enquete 1 vandaag ivm PGB

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

enquete 1 vandaag ivm PGB

Bericht door felixloena »

http://t.ymlp97.net/msuaraqmuaiamqwacauqwbs/click.php

Het programma Een Vandaag zendt aankomende donderdagavond om 18.15 uur op Nederland 1 een grote reportage uit over het persoonsgebonden budget. Zij houden voor deze uitzending een enquête om te zien hoe mensen aankijken tegen de plannen van het kabinet om voor 90 procent van de huidige budgethouders het pgb af te schaffen. Deze enquête is in samenwerking met Per Saldo gemaakt. Een Vandaag wil dit onderzoek ook graag doen onder onze leden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Whaha ik kom niet verder dan vraag 1.

Bij de vraag 1;
hebt u een pgb ? antwoord ik NEE.
En dan kom je niet in aanmerking voor de enq. :lol:

Zitten er hier überhaupt wel mensen met pgb, gezien wij ME/CVS patienten nergens voor in aanmerking komen!

Ik heb een dubbel gevoel over pgb,
Er zijn mensen die er misbruik van maken en die mensen moeten ze het gelijk afpakken.
sssssoooo schijnen deze mensen voor dat geld andere dingen te doen dan waar het voor bedoeld is. ( ik ken ook geen mensen met pgb )
Er zijn ook mensen die het pgb wel hard nodig hebben en dat is erg jammer dat ze het afpakken.

Tegenwoordig zijn er zoveel toeslagen voor alles en nog wat en dan denk ik wel als mensen nog met vakantie en dagjes uit kunnen gaan en het nieuwste van het nieuwste in huis hebben wat flatscreens en computers/laptops betreft etc dan heb je het toch niet slecht in NL!!! ? toch!!! :?:
Dear Karma, I have a list of people you missed
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Hoi Melanie,
Ik heb een PGB via het Ciz (vanwege psychische redenen, dus niet vanwege ME)
Ook heeft mijn zoon met ernstige gedragsproblemen een PGB.
Beide PGB zijn maar heel klein, laagste categorie.

Ik zou absoluut niet zonder kunnen. Mijn levenskwaliteit zou achteruit gaan.
Ik huur van mijn PGB een huishoudelijke hulp in, die komt wanneer het mij uitkomt. Ook is deze hulp goedkoper als wanneer ik iemand moet inhuren via een thuiszorginstelling.
Eigenlijk moet de gemeente mij huishoudelijke hulp geven , maar daar ben ik mee in gevecht bij de rechtbank. Dus huur ik het van mijn PGb voor begeleiding in, hoewel dat daar dus niet voor bedoeld is.

Verder huur ik iemand in die met me mee naar afspraken gaat als mijn man niet kan, of die met me naar de winkel gaat of die boodschappen voor me doet. OF die wel eens met me gaat wandelen.

En ik heb iemand die mijn administratie doet, zoals post opbergen, klachten indienen etc,

En mijn zoon kan dankzij het PGb gedeeltelijk thuiswonen,omdat ik mensen kan inhuren die ons ontlasten.

Dus ik wil heel graag dat het PGb blijft.
Als alle zorg in natura wordt, dan kan ik dat alles niet meer. Als de gemeente helemaal over de zorg gaat, vrees ik dat ik niks krijg. Omdat de GGD arts de enige arts is die vindt dat ik niet beperkt ben.

En wat mijn zoon betreft. Die zou dan fulltime weer op een leefgroep moeten wonen.
Mijn man is zwaar overspannen geweest omdat hij voor ons allemaal moest zorgen, maar dankzy het pgb kan hij het ook allemaal aan. Hij is natuurlijk mantelzorger.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie