en ik zou bij haar op visite gaan!
Sorry dat ik zo even tussen jullie verhalen door kom als buitenstaander, maar het doet me zo ontzettend goed eindelijk wat herkenning te vinden! Eindelijk mensen die, hoe goed het ook bedoeld is, niet roepen "dat het wel normaal is"...
Sjoukje
Wat mij geregeld gebeurt: ik loop in mn pyjama naar de badkamer en als ik dan poedelnaakt terugloop ben ik blij dat ik eraan dacht om mn pyjama mee terug te nemen, zodat ik m meteen onder het dekbed kan opruimen ipv dat het de hele dag in de badkamer ligt. Nadat ik mn slip en beha heb aangetrokken, zit ik op het punt om mn pyjama-broek weer aan te trekken.petraroos schreef:Eindelijk de puf om me uit te kleden ,om te gaan douchen,
zit ik heerlijk mijn haar te wassen, heb ik mijn BH nog aan,![]()
moet toch niet gekker worden zeg.![]()
@Sjoukje, je bent geen buitenstaander hoor! Zelfde klachtenpatroon dus je "hoort" er gewoon bij vind ik. (Dat klinkt wel heel positief voor een hoopje patienten
niet echt fijn om daarbij te horen
)
Maar inderdaad, @petraroos, gedeelde smart is halve smart. Nu kunnen we van de blunders gewoon een lachertje maken, achteraf althans...

Maar inderdaad, @petraroos, gedeelde smart is halve smart. Nu kunnen we van de blunders gewoon een lachertje maken, achteraf althans...
Teken petitie: erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
-
- Gevorderd lid
Voor maandag ochtend een afspraak maken met leraren om wiskunde uitleg, en om een practicum in te halen. met 2 verschillende leraren dus.
Kom ik mooi op tijd op school. ja hoor had ik allebij om dezelfde tijd afgesproken
Vragen aan me moeder of ze een goeie dag heeft gedraaid in de winkel. zij antwoord netjes. 10 minuten later, Mam heb je een goeie omzet gedraait vandaag?....
Altijd voor het slapen gaan netjes tandenpoetsen... lig ik in bed: heb ik nou wel of niet tandengepoetst?:roll:
Kom ik mooi op tijd op school. ja hoor had ik allebij om dezelfde tijd afgesproken

Vragen aan me moeder of ze een goeie dag heeft gedraaid in de winkel. zij antwoord netjes. 10 minuten later, Mam heb je een goeie omzet gedraait vandaag?....

Altijd voor het slapen gaan netjes tandenpoetsen... lig ik in bed: heb ik nou wel of niet tandengepoetst?:roll:
Dit is zo herkenbaar voor mij.
Mijn kinderen zeggen me vaak: 'mama, dat heb je daarnet al gevraagd/gezegd.' Zij durven het mij te zeggen maar ik vraag me af hoe vaak anderen al driedubbele verhalen van mij hebben aanhoord
Ik vraag me ook vaak af of ik mijn medicatie nu al heb ingenomen of niet...
Mijn kinderen zeggen me vaak: 'mama, dat heb je daarnet al gevraagd/gezegd.' Zij durven het mij te zeggen maar ik vraag me af hoe vaak anderen al driedubbele verhalen van mij hebben aanhoord

Ik vraag me ook vaak af of ik mijn medicatie nu al heb ingenomen of niet...

Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
-
- Gevorderd lid
goeiemorgen,
niet echt een blunder ,maar toch ook wel?
mijn gootsteen liep al weer een paar dagen heel langzaam leeg.
ik dacht nee he, daelijk weer een hele verstopping,gebeurd regelmatig.
ik op zoek naar mijn fles gootsteen ontstopper,ik heb een paar x
mijn hele huis doorzocht,maar geen fles te vinden,
en ik weet ZEKER
dat ik nog een fles had,nou nergens te vinden.
kijk daar kan ik nou NIET tegen,al dat gezoek,kost me al mijn energie.
is het mijn korte geheugen?is het mijn Brainfog,word ik gewoon vergeet achtig,of zal ik er maar gewoon om lachen,
en komt ''tie''ineens
vanzelf te voorschijn.
lieve groetjes
petraroos
niet echt een blunder ,maar toch ook wel?
mijn gootsteen liep al weer een paar dagen heel langzaam leeg.
ik dacht nee he, daelijk weer een hele verstopping,gebeurd regelmatig.
ik op zoek naar mijn fles gootsteen ontstopper,ik heb een paar x
mijn hele huis doorzocht,maar geen fles te vinden,

en ik weet ZEKER

kijk daar kan ik nou NIET tegen,al dat gezoek,kost me al mijn energie.

is het mijn korte geheugen?is het mijn Brainfog,word ik gewoon vergeet achtig,of zal ik er maar gewoon om lachen,

vanzelf te voorschijn.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,