ja,is vroeger wel naar gekeken en had er toen wel wat last van en heb daar toen iets tegen geslikt samen met een dieet en eigenlijk sta ik de laatste jaren meer op dieet dan niet dus ik verwacht niet dat candida het probleem is.josje, is er bij jou wel eens gekeken of je candida hebt?
LDN (Low Dose Naltrexone)
Moderator: Moderators
je zou voor de zekerhied ook eens de candida spuugtest kunnen proberen;
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... ndida.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... ndida.html
Beste mensen
Ik wel nog even hier vermelden dat ik de gelukkige ben die veel baat heeft bij LDN.
Ik ben in nog geen jaar tijd, ja nu moet ik het dan toch maar melden
gezien ik dat voor mezelf niet wil weten maar in ieder geval sinds ik ldn gebruik functioneer ik weer.
Ik was thuisgebonden en ik denk dat ik ook wel kan zeggen bankgebonden.
In ieder geval had ik veel herstel dagen/weken nodig na inspanning en als ik iets verkeerd at dan voelde ik mij meestal 10 dagen weer slecht.
En nu is dat hooguit 1 dag .
Voor de rest zijn er van de 20 klachten die ik toch wel had
afgenomen naar.....ja naar 1 ofzo
iets meer.....dat is iets te optimistisch.
Ik ga slapen na een dag inspanning en sta de volgende dag weer hersteld op.
héhé!!! dat na 9 jaar ziek zijn en niet weten hoe of wat en alles en dan ook alles te hebben geprobeerd is dit het middel wat mij echt en het meest vooruit heeft geholpen.
En het belangrijkste; ik ben niet meer verward.
tuurlijk maak ik nog fouten; bv handen wassen.
handen onder zeeppompje houden en zeep eruit/ handen wassen en vervolgens na handen wassen weer handen onder de zeeppomp houden.
Dat is wel ME achtig
Dus ik ben vol lof over LDN!

En dit had ik niet voor mogelijk gehouden. En dit durf ik te zeggen omdat ik heel goed weet hoe ziek je kunt voelen. Dat staat nog in mijn geheugen gegrift.
Daarom wens ik iedereen die nog zoekende is, alles goed toe met de zoektocht. En er valt echt winst te halen maar het is een hele zoektocht!
ik denk dat ik van 30% functioneren als het niet minder was,
ja dat was het eigenlijk wel, ik heb zelfs jaren in de min gezeten.
maar ik zit nu zeker boven de 50% functioneren.
Nee ik sport nog niet etc maar daar ben ik nog tekort voor op de been. Daar kan ik dus nog niets over zeggen en hoort niet bij mijn functionering percentage van boven de 50%
Maar ik wandel wel veel en ben overdag in de weer en nu op naar een half jaar na 9 jaar meer liggend en ziek en zwak en misselijk voelen door het leven ben gegaan dan wat anders, dus op naar een half jaar op de been blijven. En ik geloof daar in!!

Ja en ik krijg soms weer tennis gevoel momenten maar dan als ik mijn vliegenmepper in de hand heb, dan sta ik dus te tennissen in de woonkamer met zo'n elektrische vliegenmepper = *tennis racket model
Is een heel goed teken.

alleen jammer dat mijn arm al weken en weken nog gevoelig is na een steentje gooien. oeps ik ben weer met de neus op de feiten gedrukt.

Ik wel nog even hier vermelden dat ik de gelukkige ben die veel baat heeft bij LDN.
Ik ben in nog geen jaar tijd, ja nu moet ik het dan toch maar melden

Ik was thuisgebonden en ik denk dat ik ook wel kan zeggen bankgebonden.
In ieder geval had ik veel herstel dagen/weken nodig na inspanning en als ik iets verkeerd at dan voelde ik mij meestal 10 dagen weer slecht.
En nu is dat hooguit 1 dag .
Voor de rest zijn er van de 20 klachten die ik toch wel had

Ik ga slapen na een dag inspanning en sta de volgende dag weer hersteld op.

héhé!!! dat na 9 jaar ziek zijn en niet weten hoe of wat en alles en dan ook alles te hebben geprobeerd is dit het middel wat mij echt en het meest vooruit heeft geholpen.
En het belangrijkste; ik ben niet meer verward.
tuurlijk maak ik nog fouten; bv handen wassen.
handen onder zeeppompje houden en zeep eruit/ handen wassen en vervolgens na handen wassen weer handen onder de zeeppomp houden.
Dat is wel ME achtig

Dus ik ben vol lof over LDN!

