@Tess: Wat blijft het (na 3 jaar) toch nog steeds moeilijk om niet over mn grenzen te gaan... Soms wou ik dat ik op een onbewoond (warm, zonnig, met wit strand.. ) eiland woonde, zodat ik eindelijk eens deftig zou kunnen recupereren..
In het dagelijkse leven, niet altijd mogelijk door (onverwachte) omstandigheden of invloeden van buitenaf. Of zou ik dan toch effectief een cursus assertiviteit moeten volgen?
Ga het maar weer eens proberen...ik heb nu weer inmiddels 2 jaar B12 injecties...begonnen met de juiste opstart dosis ! Na een jaar leek het goed te gaan,tot dat wij op vakantie gingen...moest toen één keer overslaan (kreeg 1 injectie in de maand) maar het ging goed,dus toen wij weer terug waren ben ik zo stom geweest om 2 maanden lang geen injectie te halen !
Het ging goed dus stelde ik het uit,tot dat ik op een dag niet lekker werd en vreselijk moe was...ik was dus weer terug bij af volgens de huisarts en het b12 forum,had nooit mogen stoppen,maar dat was mij nooit verteld ! Ik ben weer begonnen met de opstart dosis en toen weer langzaam gaan afbouwen naar 1 x in de maand,maar merkte toen dat dat niet voldoende was en mijn klachten bleven tot ik echt niet meer kon,dagen van vreselijke vermoeidheid enz.
Terug naar mijn huisarts,die eigenlijk al meteen zie,ik denk aan ME/CVS maar zal je voor verder onderzoek sturen naar de Internist ! Ik heb toen allemaal onderzoeken gehad en die waren goed en ook hij zei het is overduidelijk gezien je klachten heb je ME/CVS !
Ijzer was goed,zo ook foliumzuur B3 B6 had alleen te weinig Carnitine...ben vegetarisch dus ja dat kon wel kloppen !
Ik krijg iedere week nu een B12 injectie en slik nu ook Carnitine en voor de nacht nu twee weken Melatonine en wordt daar lijkt wel heel fit van wakker en slaap ik sinds lange tijd soms de nacht helemaal door !
Ik ben daar door dus sóchtends best fit en kan ik lekker wandelen met mijn twee lieve spaansewaterhonden Tess en Louisa + wat huishoudelijke klussen maar ben daarna best wel moe ! Ga je in zo'n geval ook over je grenzen heen ? Wil zo graag ook naar de kids toe de oude lijken !
Verder hoe zit het nu met hoe lang het duurt deze ziekte...kom je er ooit nog van af ?
Het is inderdaad een soort griep gevoel die je overvalt met spierpijnen enz....wanneer ik en dat heb ik sinds een paar maanden iets doe in huis b.v de badkamer schoonmaken een best intensieve klus,kan ik niet meer en overvalt mij dat gevoel van algehele malaise ! Hetzelfde wanneer je griep hebt en daar weer aardig van bent opgeknapt en je vervolgens weer iets gaat doen en dan merkt dat je nog niet helemaal uitgegriept bent en weer moet gaan liggen !
Het is voor mij wel nu duidelijk dat mijn huisarts en Internist het toch goed hadden met de diagnose ME/CVS ! Helaas ! Oh wat baal ik daarvan...!
Dus vandaar dat de vragen maar blijven rijzen hoe lang heb ik dit al...hoe kom ik er aan...is dit iets waar ik al heel lang mee rond loop...is het erfelijk...besmettelijk enz. !
Ik kan mij herinneren dat ik als kind al nooit zo fit was,maar dan had ik weer ijzer tekort en later bleek dus B12...ook dat hoorde ik van mijn internist die ook alle bloeduitslagen had op gezocht,dat ik in 1983 al een tekort had aan B12 dus ja...
vandaar ook mijn vraag kan je ME/CVS oplopen daar zo lang rond te hebben gelopen met B12 tekort...misschien te weinig weerstand gehad ? Nou ja en hoop vragen,zowel de huisarts en Internist konden niet veel vragen beantwoorden...alleen dat het door een virus wordt veroorzaakt en het begint met een ontsteking in de hersenen en ruggenmerg !
Zo dat was het dan...ga nu even lekker in de zon liggen en dan maar weer eens een stukje lopen met de honden...vind het zo zielig voor ze,dat het nu blijft bij korte wandelingetjes al een paar weken lang !
Oh ja ik vergeet natuurlijk weer wat...ik slik ook sinds kort metropolol tegen hartritmestoornissen...had daar erg last van ineens,drie weken achter elkaar hartbonzen en heftige stoornissen,waar ik op een nacht niet van kon slapen en maar de volgende dag naar de huisarts ben gegaan ! Die heeft een hartfilmpje gemaakt en aan de hand daarvan slik ik nu die pillen en moet ik zeggen dat het erg rustig is van binnen ! Herkennen jullie dit ook ? Is dat een teken dat ik te ver ben gegaan ? De huisarts ben ik dit vergeten te vragen ! Kan alles zo moeilijk loslaten en die wil is zo groot om alles zelf te doen...ook herkenbaar ? Moet er niet aan denken straks alles uit handen te moeten geven !