Mijn Benen: gespannen spieren in rust

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

:lol: ik weet t
Nee, niet persee volle melk, als t maar iets vettigs is. Warme maaltijd is meestal wel vettig, dus dan is ook goed :wink:
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

van volle melk te drinken alleen al zou ik gespannen benen krijgen denk... :shock:

Om van de rest nog maar te zwijgen, ik heb es een keer gezondigd tegen melk (kaas) dat ik nadien dacht dat ik een hartaanval zou krijgen, zo'n erge pijn aan mijn hart!
I take one day at a time, unless they all attack at once.
baukje
Beginner

Bericht door baukje »

Ik heb al jaren altijd pijnlijke en gespannen benen.
Met zitten, liggen, altijd pijn. In welke houding dan ook.
Soms wilde ik dat ik ze eraf kon halen, en dan lekker ontspannen zitten of liggen.
Helaas, dat is wishfull thinking.
Ik heb fm en cvs, waar het van komt is me niet duidelijk.
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

@Mieperdemiep: Fijn dat je er zoveel van weet, super ! Kan je ook zo aangeven hoe lang het gaat duren voor de werking begint van de magnesium ?

@Ariadne: Bedankt voor de nuttige link ! :mrgreen:
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Baukje,
Ben je getest op intoleranties en volg je een aangepast dieet, zonder gluten en melkprodukten bijvoorbeeld...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
mieperdepiep
Gevorderd lid

biancsss schreef:@Mieperdemiep: Fijn dat je er zoveel van weet, super ! Kan je ook zo aangeven hoe lang het gaat duren voor de werking begint van de magnesium ?
ik merkte met ongeveer een week (nam maar 1 tablet per dag) al duidelijk verbetering. De ergste spanning was er af. Daarna toch maar 2 per dag genomen en sindsdien bijna geheel krampvrij.

Belangrijk is dat je een GOEDE magnesiumvorm neemt (kan t niet genoeg benadrukken :wink: )
Oxide is de meest goedkope vorm van magnesium, laxeert verschrikkelijk en heeft maar een paar procent werkzaam magnesium. Neem daarom een van de andere vormen.

Als ik het goed begrepen heb kan je als lid van CVS-stichting met korting bij de Roode Roos bestellen? Zij hebben een paar hele goede, maar t is even uitzoeken. Moet je even een keer voor gaan zitten. Zul je zien dat de betere vormen ook een tikkie duurder zijn :wink:

nog even een willekeurig linkje toevoegen: http://www.vitamins.nl/magnesium.stof.htm
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

@Mieperdemiep:

Ik heb magnesium gekocht bij de gezondheids winkel. Ik was eerst bij de kruidvat, maar daar hadden ze de juiste niet (oxide verhaal). Het is wel een duur grapje, maar het is me meer dan de moeite waard om het te proberen. Bij de gezondheidswinkel zeiden ze al dat een hele boel mensen het niet weten dat dit enorm goed kan helpen. Ze hadden het daar ook over de vit B6. Dit moet ook een goede combi zijn volgens hun. Ze waren heel erg begripvol en hebben de tijd genomen. Ze vroegen zelfs of ik evt wou melden of dit gaat helpen, alle info zijn ze blij mee zeiden ze. Deed me wel goed zeg, pfff... eindelijk mensen die er wat begrip voor tonen.

Zie pdf bestand, is dit het juiste ?

Gr Bianca ! :D
Bijlagen
New Care - Magnesium.pdf
(50.01 KiB) 69 keer gedownload
mieperdepiep
Gevorderd lid

Ik kan t bestand niet bekijken, maar met B6 moet je eningszins oppassen. Als je daar te veel van binnen krijgt kun je erg last krijgen van tintelingen (armen/benen enz) en daar zit je vast ook niet op te wachten.

Welke vorm magnesium zit hier in? Als t dezelfde is als ik heb opgezocht is het oxide/aspartraat/citraat en dat betekend dat het in eerste plaats gebonden is aan oxide en dus alsnog niet de goede vorm.