En dit had ik niet voor mogelijk gehouden. En dit durf ik te zeggen omdat ik heel goed weet hoe ziek je kunt voelen. Dat staat nog in mijn geheugen gegrift.
Daarom wens ik iedereen die nog zoekende is, alles goed toe met de zoektocht. En er valt echt winst te halen maar het is een hele zoektocht!
ik denk dat ik van 30% functioneren als het niet minder was,
ja dat was het eigenlijk wel, ik heb zelfs jaren in de min gezeten.
maar ik zit nu zeker boven de 50% functioneren.
Nee ik sport nog niet etc maar daar ben ik nog tekort voor op de been. Daar kan ik dus nog niets over zeggen en hoort niet bij mijn functionering percentage van boven de 50%
Maar ik wandel wel veel en ben overdag in de weer en nu op naar een half jaar na 9 jaar meer liggend en ziek en zwak en misselijk voelen door het leven ben gegaan dan wat anders, dus op naar een half jaar op de been blijven. En ik geloof daar in!!

Ja en ik krijg soms weer tennis gevoel momenten maar dan als ik mijn vliegenmepper in de hand heb, dan sta ik dus te tennissen in de woonkamer met zo'n elektrische vliegenmepper = *tennis racket model
Is een heel goed teken.

alleen jammer dat mijn arm al weken en weken nog gevoelig is na een steentje gooien. oeps ik ben weer met de neus op de feiten gedrukt.

