Goedkopere supplementen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Frank
Actief lid

Bericht door Frank »

De tabletten B12 recovery van Bloem bevatten Sucralose. Eén van de slechtse zoetmiddelen op de markt. Veel mensen hebben daar bijwerkingen van en ik veronderstel dat dit bij CVS en fibro patiënten zeker het geval gaat zijn. Als dit niet gelooft google maar is Splendid of Splenda. Je kan het als middel tegen mieren gebruiken.
Frank
Actief lid

Bericht door Frank »

@ plassterk: stuur Protea een mailtje dat je het per 6 wilt kopen en vraag een korting, normaal is dat geen probleem!
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Oh daar zijn we lekker mee, ik zag sucralose op de verpakking staan ja. Het is dus net zulk rotzooi als aspartaam. Jeetje wat moet je dan.
huppelepup
Gevorderd lid

Dit heb ik gevonden

Sucralose is een laagcalorische, kunstmatige zoetstof die wordt vervaardigd door een gecontroleerde chlorering van sacharose, en die 500 tot 600 maal zo zoet is als suiker.

structuur van sucrose

structuur van sucralose
Sucralose wordt verkregen door selectief drie hydroxyl (OH)-groepen in het sacharose-molecuul te substitueren met drie chlooratomen. Eerst worden deze drie hydroxylgroepen (-OH) van sacharose omgezet in -O-tritylgroepen door reactie met tritylchloride. De andere hydroxylgroepen van dit tri-O-tritylsucrose worden dan geacetyleerd, waarna de beschermende tritylgroepen weer verwijderd worden. Eén acetaatgroep wordt nu verplaatst van positie 4 naar positie 6 (dit is een isomerisatie), en de resulterende verbinding met nu drie vrije hydroxylgroepen wordt vervolgens gechloreerd. Tenslotte worden alle beschermende acetaatgroepen verwijderd en zo verkrijgt men sucralose[1].

Sucralose is de enige kunstmatige zoetstof die van suiker wordt gemaakt, en heeft eenzelfde smaak als suiker. Het is echter een stabiele stof die in tegenstelling tot suiker niet wordt afgebroken in het lichaam. Het is bestand tegen hoge temperaturen zodat het ook kan gebruikt worden in voedingswaren die worden gebakken.

Sucralose werd ontdekt in 1976 door onderzoekers die voor de Britse suikerfabrikant Tate & Lyle Ltd. werkten, en door Tate & Lyle in samenwerking met McNeil Specialty Products Company (een onderdeel van de Amerikaanse groep Johnson & Johnson) ontwikkeld. Het is verkrijgbaar onder de merknaam Splenda.

In 1990 keurde het Joint FAO/WHO Expert Committee on Food Additives (JECFA) sucralose als "veilig" voedingsadditief goed. Canada was het eerste land dat het gebruik van sucralose in voedingswaren en dranken goedkeurde. In 1998 keurde de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) het gebruik ervan toe in 15 soorten voeding en drank; Diet Cola (Cola Light) was het eerste product dat in de Verenigde Staten met sucralose werd aangeboden. In 1999 liet de FDA sucralose toe voor algemeen gebruik. Vanaf januari 2004 is sucralose door de Europese Unie toegelaten als zoetstof met E-nummer E955 (Richtlijn 2003/115 van december 2003).

De aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van sucralose is vastgesteld op 0-15 mg per kilogram lichaamsgewicht door JECFA in 1990 en door de Europese Commissie in september 2000.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

En dat enkel voor een smaakje !
Ik heb er ook al genomen die naar niks smaakte.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
huppelepup
Gevorderd lid

Aspartaam wordt in verschillende onderzoeken een welbekend zenuwgif genoemd. Zoetstoffen in dieetproducten mag je nooit lang gebruiken. Sorbitol (o.a. om Bional -producten) is een voorbeeld. En natuurlijk sacharine. Het brengt onder anderen de darmen in de war. Het staat netjes op de verpakking. Maar er zijn nog meer zoetstoffen, zoals aspartaam (NutraSweet en Equal), cyclamaten, Sucralose, Splenda, Acesulflaam K (Sunette). Het is populair bij fabrikanten die het in hun voornamelijk lightproducten, light softdrinks, dieetproducten en zogenaamde suikervrije producten, doen. Er staat geen waarschuwing bij. Al die producten verstoren functies in je lichaam.

Aspartaam en sucralose gaat rechtstreeks naar de hersenen. Bional heeft mij geschreven dat er inderdaad sorbitol in hun capsules zitten. Bional is bereid een naar betere en gezonde vervanger te zoeken en te gebruiken. (zie helemaal onderaan de pagina voor hun reactie) De overheid, de politiek en gezondheidsinstellingen moeten oplettender zijn en EISEN dat in ieder geval op de verpakking komt te staan wat de bijwerkingen zijn. Eigenlijk moet er een bijsluiter bij, net als bij medicijnen, want het is een lange lijst, zo is inmiddels onderzocht en kun je op links die in dit artikel staan ook zien. Sucralose kan de gezondheid ernstig schaden. Of aspartaam brengt u en uw kinderen ernstige schade toe. Teksten zoals die op tabakswaren staan.

