Vanavond krijgen we de nieuwe Acer Tablet binnen, die op Windows draait

Ik ga 'm eens uitgebreid testen. Ik heb zaterdag al even gekeken bij de mediamarkt (eerste demo-model), en ik vond hem wel heel goed werken. Alleen in vergelijking is het touch toetsenbord van Apple veel ergonomischer (Acer heeft een wat kleiner toetsenbord), en draait Apple ook veel beter mee - maar dat komt omdat de Windowsversie de videokaart "reset". Ze zijn allebei overigens even zwaar. Ik vind het erg goed te doen, half liggend op de bank met de tablet tegen je opgetrokken bovenbenen aan.
Maar de iPad is helemaal geweldig! Makkelijk zoomen en lezen. Ik moet zeggen dat ik 'm zelf nog niet heb, behalve natuurlijk een demomodel uitgeprobeerd zodra mijn vader ze binnen had, en dat maakte dat ik zwaar jaloers was op de eigenaar

Ik ga binnenkort mijn keuze maken tussen de Acer en de Apple.
En voor de mensen die moeite hebben met het toetsenbord etc: Je kunt er natuurlijk ook heel makkelijk je eigen (bij ipad: draadloze, bij acer kan ook via USB) toetsenbord aansluiten. Je hebt ook handige dockingsystemen waar je de tablet in kunt zetten en 'm dus ook van achter je bureau kunt gebruiken (met los toetsenbord dan uiteraard).
Ik denk zelf dat het voor ME-ers een hele goede oplossing kan zijn. Makkelijk vanuit je bed mecvs.net checken en beantwoorden, filmpjes kijken met de tablet naast je in dockingsysteem, of gewoon op schoot, muziek makkelijk luisteren (koptelefoon eraan evt), e-boek in grote letters lezen etc.
Overigens is het voor de Ipad wel aan te raden om een streaming device te hebben (dus: draadloos netwerk vanaf bijv. een pc of een servertje of zo'n speciale harddiskding bij de tv). Ipad doet niet aan USB uitgangen, maar wil alles draadloos - de enige reden waarom ik 'm nog niet heb gekocht. Ze zijn bij Apple nogal pretentieus om te denken dat iedereen maar draadloos kan en wil

(straling!).
Ik ben over de goedkopere android modellen (dus: eigen besturingssysteem), niet echt te spreken. Met name omdat het eigenlijk onmogelijk is om ze met andere apparaten te connecten. Ook is android vaak toch meer errors en een stuk lastiger in gebruik. Zoomen gaat ook vrij lastig daar, het touchscreen is gewoon niet gevoelig genoeg. Maar goed, daarin zou je het gewoon eigenlijk even moeten testen, kijken of je de nadelen tegen de prijs op vindt wegen...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King