@ asje
ik ben bv geen voorstander van roken of alcohol als je doelt op vooroordelen.
Cannabis is een plant dat medicinale krachten heeft en de pharma industrie probeert nu al via omwegen de thuiscultiveren van medicinale planten te beperken. In Duitsland kan je cannabis via voorschrift bij de apotheker krijgen.
Echter ik heb een puberzoon die tijdens de zomerfestivals in gezelschap een sigaretje rookt. De dag zelf is er geen wolkje aan de lucht, iedereen vrolijk en happy.
De weken nadien verandert hij in een agressieve hulk en hij ziet het zelf niet eens in. Ik verzeker je, die kerel is zo sterk als een boom, daar wil je geen hommeles met!
Het enige dat hij zelf merkt, is dat zijn cognitieve functies tijdelijk achteruit gaan. Daarom rookt hij niet tijdens het schooljaar.
Als ik dergelijke effecten zie, ben ik niet geneigd om er zelf aan te beginnen. Mijn verstand is al minder en de sympathiekste ben ik hier ook niet meer in huis. Niet dat ik zo sterk ben
Betreft pijnstillers: Ik heb het 30 jaar dagelijks uitgehouden zonder veel pillen. De dag dat ik niet meer kon, zat ik in een rolstoel, kreeg ik een epileptische aanval van de pijn en kon ik niet meer spreken.
Mijn pijnsysteem blijkt volledig verstoord en ik probeer het net terug in orde te krijgen mét een speciale pijnstiller, een aangepast dieet en low dose naltrexone. Dat laatste stimuleert de aanmaak van endorfinereceptoren en dat zorgt voor een betere pijnregeling.