tips tegen transpiratie?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

annemoontje schreef:Over die muggentip: fijn, ga ik onthouden! Nou slaan muggen mij al jaren over, itt vroeger, toen zat ik altijd onder. Kennelijk houden ze niet erg van (mijn) ME-bloed.. :wink:
Ms ruik je nu niet meer lekker voor die muggen :mrgreen: Iig is het drinken van zure dingen (karnemelk bijv.) geen grootmoederswijsheid maar gewoon nonsens.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

bloemetje schreef:
annemoontje schreef:Over die muggentip: fijn, ga ik onthouden! Nou slaan muggen mij al jaren over, itt vroeger, toen zat ik altijd onder. Kennelijk houden ze niet erg van (mijn) ME-bloed.. :wink:
Ms ruik je nu niet meer lekker voor die muggen :mrgreen: Iig is het drinken van zure dingen (karnemelk bijv.) geen grootmoederswijsheid maar gewoon nonsens.
:D denk ut. Kende ik niet, dat van die zure dingen drinken, maar zal het iig achterwege laten in toekomstige ongevraagde adviesacties.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

Ik heb nog niet veel muggen langs zien komen. Dat zal wel liggen aan het feit dat ik nog een goede deo zoek. Haha!!

Sorry voor de Deoleen-gebruikers. Maar die helpt bij mij dus ook niet. Ik zoek verder.....
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Als je alleen bij je oksels hebt kan ik je Tea Tree olie aanraden, zijn in kleine flesjes te koop (reformzaak), doe je paar druppels op je handpalmen en smeer je onder je oksels. Niks chemisch, werkt anti-bacterieel en is zuinig in gebruik.
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Hoi Yoyo,

Bij mij werkt deoleen ook niet, deed helemaal niets. Misschien hebben we dezelfde ' soort oksels' haha. Bij mij is van alle vele vele deo's die ik in de loop der jaren geprobeerd heb rexona maximum protection toch het meest effectief. Helpt bij mij zowel tegen het transpiratievocht als tegen de geur het beste. Is verpakt in een doosje en bij de meeste drogisten verkrijgbaar. Lijkt wel rexonareclame haha, alsof ik voor ze werk ofzo, terwijl ik al hun andere deo's helemaal niks vind

groetjes, Visje
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

Bedankt voor de commercials :D
Die van Rexona heb ik inderdaad wel eens gebruikt, tot nu toe zeker de beste.
Dus die ga ik maar weer halen. Ik had nu toevallig een die erop lijkt en in de aanbieding was, maar werkt helemaal niet. Van therme geloof ik. Flut-spul.
Dan maar weer Steffi Graf sponsoren.

Ik ga ook maar eens kijken wat voor douchegel ik gebruik, wellicht dat het extra helpt als die ook goed zijn werk doet.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

succes Yoyo, ben benieuwd en hierbij is Visje winnaar van de week met het aanleveren van de beste commercial :D
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

dino schreef:Als je alleen bij je oksels hebt kan ik je Tea Tree olie aanraden, zijn in kleine flesjes te koop (reformzaak), doe je paar druppels op je handpalmen en smeer je onder je oksels. Niks chemisch, werkt anti-bacterieel en is zuinig in gebruik.
Dino, ik ben ook erg fan van Tea Tree, Wist niet dat je het ook zo kon gebruiken. Wel gebruik ik het puur op mijn huid daar waar ik idd iets wil desinfecteren. Een van de vele vette pukkels (lees: mini-ontstekingen) of een koortslip *knock on wood*. Zelfs in een wasbolletje (5 drupjes plus een beetje warm water) toegevoegd aan de was van de vaatdoekjes doe ik het. Overigens weet ik van iemand die het als mondspoelwater gebruikt. Een glaasje water met wat drupjes Tea Tree en spoelen maar. Dat doe ik dus niet, vond het zo onsmakelijk!
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

en hierbij is Visje winnaar van de week met het aanleveren van de beste commercial
haha Annemoontje en Yoyo, misschien moet ik straks als ik weer wat kan werken nieuwe maar in de reclame gaan zoeken haha. :wink:
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Hoera, eindelijk gelukt de quoteknop te gebruiken :) Eerdere pogingen mislukten altijd.
haha Annemoontje en Yoyo, misschien moet ik straks als ik weer wat kan werken nieuwe maar in de reclame gaan zoeken haha.
ik bedoelde nieuwe carriere, woorden verdwijnen soms gewoon, heb ik ze waarschijnlijk alleen in mijn hoofd getypt ofzo :roll:
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

Overmatig zweten is een teken van sympathisch overactivatie. Voor een langdurige oplossing zou je de oorzaak van de van de sympathisch overactivatie moeten elimineren, bij ons ME/CVSers is dit waarschijnlijk het lage bloedvolume en/of de cellulaire hypoxie.
Bijlagen
sweat_diagram_000.gif
sweat_diagram_000.gif (12.97 KiB) 757 keer bekeken
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Het juiste dieet kan ook helpen tegen transpiratie...

als ik verkeerde gingen eet, begin ik enorm te zweten, alsof mijn lijf zegt: die rotzooi moet eruit!
I take one day at a time, unless they all attack at once.
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Ben ook fan van rexona maximum protection :wink:

@karolien; klopt, voeding kan ook een verschil maken
Plaats reactie