Gastroscopie en uitslagen
Moderator: Moderators
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
-
- Gevorderd lid
Bedankt voor je reactie!
Ben heel benieuwd wat die kosten zijn.
Ik weet niet of ik dit ook moet laten doen maar altijd handig om alvast op de hoogte te zijn want ik moet woensdag weer naar dml.
En aangezien zilveren kruis niks terugbetaald!!!
Was het heel erg stargazertje???? Lijkt me zo eng zo'n buis inslikken!
Ben heel benieuwd wat die kosten zijn.
Ik weet niet of ik dit ook moet laten doen maar altijd handig om alvast op de hoogte te zijn want ik moet woensdag weer naar dml.
En aangezien zilveren kruis niks terugbetaald!!!
Was het heel erg stargazertje???? Lijkt me zo eng zo'n buis inslikken!
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
-
- Gevorderd lid
Ik heb colonoscopie en gastroscopie achter elkaar gehad. Alles bewust meegemaakt en ook de pijn gevoeld. Later bleek ook nog eens een medicijn gekregen wat niet geschikt is voor astma-patiënten en ik vol zat met blauwe plekken die volgens hun niet waren veroorzaakt. Maar goed, sommige mensen kunnen het goed verdragen.nabo schreef:Was het heel erg stargazertje???? Lijkt me zo eng zo'n buis inslikken!
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
- marianneke
- VIP-donateur
Vandaag de middag in het ziekenhuis doorgebracht voor een gastroscopie. Ik wilde dit niet bij mijn volle bewustzijn meemaken dus had om een roesje gevraagd. In het ziekenhuis kwamen we erachter dat ik daarvoor een aantal uur opgenomen zou worden op dagbehandeling. Stond nergens in de info die ik had gehad, al had ik wel verwacht dat ik na het onderzoek pas naar huis zou mogen als ik helemaal bij was. Dus mijn vader is maar weer naar huis gegaan om mij een 5 uur later weer te kunnen komen halen.
Ik heb het einde van het onderzoek wel enigszins meegekregen wat ik niet echt heel prettig vond. Maar verder is het wel goed gegaan, heb alleen nog steeds behoorlijke last van mijn keel en dan vooral met slikken wat vrij pijnlijk is. Verder ook wat last van een zeurderig lichte pijn in mijn buik. Ze hebben voor een aantal onderzoeken biopten genomen. Onder andere voor coeliakie onderzoek, en wat biopten uit mijn maag om te onderzoeken op een virus en biopten van de kleine poliepjes die ze daar gevonden hebben.
Op de poliepjes na zijn er zo geen verdere afwijkingen gevonden. Dus het is nu alleen nog wachten op de uitslag van de biopten.
Iemand enig idee hoe lang dat ongeveer duurt? Ik ben dat helemaal vergeten te vragen. Als het goed is wordt de uitslag naar de huisarts verstuurd.
Ik heb het einde van het onderzoek wel enigszins meegekregen wat ik niet echt heel prettig vond. Maar verder is het wel goed gegaan, heb alleen nog steeds behoorlijke last van mijn keel en dan vooral met slikken wat vrij pijnlijk is. Verder ook wat last van een zeurderig lichte pijn in mijn buik. Ze hebben voor een aantal onderzoeken biopten genomen. Onder andere voor coeliakie onderzoek, en wat biopten uit mijn maag om te onderzoeken op een virus en biopten van de kleine poliepjes die ze daar gevonden hebben.
Op de poliepjes na zijn er zo geen verdere afwijkingen gevonden. Dus het is nu alleen nog wachten op de uitslag van de biopten.
Iemand enig idee hoe lang dat ongeveer duurt? Ik ben dat helemaal vergeten te vragen. Als het goed is wordt de uitslag naar de huisarts verstuurd.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
- marianneke
- VIP-donateur
@Nabo, ik neem aan dat je mij bedoeld met Marieke, ik heb niet zo'n moeite om zo lang zonder eten te kunnen. Sterker nog ik heb die hele dag bijna niks gegeten, op een half broodje en wat bouillon in het ziekenhuis en een klein beetje kippensoep thuis na. En ook gisteren en vandaag gaat het eten nog niet echt super al gaat het vandaag wel weer iets beter. Ik heb eigenlijk nooit echt trek en eet vooral omdat je nou eenmaal niet zonder voedingsstoffen kunt. Ik voel me eigenlijk altijd beroerder als ik iets gegeten heb. Ben meestal misselijk, voel me net een opgeblazen ballon, buikpijn, krampen enz. Het enige moment van de dag dat ik me wat die klachten betreft nog redelijk goed voel is als ik 's ochtends opsta voordat ik ook maar iets gegeten of gedronken heb. Dat ik over het algemeen vrij weinig eet zou je alleen niet zeggen als je mij ziet maar goed.
Even voor de duidelijkheid mijn gastroscopie was niet via DML maar aangevraagd door de internist van Lelystad.
Even voor de duidelijkheid mijn gastroscopie was niet via DML maar aangevraagd door de internist van Lelystad.
Op 8 februari heeft dr. Hulstaert bij mij een camera-ploeg naar binnen gebracht. Zonder roesje viel het allemaal reuze mee. Mijn vriendin mocht meekijken en kreeg uitgebreid uitleg.
De uitslag:
Gal in de maag (galstase)
Maagbreuk (hiatale hernia)
Erosies in de slokdarm
Biopten:
Gastritis
Oedeem
Helicobacter pylori negatief
Biopten Redlabs:
CMV negatief
Coxsackie negatief
Enterovirus negatief
EBV negatief
HH6 negatief
Parvovirus negatief
Behandeling:
Nexiam
Gaviscon
Motilium
Vind het alleen jammer dat ze me geen ursodeoxycholzuur hebben voorgeschreven tegen de gal reflux.
Volgende keer maar met DML overleggen.
De uitslag:
Gal in de maag (galstase)
Maagbreuk (hiatale hernia)
Erosies in de slokdarm
Biopten:
Gastritis
Oedeem
Helicobacter pylori negatief
Biopten Redlabs:
CMV negatief
Coxsackie negatief
Enterovirus negatief
EBV negatief
HH6 negatief
Parvovirus negatief
Behandeling:
Nexiam
Gaviscon
Motilium
Vind het alleen jammer dat ze me geen ursodeoxycholzuur hebben voorgeschreven tegen de gal reflux.
Volgende keer maar met DML overleggen.