Warm/koud

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid

Warm/koud

Bericht door stargazertje »

Als ik moe ben sta ik te rillen onder een warme douche of met een warme trui, maar raak ik ook snel oververhit en kan ik niet afkoelen. This net alsof mijn interne temp.meter alle kanten op gaat. Iemand tips?
nyx
Donateur
Donateur

Warm/koud

Bericht door nyx »

Nee helaas niet echt.
Draag nu vaak meerdere laagjes en die gaan aan/uit.
Heb standaard een deken op de bank liggen. Loop zelf in de zomer vaak nog met sloffen aan.
Zorg dat je wel goed en voldoende eet.

Ik zelf heb het vaker koud dan warm denk dat dat makkelijker is dan continu warm.
Bij warmte: Veel ijsjes eten :lol: \:D/
metoo
Gevorderd lid

Warm/koud

Bericht door metoo »

Heel herkenbaar, ook vooral vaak koud...ben dan ook helemaal een laagjes mens, hemdjes, shirts truien en nog meer truien...legging onder m'n (jogging)broek, twee paar sokken in m'n sloffen etc. En als je echt niet meer warm wil worden lang onder de wame douche, al helpt dat ook altijd maar tijdelijk. En een warme kruik/fles heet water voor de voetjes in bed, zelfs nu nog...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
san-34
Gevorderd lid

Warm/koud

Bericht door san-34 »

ik heb het ook altijd koud, lig standaard onder een deken op de bank. Een electrische deken in bed helpt ook, die mag eigenlijk niet aan als je erop ligt maar sommige dagen koel ik zo snel af dat ik hem toch aanlaat.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Wel leuk om te lezen hoe herkenbaar dit is zeg.
Ik heb precies hetzelfde echt koud of echt warm. Ik draag ook altijd laagjes kleding vooral vestjes zijn mijn favoriet en die gaan inderdaad aan/uit.
Meestal heb ik het ook koud. En heb ook een plaid voor op de bank want ook dan heb ik het koud ook al staat de verwarming aan. Soms denk ik wel eens ze kunnen mij wel in het vuur gooien voordat ik het eindelijk eens warm krijg. Maar als ik het warm heb dan ben ik ook helemaal oververhit en kan slecht de warmte weer kwijt. Typisch he dat we dat allemaal herkennen?

Groetjes,
Sterre
princesa
Donateur
Donateur

Bericht door princesa »

Ook weer zo herkenbaar! Ben tegenwoordig ook echt van de laagjes. Merk trouwens wel dat ik het minder koud heb als ik net heb gegeten. En als ik een betere dag heb, heb ik het ook minder koud. Alleen heb ik het soms in bed superheet als ik weer eens niet kan slapen. Best ingewikkeld allemaal...
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Klopt met warm eten wordt ik weer warm van brood niet.
En snachts zweet ik echt heel erg.
nyx
Donateur
Donateur

Bericht door nyx »

Na het warm eten gaan bij mij vaak ook vele laagjes uit maar na ong. een half uur gaan ze weer aan.

's nachts wil ik het ook nog wel eens zo koud hebben dat ik gewoon niet meer wil opwarmen. Wel merk ik dat mijn lichaam dan heel erg verkrampt is. Ik moet me dan echt concentreren om te ontspannen om weer warmer te worden.
Dokter geeft aan dat door de hoeveelheid spanning die ik in mijn lichaam opbouw de bloedcirculatie vertraag waardoor je het dus ook een stuk kouder krijgt. Maar ja probeer daar in je slaap maar wat aan te doen.

Waar ik wel echt van baal is als het buiten prachtig weer is. Dat je dan dik aangekleed, sloffen aan, deken over je heen bijv. op de bank ligt en maar niet warm wil worden.
Je krijgt dan van die opmerkingen "moet je lekker in de zon gaan liggen daar wordt je wel warm van"
Alsof ik dat nog niet geprobeerd heb :roll:
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Het probleem is als ik warm ben dat ik niet meer kan afkoelen en ik echt lig/zit te hijgen als een hond die het te warm heeft en hoog rood hoofd.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik denk aan cold-packs..
baukje
Beginner

Bericht door baukje »

Je kunt bij de dierenwinkel :-k sinds kort ook koelbandjes voor mensen kopen.
Vroeger had je deze alleen voor honden ..... maar nu dus niet meer.
Er zitten gelkorreltjes in die water opnemen, de stof droogt daarna echtheel snel en ze zijn heerlijk koel. Niet te koud.
Ik heb inmiddels 2 polsbanden (maat M) en een "sjaaltje".
Je hebt ook nog een bandana.

Het probleem is dus ook voor mij heel herkenbaar, en dit helpt goed.
Plaats reactie