LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Interessant, Marlène!

Mijn lijf voelt ook veel beter aan, het voelt alsof mijn organen genezen(mijn lever...geen steken meer in mijn lever of milt, niet meer het zuur in mijn maag, mijn darmen voelen beter en kunnen meer verdragen...) , ik heb veel minder reacties op voeding, etc...

Terwijl ik vorig jaar geen wijn kon verdragen, kan ik nu goed genieten van een of meerdere glaasjes, mss niet zo slim, maar ik heb geen enkele last er meer van, en dat wil toch wel wat zeggen...

Ik kan het iedereen aanbevelen...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dank je wel Karolien voor je compliment.

De blog en bijhorende pagina's zijn de afgelopen dagen weer wat bijgewerkt. Dus iedereen die extra info wil over LDN (en supplementen) nodig ik uit om nog eens te komen lezen.

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... spons.html
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

marlène schreef:Voor de geïnteresseerden, ik heb een nieuw artikel toegevoegd aan mijn blog over LDN

Een uittreksel:

"Deze receptoren zijn afhankelijk van wat je eet en welke enzymen dit voedsel afbreken. Als er daar iets misloopt, zit je in de problemen. Net zo'n specifiek enzym (DPP IV) is verbonden met neuropeptide Y dat nu geciteerd is in een onderzoek als cruciaal in chronische pijn (bv fibromyalgie).

Hetzelfde enzym kwam ook ter sprake op de NIH workshop van 7 & 8 april jl. tijdens de samenvatting van Dr Nancy Klimas over het werk van Broderick. Ditmaal met de duidelijke boodschap dat het een sleutelrol speelt in immuniteit, meer bepaald in het signaliseringsproces van lymfocyten."

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... spons.html
Volgens dr. Paul Shattock wordt DDP IV geremd door organofosfaat pestisides.

"OP insecticides will inhibit any enzymes with an active serine site16, including the digestive enzymes trypsin, chymotrypsin and di-peptyl peptidase IV (DPPIV); but many other enzymes of metabolic significance will be inhibited in a similar way"
http://www.espa-research.org.uk/linked/ ... tophan.pdf
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

ingewikkeld hoor!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Greta, wat vind je er moeilijk aan?

Ik heb een auto en daar kan alleen diesel in. Toch doe ik er al jaren huisbrandolie in want dat is goedkoper.
Op een dag wreekt zich dat want mijn auto is daar niet op voorzien. Alle leidingen en rubbertjes zijn aangetast. Mijn auto valt stil.

Hetzelfde met een lichaam. Ik heb een lichaam en daar kan alleen exorfinenvrij voedsel in. Toch eet ik het want het zit in alles en wordt overal verkocht (brood, pasta, koekjes, verwerkt voedsel, melk, soya, spinazie).
Op een dag wreekt zich dat want mijn systeem is daar niet (meer) op voorzien. De receptoren in mijn brein zijn aangetast, mijn immuun (ME & co) - en pijnsysteem (fibromyalgie) slaat tilt.

Hoe komt het dat mijn lichaam daar niet meer tegenkan? Aangeboren (genetisch), genetisch gewijzigde gewassen, pesticiden, ... zorgen ervoor dat het enzym DPP IV dat deze voedingsstoffen afbreekt, niet meer functioneert naar behoren.

Ik ben zeer benieuwd of een virus dit cruciale enzym ook kan ontwrichten.

LDN stimuleert de aanmaak van receptoren die afgebroken werden door een teveel aan exorfinen vanwege dit slechtwerkend enzym.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

as zondagmiddag komen we met een aantal LDN gebruikers bij elkaar in het midden van het land (bij mij in de tuin)

Laat me maar horen als je daar ook belangstellig voor hebt

grt Margreet
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Greta, wat fijn dat je dit organiseert! Jammer, ik woon te ver weg. Als je toevallig mensen kent die het gebruiken bij kanker, dan lees ik het graag.
Veel plezier alvast.

greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Op het forum van Sandra is een LDN gebruikster met een hersentumor
Ze is uitbehandeld en haar artsen zijn verbaasd dat ze zo lang stabiel blijft

Melanie, onze aardige dokter komt ook borrelen op de meeting :!:
Stinsu
Beginner

Bericht door Stinsu »

Hoi Margreet, 't midden van het land, waar is dat dan ongeveer? Ik veronderstel dat je het over Nederland hebt? Midden Vlaanderen is waarschijnlijk erg ver denk ik hé.

Ben intussen toch ook na veel gelanterfanter eraan begonnen ondanks het feit dat m'n behandelende arts het afraadt (omdat nog niet voldoende bewezen maar daar kan ik niet op wachten). Ik merk er niet veel hinder van ondanks het feit dat ik het overdag neem (omdat ik snachts tramadol nodig heb). Misschien werkt het wel een beetje op m'n humeur, 'k word er niet zo vrolijk van vermoed ik. Ben nog niet lang genoeg bezig om aantoonbaar effect te beschrijven maar lijkt erop dat iets beter gaat (maar dat kan ook m'n eigen optimisme zijn, bij mij werken de meeste dingen tot ik doorheb dat dat niet zo is....)

