QEEG (brainfact)

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
huppelepup
Gevorderd lid

QEEG (brainfact)

Bericht door huppelepup »

http://www.brainfact.nl/QEEG

Is er iemand die dit onderzoek heeft gedaan. Ik overweeg het te laten doen in de hoop dat ik er wat aan heb tegen het uwv.

Ik wil laten vastleggen dat ik een inprenting en aandachtprobleem heb.

Ik heb ze een mail gestuurd en onderstaand antwoord gekregen.

Groetjessss
Beste,

Als bij ons een volledig onderzoek is gedaan en er significante problemen met geheugen en inprenting worden vastgesteld, kunnen wij hypotheses formuleren hoe deze zouden kunnen zijn ontstaan, danwel verklaard kunnen worden. Wij geven echter geen medische of psychiatrische diagnose af. Wij kunnen wel aangeven welke symptomen er aanwezig zijn en hoe en waar deze in de tijd zijn ontstaan en dat deze overeenkomen of juist niet overeenkomen met symptomen die we bij bepaalde beelden zien.

Ik hoop u hiermee voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben.

Vriendelijke groet,

S M psycholoog NIP

Brainfact

///////////////////////////////

Hallo,

Ik zit te denken om een uitgebreid brc onderzoek te doen maar heb hier een vraag over. Wanneer uit het onderzoek blijkt dat je problemen heb met het geheugen en de inprenting geven jullie dan ook een (mogelijke) verklaring hiervoor af? Wat volgens jullie mogelijk de oorzaak is. Ik heb van mijn arts de diagnose cvs gekregen, zouden jullie dit dan ook als mogelijke oorzaak zien van de gevonden afwijkingen? Wordt dit dan gerapporteerd in het verslag?

Hoe en wat kan ik verwachten van het rapport?

Hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

huppelepup
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb een QEEG laten doen, enkele jareng eleden bij De poort in Lier.

Er kwam uit: serieuze ADD, en die verpleger zei: als ik zo'n profiel zie, denk ik direkt aan gluten...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
huppelepup
Gevorderd lid

Dank je karolien, en heb je wat aan die test gehad? Moest jij dit ook zelf betalen?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi huppelepup,

Ik probeer even met je mee te denken, want alle info die je kan verzamelen voor de UWV-zaak is belangrijk.

Maar, ik heb een paar vraagjes, vind je dat goed?
Ik zie op de site dat het een Praktijk is die Neurofeedback: http://www.brainfact.nl/neurofeedback doet en in dit vakgebied een QEEG maakt.

Weet dat Neurofeedback in de alternatieve hoek valt en regulier niet erkend wordt. Over Neurofeedback zijn ook nog heel weinig wetenschappelijke bewijzen.
En met ME/cvs heeft deze branche geen ervaring.

Ik zou ook nog even voor de zekerheid met De Steungroep bellen: http://www.steungroep.nl/index.php/contact om te vragen of dit onderzoek van deze Praktijk erkend wordt in een bezwaar/beroep zaak tegen het UWV.
En ik zou even navragen wie zij aanbevelen voor deze onderzoeken die ook rechtsgeldig zijn in rechtszaken en UWV-zaken.

Ik weet, dat het UWV alternatieve onderzoeken en behandeling door complementaire artsen/therapeuten niet accepteert.

En hoe zit het met de (hoge) kosten (450 - 550) voor de QEEG? Moet je die zelf betalen? Of vergoedt jouw verzekeraar de kosten?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb voor de QEEG en nog een ander onderzoek 200 euro betaald, dus, ik weet niet juist hoeveel het is alleen voor de QEEG.

Tja, of ik er wat aan gehad heb, ja, toch wel, het was een bevestiging van mijn vermoeden, nl. dat er iets grondig mis was in mijn bovenkamer.
Voor mij was dat toch een geruststelling, dat het geen inbeelding was, maar dat het toch te zien was op die QEEG.

Maar met alleen gluten te laten is dat toch niet verbeterd, hoor.

En ja, dat moest ik idd zelf betalen,n ik denk d at het idd voor de verzekering in de alternatieve hoek nog wordt gedrukt, dus, daar trek je niks van terug.
als ik je nog kan helpen, shoot... :D
I take one day at a time, unless they all attack at once.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi huppelepup,

Als je de QEEG wilt doen bij de Praktijk Neurofeedback als geruststelling en je hebt daar 450-550 voor liggen en voor over, is dat natuurlijk prima.

Maar, in geval van de UWV-rechtszaak die je voor de boeg hebt en je het enkel daar voor wilt gebruiken als (medische) bewijzen, zou ik eerst goed gaan informeren of de uitslagen van een dergelijk onderzoek worden geaccepteerd bij een UWV-rechtszaak.

Je kunt dit het beste navragen bij De Steungroep en natuurlijk ook bij jouw advoca(t)at(e).

En nog een vraagje: heb je een zelfstandige advocaat of een advocaat via een Rechtsbijstandverzekering?
Als het via de Rechtsbijstandverzekering is, kun je met de advocaat overleggen of de kosten van bijvoorbeeld een onderzoek bij Nelly van der Scheer (wat wel erkend wordt in een rechtszaak) vergoed kunnen worden.
Als jouw advocaat daar mee eens is, vallen die kosten onder de Rechtbijstandverzekering.

:idea: En herinner je, jouw topic nog?, daar staan ook goede adviezen in: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... art-0.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
huppelepup
Gevorderd lid

hoi,

nee ik heb geen advocaat via een rechtbijstandverz. ik weet dat nelly goed zou kunnen zijn maar heb geinformeerd en ze heeft een lange wachttijd en het kost 1700 euro.

Ik zal bij de steungroep gaan informeren. goed idee.

de onderzoeken van brainfact worden gedaan door een psycholoog , het is QEEG plus NPO. En QEEG is toch iets wat regulier ook gebruikt wordt, of zeg ik wat raars nu.

Ik stop nu want ik maak zoveel fouten.......
Plaats reactie