narcose en cvs

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gast

narcose en cvs

Bericht door Gast »

hoi allemaal,

ik ben gisteren bij de cardioloog geweest omdat k ondanks mijn pacemaker en 6 hartpillen nog steeds last heb van hartritmestoornissen. nu blijkt na de pm uitgelezen te hebben dat ik 4 uur per 24 uur ritmestoornissen heb gemiddeld dan de afgelopen maand. daar schrok ik nog al van ik dacht alleen de ritmestoornissen te hebben die ik zelf voelde, dus dit is aanzienlijk meer. nu is er wel een oplossing nl. een pulmonale ader ablatie, hiermee branden ze weefsel weg in het hart, bij de longaderen. maar nu komt het: deze operatie duurt 6 uur!! onder algehele narcose, en ik zie hier erg tegen op. heb vroeger ook wel eens narcose gehad en kwam altijd moeilijk bij, dus hoe zal dat met de cvs zijn? zal dit natuurlijk wel bespreken met de cardioloog maar hweeft iemand tips? groetjes van marion
Arjen
Gevorderd lid

narcose en cvs

Bericht door Arjen »

Hallo Marion.
Oei, dit is een moeilijke beslissing.
Zijn er ook artsen/ huisarts die weet van je bijkomen uit narcose, en probleem daarom heen! ?
Dit kun je misschien bundelen, verder lijkt het mij zinnig dit uitvoerig met cardioloog alswel de"ik kan niet op de naam komen" degene die je onder narcose brengt.
Ik denk zonder te WETEN, dat CVS hier zeker invloed op kan/ zal hebben.
Wens je veel kracht en steun in deze moeilijke situatie.
Arjen
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

marion ik had het al op de andere site gezegt je moet inderdaad net de narcotiseur en arts praten over wat je heb ,dat had ik dus ook gedaan ze vragen dan naar al je medische gegevens en kijken naar wat voor narcose voor jou het best uitkomt ,mijn man was gek van angst en ik ook maar het is allemaal goed gekomen sterkte meis liefs alie
Gast

Bericht door Gast »

hoi arjen en alie,

bedankt voor jullie reactie, ik denk inderdaad dat ik dit goed moet bespreken, en een apart gesprek met de narcotiseur moet aanvragen. mijn man herinnerde zich vanmorgen dat ik een keer een nacht langer in het ziekenhuis moest blijven omdat ik maar slap en slaperig bleef(na een spataderoperatie, dat deden ze toen nog onder volledige narcose). ik was dit zelf al weer helemaal vergeten, mijn geheugen is toch echt achteruit gegaan,sinds de cvs, dat kom ik elke dag weer tegen.
ik wacht het gesprek met de cardioloog eerst maar even af, kan nog wel een paar weekjes duren voordat ik geopereerd wordt
groetjes van mij
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ja dat klopt marion die zwakte en slaperigheid had ik heel lang last van , maar ik zou dit echt allemaal zeggen, schrijf het op des noods sterkte alie
yeltje
Beginner
Contacteer:

Bericht door yeltje »

Ik weet dat het een late reactie is waar je nu waarschijnlijk weinig aan hebt maar ik wil graag mijn ervaring met narcose laten weten. Ik ben 2 x onder algehele narcose geweest en dit was een groot drama... Alleen maar huilen en de tweede keer zelfs hyperventileren. Nu weet ik niet of dat dat iets met het hebben van me/cvs te maken heeft maar dat is wel mijn ervaring. Toen ik die ingrepen had was nog niet bekend dat ik me had, dat scheelt ook alweer natuurlijk..

mvg mary-elle
Gast

Bericht door Gast »

hoi mary-elle,

nee hoor, je bent nog niet te laat, ik heb nog geen operatie ondergaan, ik heb de afgelopen maanden zoveel last gehad, kreeg toen nieuwe medicijnen en nu is het weer even rustig, maar ja dat is de afgelopen 9 jaar altijd zo gegaan, bij wisseling van medicijnen is het even rustig totdat mijn lichaam er aan gewend raakt en dan begint het gedonder opnieuw. op dit moment heb ik dus geen zin in nieuwe onderzoeken, ik wacht nog even af. zodra ik weer last krijg dan kan ik een afspraak maken, dat is in belgie snel geregeld. dus nu even rust.
ik heb dit ook met de huisarts besproken, ik denk nl dat ik veel meer tijd nodig heb, na de operatie, en als alles tegenvalt kan ik hem bellen, misschien kan ik iets langer blijven we zien nog wel, ik laat dan nog van me horen
groetjes marion
Plaats reactie