Oh ja, nog een vraagje: een vriendin van mij heeft sclerodermie (een auto-immuunziekte) in ver gevorderd stadium, zou ik haar LDN kunnen/durven aanraden? Heeft iemand van jullie weet of er over die ziekte al getuigenissen zijn?

Groetjes, Stinsu
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Ik woon in Doorn (Nederland) en als je zin/gelegenheid hebt om te komen geef ik je per pb mijn adres
je bent welkom!!

hou jij je aan een dieet met LDN?

Tuurlijk zou je vriendin baat bij LDN kunnen hebben
ík ga eens zoeken of ik nog ergens ervaringen van LDN/ sclerodermie kan vinden
Laatst gewijzigd door greta op 24 mei 2011, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Met googlen kom je al wel iets tegen:
http://www.google.nl/#hl=nl&xhr=t&q=ldn ... e783cd7578
Stinsu
Beginner

Bericht door Stinsu »

Doorn is zoals ik vreesde niet bij de deur: 200 km, is dus ruim 2 uur rijden. Kans is erg klein dat dit gaat lukken. Maar 'k wil het nog niet uitsluiten want 'k heb er wel zin in.

Wat het dieet betreft, da's ook met vallen en opstaan. Ik probeer melkproducten te beperken (kaas is moeilijk) en gluten helemaal te laten. Met gluten heb ik recent een aantal keer weer gezondigd (verjaardagstaart van m'n moeder....) en dat bleek toch niet zo'n goed idee. 's nachts kreeg ik een zware pijnaanval waarvan ik dagen heb moeten bekomen. Of dat specifiek aan die gluten lag weet ik echter niet met zekerheid. Nu probeer ik dus weer zo goed mogelijk glutenvrij te eten maar niet 100 % zoals voor coeliakie, daarvoor heb ik de middelen niet (ik trek me dus niets aan van mogelijke contaminatie van vleeswaren bijvoorbeeld, zolang er ergens niet uitdrukkelijk opstaat dat er gluten inzitten neem ik het risico).

Tot slot: oeps, aan google had ik simpelweg nog niet gedacht! haha, bedankt! Zal het haar tonen.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

200 km is inderdaad een eind , ik hoor het wel of je het ziet zitten
Ik vind het zelf erg leuk dat ook onze ortho arts een glas wjn komt halen

Knap dat jij je zo aan dat dieet houd

Ik heb dat in het begin goed volgehouden, nu niet meer
Maar moet ook eerlijk zegen dat ik gelukkig geen verschil merk
mamoes
Gevorderd lid

Bericht door mamoes »

cvske schreef:
Hallo dochter van Mamoes,

even een paar vraagjes ivm de ldn. Hoeveel neem je? 4.5 mg. Weet DML dat je het neemt? En hoelang was je het aan het nemen voor je met Gcmaf begon? Welke symptonen van je cvs zijn verbeterd door de ldn? Had je in het begin dat je ldn nam negatieve bijwerkingen? Wat voor responder ben je? Thanks, Cvske
Hoi CVSke,

Ik zit niet bij DML, maar bij een orthomoleculair arts en die weet ervan ;) Ik zit nu op 1,5 mg. Toen ik met de GcMAF begon zat ik ong 7 maanden aan de LDN. Voordat ik verder ga opbouwen gaan we eerst kijken wat de Gcmaf doet.. (en dat brengt me nu ook al veel goeds!)

De verbeteringen die ik gemerkt heb: de pijn is dragelijker, trillen en verkrampen van spieren een heel stuk verminderd, minder stijf, pijnlijke blaas is bijna niet meer aanwezig (hoef 's nachts dus niet meer tig keer naar de wc, hoogstens 1 keer).
Minder koude handen en voeten, pijn/branderigheid op de borst is weg, betere concentratie, beter licht, lucht en geluid verdragen, niet meer ziek worden van de zon, sneller herstel na inspanning (ipv een week of langer in bed, 1 of 2 dagen), geen benauwdheid of 'boeren' om lucht te krijgen, minder last van menstruatie, geen troebel zicht meer, meer energie.

Dit is wat me nu te binnen schiet, weet het lijstje niet helemaal uit mn hoofd :wink:. Het is van overleven naar ietsje meer leven gegaan. Ik heb heel lang over het opbouwen gedaan en verhoogde elke keer met een kwartje. De echte verbeteringen kwamen toen ik op 1,125 mg zat. Elke verhoging betekende verslechtering van een paar weken en vooral in het begin ben ik er goed ziek van geweest, maar bij de laatste verhoging heb ik weinig last gehad van negatieve bijwerkingen op wat stijfheid en erg rommelende darmen na.

Ik heb geen idee wat voor responder ik ben.

Groetjes, dochter van mamoes
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hallo LDN-gebruikers

voor wie er zin in heeft, ik heb een LDN-forum opgericht voor nederlandstalige (toekomstige) gebruikers:

http://ldn.gratisforums.com/

Plaats reactie