Ik heb ortholon citraat, is een goede.
Heb van anderen goede dingen gehoord over Now Foods (malaat) en AOV (orotaat)
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

Jammer dat je pdf niet kan zien, maar dit is de link ernaar toe. Misschien kan je dan ook zien of de B6 te veel is of niet. Wel fijn hoor dat je er zoveel vanaf weet. Tot nu toe dan ook een hartelijke dank voor al je info, ik ben er super blij mee. Ook als het niet werkt was het voor mij zeer de moeite waard. =D>

http://www.new-care.nl/mineralen_prod_o ... oductID=32

Ik ga zo even wat eten en dan de lab uitslagen hier op het forum te krijgen. :mrgreen:
Ben zo heel erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
mieperdepiep
Gevorderd lid

Dat is inderdaad dezelfde.
dit zinnetje staat me niet aan: Dit is het gewicht zonder de verbindingen waaraan het mineraal gebonden is, zoals citraat of oxide.
En aangezien in de bijsluiter oxide als eerst vermeld staat vrees ik dat het gebonden is aan oxide.

B6 is moeilijk in te schatten wanneer t teveel is, is voor iedereen weer anders. Je voelt het vanzelf, maar 6 mg per dag kan prima. Mocht je wel last krijgen van tintelingen dan stoppen en dan gaan ze vanzelf weer weg.

Al met al is magnesium een vrij ingewikkeld verhaal hoor, kost tijd en moeite om een goede te vinden, maar als ik deze zo bekijk: er zijn betere.

Ben ook erg benieuwd naar je uitslagen :wink:
mieperdepiep
Gevorderd lid

maar als ik deze zo bekijk: er zijn betere.
ik zeg t verkeerd: het is mij te onduidelijk (welke vorm t nu precies is) :wink:

Heb even verder gespeurt en het schijnt de citraatvorm te zijn en dat is dan prima
Probeer het eens uit en als t werkt: mooi en als t niet werkt kun je altijd nog een andere proberen.

trouwens: dat magnesium goed samenwerkt met B6 is weer nieuw voor mij, dus dank voor de info :)
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

Ja nou ja ik hoorde het ook maar en dacht ook maar ik zet het hier neer voor het geval dat iemand dat niet weet. :mrgreen: Ach ja en zo helpen we elkaar weer. Die mevr bij de gezondheidswinkel zei me al dat de oxide de citraat zelf is. Dus ja euh nou ja toen dacht ik dat het wel goed zou zijn. Weet je wat: Bianca gaat het gewoon proberen, want niet geschoten is altijd mis. En mocht het niet helpen, tja dan ga ik toch echt een andere proberen. 8)

Mijn bloeduitslagen staan op het forum bij diagnose !

Gr Bianca !
mieperdepiep
Gevorderd lid

Goed plan

Gezien en gereageerd :wink:
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

Ja zag het, ook gezien en gereageerd ! :P :mrgreen: :P
baukje
Beginner

Bericht door baukje »

karolien schreef:Baukje,
Ben je getest op intoleranties en volg je een aangepast dieet, zonder gluten en melkprodukten bijvoorbeeld...
Nooit officieel getest op intoleranties, maar uit ervaring weet ik inmiddels waar ik intolerant voor ben.
Dat is een gigalange lijst, daarbij ben ik overgestapt van vegetarisme naar veganisme, dus dierlijke produkten eet en drink ik niet (meer).
De lijst wordt telkens langer, en er is weinig wat ik nog normaal kan eten.
En zelfs de dingen waar ik wel tegen kan, moet ik met mate eten.

Maar het is idd een hele goede tip voor anderen die nog niet zover zijn: luister HEEL goed naar je lichaam qua voeding en drinken.
Mijn pijn en moeheid is tegenwoordig "aanvaardbaar" (je went aan pijn....) en ik functioneer weer redelijk normaal.
Maar .... eet of drink ik iets verkeerds, is het helemaal mis.
Plaats reactie