Dear Karma, I have a list of people you missed
daantjuh, ik zit geregeld op die twee forums te kijken, vind ze heel interessantje kan is kijken op het blaasdarmforum of op de site van Marlene, daar staat ook veel info op.
Misschien dat je er dan zelf achter kan komen?
greta,ik ga die spuugtest maar eens proberen binnenkort, en ga in ieder geval aan PvM vragen als hij opnieuw op candida wil testen, maar ik hoef daar voorlopig nog niet heen, ik heb zelf niet het gevoel dat het dat zal zijn maar je weet maar nooit.
melanie,fijn dat de ldn zo goed voor je werkt ik geef het ook nog niet op, wie weet gaat het bij mij over een poosje ook wat beter, ik wil tenminste 3 maand 3,5 mg gaan slikken,en als ik dan nog geen verbetering voel dan stop ik dan wel.
groet van josje
@ josje
De zaken die je opnoemt zijn namelijk best positief. Je lichaam reageert duidelijk op prikkels zoals griepgevoel, spierpijn en zweten. Dat heb ik namelijk ook.
Als je weet dat het lichaam een aangeboren natuurlijk afweersysteem heeft dat wegens een chronische ziekte soms niet meer voldoende werkt, dan zijn net dit soort prikkels hetgeen je afweersysteem wél terug in gang zet.
Het bewijs krijg je: griepgevoel, temperatuur, pijn.
Zodra het afweersysteem in gang schiet, zal het oude virussen en ontregelde systemen terug willen herstellen. Hoe langer je ziek bent, hoe meer tijd het kan vergen om deze te resetten.
Vergelijk LDN met een nieuwe fles Mr Proper. Je fles bruine fles bruine zeep is wat verduurd in de kast en doet niet meer wat het moest doen.
Welke verwachtingen heb je van LDN?in het begin van het ldn gebruik en ook nu weer met de verhoging heb ik wel echt weer een griepgevoel en spierpijn en dat het zweet me steeds uitbreekt, dus dan zou je denken dat het toch iets doet
De zaken die je opnoemt zijn namelijk best positief. Je lichaam reageert duidelijk op prikkels zoals griepgevoel, spierpijn en zweten. Dat heb ik namelijk ook.
Als je weet dat het lichaam een aangeboren natuurlijk afweersysteem heeft dat wegens een chronische ziekte soms niet meer voldoende werkt, dan zijn net dit soort prikkels hetgeen je afweersysteem wél terug in gang zet.
Het bewijs krijg je: griepgevoel, temperatuur, pijn.
Zodra het afweersysteem in gang schiet, zal het oude virussen en ontregelde systemen terug willen herstellen. Hoe langer je ziek bent, hoe meer tijd het kan vergen om deze te resetten.
Vergelijk LDN met een nieuwe fles Mr Proper. Je fles bruine fles bruine zeep is wat verduurd in de kast en doet niet meer wat het moest doen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Hoi Josje,
Misschien is het inderdaad mogelijk dat je last hebt van de candida.
Het kan echter ook een voedingsmiddel zijn. Ik heb 1x tussendoor een paar koekjes gegeten waarbij achteraf bleek dat ze ook soja bevatte. Uit de test kwam ook naar voren dat ik dit niet verdraag (exorfine). De volgende dag was ik daarvan pas hersteld.
Ik heb een dieet met gluten-, zuivel-,soja-, spinazie-,paprika-, pijnboompitten-, en E-nummers in de 600-vrij dieet en vanwege mijn candida gevoeligheid ook gistvrij en suikerarm. Veel mensen hebben een intolerantie voor soja.
Ik zou zeker doorgaan met de LDN gezien je terugslag na de verhoging, maar ook tevens op zoek gaan de boosdoener.
Sterkte Lucie
Misschien is het inderdaad mogelijk dat je last hebt van de candida.
Het kan echter ook een voedingsmiddel zijn. Ik heb 1x tussendoor een paar koekjes gegeten waarbij achteraf bleek dat ze ook soja bevatte. Uit de test kwam ook naar voren dat ik dit niet verdraag (exorfine). De volgende dag was ik daarvan pas hersteld.
Ik heb een dieet met gluten-, zuivel-,soja-, spinazie-,paprika-, pijnboompitten-, en E-nummers in de 600-vrij dieet en vanwege mijn candida gevoeligheid ook gistvrij en suikerarm. Veel mensen hebben een intolerantie voor soja.
Ik zou zeker doorgaan met de LDN gezien je terugslag na de verhoging, maar ook tevens op zoek gaan de boosdoener.
Sterkte Lucie
Melanie,
Jouw hele verhaal zou ook het mijne kunnen zijn.
Bij de verwardheid wil ik nog wel even stilstaan. Ik doe ook nog wel eens rare dingen, echter wel stukken minder als voor de LDN. Ik schrijf b.v. ook vaak andere woorden en cijfers op als dat de bedoeling is
, heb regelmatig woordvindingsproblemen. Eigenlijk veel punten uit het rijtje van vit. B12 tekort, terwijl dit niet onder de 300 ligt. Ik vraag me nu af; heeft mijn lijf een veel hoger gehalte nodig of is het blijvende schade door de langdurige chronische vermoeidheid, of zal het toch nog wel verder bijtrekken als ik langer LDN gebruik?
De komende tijd ga ik dit voor mezelf uitzoeken.
Sporten zie ik voorlopig ook nog niet zitten, maar ik moet wel zeggen dat ik door de LDN veel meer kracht heb gekregen. Als ik nu ga fietsen kan de versnelling twee tandjes zwaarder en ook dan hoef ik nog minder energie
te leveren als voorheen.
Bij chronische ziektes kan het wel 2 tot 3 jaar duren voor je hersteld bent. Gelukkig heb ik op de eerste gift niet lang hoeven wachten.
Jouw hele verhaal zou ook het mijne kunnen zijn.

Bij de verwardheid wil ik nog wel even stilstaan. Ik doe ook nog wel eens rare dingen, echter wel stukken minder als voor de LDN. Ik schrijf b.v. ook vaak andere woorden en cijfers op als dat de bedoeling is

De komende tijd ga ik dit voor mezelf uitzoeken.
Sporten zie ik voorlopig ook nog niet zitten, maar ik moet wel zeggen dat ik door de LDN veel meer kracht heb gekregen. Als ik nu ga fietsen kan de versnelling twee tandjes zwaarder en ook dan hoef ik nog minder energie

Bij chronische ziektes kan het wel 2 tot 3 jaar duren voor je hersteld bent. Gelukkig heb ik op de eerste gift niet lang hoeven wachten.