Geen vet Geen suiker propaganda een gevaarlijke ontwikkeling Door aspartaam krijg je giftige stoffen binnen. Een kleine opsomming. Methylalcohol, formaldehyde, phenylalanine o.a. slecht voor de foetus en ontwikkeling van het kind), neuro toxine, diketopiperazine en nog enkele toxische stoffen. De gevolgen zijn: verwardheid in gedrag, psychische problemen, vergeetachtigheid, foetale beschadiging, vermindering van het immuunsysteem, inkrimping van de thymus, lymfeproblemen, buikpijn, hoofdpijn, keelklachten, slikproblemen, hoge bloeddruk, winderigheid, artritis, gewrichtspijn, niet goed kunnen concentreren, ademproblemen, Parkinsonachtige klachten, gevoeligheid voor infecties, gehoor verlies, spierspasmen, vermoeidheid, tremoren, hartkloppingen, doorlopend dorst of honger, multiple chemische over- gevoeligheid, verandering van het cel genoom waardoor het ontstaan van kanker wordt bevorderd.

De kunstmatige zoetstof aspartaam wordt samengesteld uit de chemische stoffen asparaginezuur, mierenzuur. Zodra a spartaam in het lichaam is opgenomen, wordt methanol of methylalcohol, omgezet in mierenzuur en formaline. Formaline is op zich een dodelijk zenuwgif en kankerverwekkend. Oorspronkelijk wordt formaline gebruikt bij het conserveren van dieren en lichamen van mensen, maar ook voor het onschadelijk maken van insecten e.d.

Een groot probleem bij formaline uit aspartaam is dat dit gif wordt opgeslagen in onze organen en vetweefsel en dat het nauwelijks wordt afgebroken. Phenylalanine is een van de essenti?le aminozuren van eiwit en zodra het op zichzelf staand wordt toegepast, werkt het ook als zenuwgif. Bij mensen met de stofwisselingsziekte PKU (phenylketonurie) kan de stof phenylalanine leiden tot geestelijke stoornissen.
oemmie
Beginner

Bericht door oemmie »

als je aanvullend verzekerd ben en naar een molucaire arts ga dan worden die suplementen vaak vergoed. Ik heb zelf ervaring met een orthomolucaire therapeut en mijn verzekering vergoedde tot een bedrag van 200 euro. Nu heb ik mij extra verzekerd en nu word alternative geneeswijze tot 600 euro vergoed.
aquamarijn
Actief lid

Bericht door aquamarijn »

ik heb niet het hele topic gelezen (sorry, te moe), maar waarom moeten jullie carnitine zelf betalen?
ik krijg het al jaren vergoed, drinkampullen van Sigma Tau, het is heel erg duur spul. ik gebruik 4 flesjes per dag (=4gram totaal) nu heb ik een aangetoond carnitine gebrek, ik weet niet of dat een vereiste is om het vergoed te kunnen krijgen?
in iedergeval, op doktersrecept krijg je het gewoon 100% vergoed vanuit de basisverzekering (NL dus)
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Weet iemand of je b12 extreme van Prohealth ook elders kan bestellen dan via protea ?

Da's nl.het enige dat ik daar nog moet bestellen en gezien de verzendingskosten elke keer is dat wel een heel dure grap.

Heb ook al gezocht op andere b12-tabletten, maar vind er nergens van 35 mg.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Beste koop zijn die van Bloem.
Is wel maar 10 mg.

Time For Lyme BE-NL
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Kan je die gewoon in de biowinkel kopen ? Hoeveel kosten die ?
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Time For Lyme BE-NL
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Ok bedankt, mssn toch eens proberen.

In die van prohealth zit sorbitol als zoetstof, in die van bloem sucralose. Vermoed dat dit allebei even ongezond is ?
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ja, dat is spijtig.
Waarom moet dat nu zoet smaken ?
Ik heb Bloem gemaild en zij zeggen dat het een zeer kleine hoeveelheid is.
Ik neem ze ook niet alle dagen want ik krijg nog injecties.
Ik neem ook niks anders met zoetstoffen.

Time For Lyme BE-NL
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Ik heb ook de carnitene van Sigma Tau voorgeschreven via PVM had ook een tekort!
Kan hier alleen echt totaal niet tegen! ook niet tegen acetyl carnitine die nam ik voorheen! wat een ellende, mijn darmen willen dat spul niet hebben!
\Maar krijg ze dus ook vergoed via verzekering! misschien toch eens aan je huisarts vragen!
B12 nam ik altijd van orthica duur maar wel erg goed! Nu dan voorgeschreven via PVM en wordt ook gewoon vergoed. Krijg een lage dosering 1 mg ipv 10 ofzo? En die krijg je gewoon vanuit je verzekering! anders was het niet te betalen! en deze kan ik gewoon 3x per week spuiten!

Verder goedkopen supplementen kun je vinden op vitaminestore.nl ook heeeeeel veel keuze!
En op young again (zie google!) die importeren ook vanuit het buitenland. Vandaar hoge dosering voor weinig geld! bestel hier ook geregeld mijn producten!

Succes!
Plaats reactie