haai,
Wat fijn om weer goede verhalen te lezen over ldn. Ik heb volgende week een afspraak bij Musarella en dan hoor ik oa van de candida. Als ik dat niet heb ga ik ook aan de ldn en zal dan mijn dagboek op het blaasdarmforum eindelijk kunnen beginnen!
Inderdaad Greta, hij zei dat zo'n waarde veel beter is.
Jammer, Josje, dat je het gevoel heb dat de ldn (nog) niet veel doet. Maar misschien is het bij jou ook wel zo als Lucie zei, dat er toch iets in je voeding zit wat niet helemaal lekker valt. Je zei al wel dat je daar al erg op let, maar je weet maar nooit. Ik hoop dat het bij jou ook zal doen als bij veel andere mensen die baat hebben bij ldn.
Verder weet ik er gewoon te weinig vanaf.
Goh Lucie hoe kunnen we jouw b12 nou omhoog krijgen hè? Ik hoop dat je snel een dokter vindt die je daarbij kan helpen.
Wat fijn om weer goede verhalen te lezen over ldn. Ik heb volgende week een afspraak bij Musarella en dan hoor ik oa van de candida. Als ik dat niet heb ga ik ook aan de ldn en zal dan mijn dagboek op het blaasdarmforum eindelijk kunnen beginnen!
Inderdaad Greta, hij zei dat zo'n waarde veel beter is.
Jammer, Josje, dat je het gevoel heb dat de ldn (nog) niet veel doet. Maar misschien is het bij jou ook wel zo als Lucie zei, dat er toch iets in je voeding zit wat niet helemaal lekker valt. Je zei al wel dat je daar al erg op let, maar je weet maar nooit. Ik hoop dat het bij jou ook zal doen als bij veel andere mensen die baat hebben bij ldn.
Verder weet ik er gewoon te weinig vanaf.
Goh Lucie hoe kunnen we jouw b12 nou omhoog krijgen hè? Ik hoop dat je snel een dokter vindt die je daarbij kan helpen.
Josje,
Heel knap dat je je zo aan het dieet houdt. Het zou ook kunnen dat het iets is wat je dagelijks gebruikt. Dit had ik nl. met paprika(poeder). Dit had ik zelf nooit bedacht, maar kwam wel uit de test.
Daantjuh,
Ik ga als eerste bij mijn natuurarts advies vragen, welke van de 4 vit. B12's het beste is in mijn geval.
Ik zal duimen voor je dat je snel aan de LDN kunt. Succes volgende week.
Groet Lucie
Heel knap dat je je zo aan het dieet houdt. Het zou ook kunnen dat het iets is wat je dagelijks gebruikt. Dit had ik nl. met paprika(poeder). Dit had ik zelf nooit bedacht, maar kwam wel uit de test.
Daantjuh,
Ik ga als eerste bij mijn natuurarts advies vragen, welke van de 4 vit. B12's het beste is in mijn geval.
Ik zal duimen voor je dat je snel aan de LDN kunt. Succes volgende week.
Groet Lucie
ldn heeft mijn "tranen"omgezet in energie
@ lucie
er is een goed artikel omtrent B12 hier te vinden:
http://delano.com/blog/?p=62
Voor de mensen die het engels niet goed machtig zijn of te ziek zijn om de tekst door te worstelen:
vermijd vit B12 met de stof "cyanocobalamin" in omdat dit een goedkope en giftige grondstof is. Dit vraagt op zijn beurt weer van het lichaam om dit gif te verwijderen via de lever. Dat vergt weer energie op celniveau, meer bepaald het verbruikt glutathione, iets wat we al zo weinig hebben.
Beter is om vit B12 met de stof "methylcobalamine" te nemen:
- via inspuiting
- onder de tong
- via huidpatch!
http://store.naturalnews.com/index.php? ... ath=100370
er is een goed artikel omtrent B12 hier te vinden:
http://delano.com/blog/?p=62
Voor de mensen die het engels niet goed machtig zijn of te ziek zijn om de tekst door te worstelen:
vermijd vit B12 met de stof "cyanocobalamin" in omdat dit een goedkope en giftige grondstof is. Dit vraagt op zijn beurt weer van het lichaam om dit gif te verwijderen via de lever. Dat vergt weer energie op celniveau, meer bepaald het verbruikt glutathione, iets wat we al zo weinig hebben.
Beter is om vit B12 met de stof "methylcobalamine" te nemen:
- via inspuiting
- onder de tong
- via huidpatch!
http://store.naturalnews.com/index.php? ... ath=100370
Ik kan alleen maar bevestigen dat de spuit met methylcobalamine veel minder pijnlijk is